Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41144
Назва: Ukraine in the promotion system for exports of high-tech products
Автори: Rybchuk, Anatoliy
Bachynsky, Taras
Ключові слова: State incentive
export
high-tech products
competitive environment
world markets
export development strategy
Дата публікації: 2020
Видавництво: TNEU
Бібліографічний опис: Rybchuk, А. Ukraine in the promotion system for exports of high-tech products [Text] / Anatoliy Rybchuk, Taras Bachynsky // Journal of european economy. – 2020. – Vol. 19, № 1. – Р. 16-25.
Короткий огляд (реферат): The world experience of state promotion of high-tech exports is investigated, which involves the use of multifactorial legal, financial and insurance instruments. First, it is established that the country is not able to fully integrate into the world economic space and effectively develop without the development of high-tech exports. Secondly, it has been found that owning high-tech products in the context of globalization is becoming an extremely important factor in gaining competitive advantage in world markets, thus, national producers should rely on government assistance in the form of adequate risk coverage and various financing schemes. Thirdly, it is confirmed that Ukraine will be able to develop the system of state support for exports by expanding and improving the efficiency of existing state bodies, as well as creating institutional frameworks for the implementation of new mechanisms – the National Export Development Strategy of Ukraine.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41144
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 19 (№1) Березень 2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
RYBCHUK.pdf156.88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.