Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/43818
Назва: | Функціонування транспортно-логістичної системи економіко-географічного регіону "Поділля" в контексті зеленої економіки |
Автори: | Ляшенко, Вячеслав Трушкіна, Наталія Джвігол, Хенрик Квілінський, Олексій |
Ключові слова: | Регіональна економіка економіко-географічний район навколишнє природне середовище транспортно-логістична система екологічна складова логістичної діяльності зелена економіка сталий розвиток екологічні засади трансформація інструменти «зеленого» інвестування «зелені» інфраструктурні проєкти «зелені» технології міжнародна практика |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Функціонування транспортно-логістичної системи економіко-географічного регіону "Поділля" в контексті зеленої економіки [Текст] / Вячеслав Ляшенко, Наталія Трушкіна, Хенрик Джвігол [та ін.] // Журнал європейської економіки. – 2021. – Т. 20, № 3. – С. 484-513. |
Короткий огляд (реферат): | Зміна сучасної парадигми мислення призводить до реорганізації логістичних процесів і необхідності реалізації механізму фінансового забезпечення трансформації регіональних транспортно-логістичних систем з використанням нетрадиційних джерел фінансування, серед яких «зелені» інвестиції. До ключових інструментів «зеленого» фінансування модернізації транспортної інфраструктури, які ефективно використовуються у різних країнах світу, належать: «зелені» облігації, «зелені» кредити, гранти, гарантії, технічна допомога, кошти «зелених» інвестиційних фондів. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання розвитку регіональної транспортно-логістичної системи економіко-географічного регіону «Поділля». Такий підхід базується на застосуванні комплексу показників, які характеризують сучасний стан функціонування транспортно-логістичної системи з екологічної точки зору. До таких показників віднесено: обсяги викидів забруднювальних речовин пересувними джерелами; викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря від діяльності сфери транспорту та складського господарства; обсяги промислових відходів (утворених, утилізованих, видалених у спеціально відведені місця або об’єкти, накопичених протягом експлуатації у спеціально відведених місцях або об’єктах); поточні витрати та капітальні інвестиції на охорону довкілля у сфері транспорту та складського господарства; капітальні інвестиції на охорону атмосферного повітря і проблеми зміни клімату; капітальні інвестиції на поводження з відходами; поточні витрати на охорону атмосферного повітря і проблеми зміни клімату; поточні витрати на поводження з відходами; інвестиції в капітальний ремонт основних засобів природоохоронного призначення. На підставі одержаних результатів проведеної діагностики виявлено сучасні екологічні проблеми функціонування транспортно-логістичної системи регіону. Досліджено тенденції й закономірності розвитку світових ринків «зелених» облігацій, «зелених» позик і активів сталого інвестування. Розглянуто особливості та виявлено характерні риси інструментів «зеленого» фінансування розвитку транспортно-логістичних систем різного рівня. У результаті дослідження доведено, що для забезпечення дієвого функціонування транспортно-логістичної системи регіону «Поділля» на засадах зеленої економіки та збалансованого сталого розвитку доцільно розробляти й реалізовувати організаційно-економічний механізм. Його суть полягає у симбіозі та інтеграції принципів, функцій, методів, засобів, інструментів управління, інформаційних систем і технологій, спрямованих на скорочення рівня викидів парникових газів, підвищення рівня екологічної безпеки, прийняття обґрунтованих інноваційних рішень з екологічного менеджменту логістичної діяльності. Встановлено, що у сучасних українських реаліях необхідно застосовувати в економіко-географічному регіоні «Поділля» передовий міжнародний досвід реалізації механізму «зеленого» фінансування інфраструктурних проєктів. Це дозволить успішно трансформувати регіональну транспортно-логістичну системи в контексті зеленої економіки й досягти збалансованого сталого розвитку транспортної та логістичної інфраструктури. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/43818 |
Розташовується у зібраннях: | Журнал європейської економіки Том 20 (№3) Вересень 2021 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЛЯШЕНКО.PDF | 420.11 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.