Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45829
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоваль, Василь-
dc.contributor.authorKoval, Vasyl-
dc.date.accessioned2022-11-28T09:17:18Z-
dc.date.available2022-11-28T09:17:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКоваль, В. Забезпечення фінансової самодостатності територіальних громад: досвід країн ЄС [Текст] / Василь Коваль // Світ фінансів. – 2022. – Вип. 2. – С. 119-132.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45829-
dc.description.abstractВступ. Реформування адміністративно-територіального устрою на базовому рівні та системи публічного управління в Україні у 2014–2020 рр. відбувалося з урахуванням досвіду країн ЄС щодо децентралізації адміністративних і фінансових повноважень на ко­ристь місцевого самоврядування. Сьогодні перший етап реформування завершено, те­риторіальні громади, як базові ланки адміністративно-територіального устрою, ство­рені на усій території України; також відбувся перерозподіл видаткових повноважень та дохідних джерел між різними рівнями управління. На часі – питання забезпечення фінансо­вої самодостатності територіальних громад на довгострокову перспективу. Як показує досвід децентралізації в європейських країнах, цей процес надто тривалий. Загалом за­вдання, які сьогодні стоять перед Українською державою та місцевим самоврядуванням зокрема, ці країни уже вирішили з тією чи іншою мірою ефективності, що дає підстави говорити про можливість адаптації набутого досвіду до українських реалій. Мета – проаналізувати європейські практики забезпечення фінансової самодос­татності базових адміністративно-територіальних формувань задля подальшої адап­тації найбільш результативних до українських умов. Результати. Досліджено практику розвитку системи публічних фінансів на заса­дах децентралізації у країнах ЄС, виявлено різницю між рівнями децентралізації тери­торіальних громад у різних країнах та тенденцію до перевищення рівня децентралізації видатків над рівнем децентралізації доходів. Акцентовано на ключових принципах за­безпечення фінансової самодостатності територіальних громад у Європейській хартії місцевого самоврядування. Обґрунтовано існування у країнах ЄС фінансової “подушки” для розвитку територіальних громад у вигляді розподілених ресурсів із наднаціональ­них фондів. Зважаючи на відсутність такого механізму в Україні, аргументовано по­требу дослідження європейських практик акумулювання достатніх фінансових ресурсів для розвитку громади, серед яких – податки на економічну діяльність (податок на дохо­ди, податок на прибуток підприємств, місцевий податок на підприємницьку діяльність, майнові податки на комерційну нерухомість і землю) і місцеві запозичення. Introduction. The change of the administrative-territorial system at the basic level and the reform of the public administration system in Ukraine in 2014–2020 took place on the basis of the experience of the EU countries regarding the decentralization of administrative and financial powers in favor of local self-government. Today, the first stage of reform has already been com­pleted, because territorial communities as the basic units of the administrative-territorial system have been formed throughout the territory of Ukraine, as well as redistribution of spending powers and revenue sources between different levels of management. Accordingly, the issue of ensuring financial self-sufficiency of territorial communities for the long term is being updated. Decentralization in European countries took place in different periods, and therefore, the tasks that today face the Ukrainian state and local self-government in particular, these countries have already solved with one or another measure of efficiency, which makes it possible to talk about the possibility of adapting the acquired experience to domestic realities. The purpose of the article is to study European practices of ensuring financial self-suffi­ciency of basic administrative and territorial formations for the further implementation of the most effective practices in domestic realities. Results. The practice of developing the public finance system on the basis of decentral­ization in the EU countries was studied, the difference between the levels of decentralization of territorial communities in different countries and the tendency to exceed the level of decen­tralization of expenses over the level of income decentralization was revealed. Emphasis is placed on the key principles of ensuring financial self-sufficiency of territorial communities in the European Charter of Local Self-Government. The existence of a financial "cushion" for territo­rial communities in the form of distributed resources from supranational funds is substantiated. Given the lack of such a mechanism in Ukraine, the need to study European practices for accu­mulating sufficient financial resources for community development is argued, including taxes on economic activity (personal income tax, corporate income tax, local business tax, property taxes on commercial real estate and land) and local borrowing.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectфінансова самодостатністьuk_UA
dc.subjectтериторіальна громадаuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectподаткиuk_UA
dc.subjectмісцеві запозиченняuk_UA
dc.subjectfinancial self-sufficiencyuk_UA
dc.subjectterritorial communityuk_UA
dc.subjectdecentralizationuk_UA
dc.subjecttaxesuk_UA
dc.subjectlocal borrowinguk_UA
dc.titleЗабезпечення фінансової самодостатності територіальних громад: досвід країн ЄСuk_UA
dc.title.alternativeEnsuring financial self-sufficience of territorial communities: experience of EU countriesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КОВАЛЬ В..PDF1.97 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.