Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45824
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Валігура, Тетяна | - |
dc.contributor.author | Valihura, Tetiana | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T09:05:23Z | - |
dc.date.available | 2022-11-28T09:05:23Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Валігура, Т. Теоретичний базис фіскального регулювання розподілу доходів та багатства в суспільстві [Текст] / Тетяна Валігура // Світ фінансів. – 2022. – Вип. 2. – С. 93-107. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45824 | - |
dc.description.abstract | Вступ. Зростаюча у суспільстві нерівність і неспроможність ринкової економіки знизити її прояви, в частині нерівномірності розподілу доходів та багатства населення, спонукають звернутися до можливостей держави щодо вирішення цієї проблеми як гаранта добробуту громадян. Першою ціллю розвитку тисячоліття, яка прийнята на Саміті тисячоліття ООН у 2000 р., стала ліквідація абсолютної бідності і голоду. Вона безпосередньо пов’язана зі зниженням економічної нерівності в доходах населення. Очевидно, що досягнути такого завдання можна лише за допомогою діяльності міжнародних організацій і виваженої економічної політики окремих держав. Саме тому постає необхідність наукового обґрунтування теоретичних основ застосування різноманітних економічних інструментів регулювання доходів та багатства у суспільстві, а особливо – фіскальних. Мета – теоретично обґрунтувати фіскальний механізм регулювання доходів і багатства у суспільстві та висвітлити роль податків й видатків держави у функціонуванні такого механізму. Результати. В результаті дослідження обґрунтовано, що в основі фіскального механізму регулювання доходів та багатства у суспільстві лежить рух фінансових ресурсів між суб’єктами такого розподілу, до яких віднесено громадян, юридичних осіб та державу. Обмежуючим фактором застосування податків як інструмента зниження нерівності у суспільстві є схильність платників податків до ухилення від їх сплати та переходу у тіньову економіку. Висновки. Найбільшим регулюючим потенціалом щодо формування доходів громадян володіє податок на доходи фізичних осіб. Оподаткування юридичних осіб є невід’ємною складовою зменшення асиметрій розподілу доходів і багатства у суспільстві, оскільки за кожною юридичною особою стоять власники капіталу – фізичні особи. Тому, чим більшою є нерівність у формуванні корпоративного прибутку, тим більша нерівність у доходах фізичних осіб як власників капіталу. Роль та механізм застосування державних видатків для регулювання нерівності розподілу доходів залежать від стану соціально-економічного розвитку держави, достатку населення і визначаються видом видатків, які стимулює чи обмежує держава. Introduction. The growing inequality in society and the inability of the market economy to reduce its manifestations, in terms of uneven distribution of income and wealth, encourage the state to address this problem as a guarantor of welfare. Hence there is a need for scientific substantiation of the theoretical foundations of the application of various economic instruments for regulating income and wealth in the society, especially – fiscal. The purpose of the article is the theoretical substantiation of the fiscal mechanism of regulation of incomes and wealth in society and the definition and description of the role of taxes and expenditures of the state in the functioning of such a mechanism. Results. The study substantiates that the fiscal mechanism for regulating income and wealth in society is based on the movement of financial resources between the subjects of such distribution, which include citizens, corporations and the state. The tax evasion and transition to the shadow economy are the limiting factors in the use of taxes as a tool to reduce inequality in society. Conclusions. The personal income tax has the greatest regulatory potential for the formation of personal income. The corporate taxation is an integral part of reducing the asymmetries of income and wealth distribution in society. The role and mechanism of using public expenditures to regulate income inequality depends on the state of socio-economic development of the state and the wealth of the population. It is determined by the type of expenditures that are stimulated or limited by the state. | uk_UA |
dc.publisher | ЗУНУ | uk_UA |
dc.subject | розподіл доходів та багатства | uk_UA |
dc.subject | фіскальне регулювання | uk_UA |
dc.subject | фіскальний механізм регулювання доходів та багатства | uk_UA |
dc.subject | податки | uk_UA |
dc.subject | видатки держави | uk_UA |
dc.subject | distribution of income and wealth | uk_UA |
dc.subject | fiscal regulation | uk_UA |
dc.subject | fiscal mechanism of income and wealth regulation | uk_UA |
dc.subject | taxes | uk_UA |
dc.subject | state expenditures | uk_UA |
dc.title | Теоретичний базис фіскального регулювання розподілу доходів та багатства в суспільстві | uk_UA |
dc.title.alternative | Theoretical basis of fiscal regulation of income and wealth distribution in society | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Світ фінансів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ВАЛІГУРА.PDF | 1.44 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.