Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49315
Назва: Інновації як фактор конкурентоспроможності та домінування компанії на ринку
Інші назви: Innovation as a factor of competitiveness and company’s market dominance
Автори: Мазур, Андріана
Папірник, Соломія
Mazur, Andriana
Papirnyk, Solomiia
Ключові слова: технологічні компанії
GAFAM
ринкова вартість компанії
інновації
R&D
technology companies
GAFAM
market value of the company
innovation
R&D
Дата публікації: 2022
Видавництво: Західноукраїнський національний університет
Бібліографічний опис: Мазур А., Папірник С. Інновації як фактор конкурентоспроможності та домінування компанії на ринку. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 2. С. 125-132.
Короткий огляд (реферат): Вступ. У статті визначено особливості функціонування провідних технологічних компаній світу на цифрових ринках. Дослідження присвячене ідентифікуванню ключових критеріїв ринкового домінування на прикладі компаній GAFAM, зокрема охарактеризовано сферу діяльності кожної з них та темп приросту ринкової вартості. Досліджено, що попри високий рівень диверсифікації діяльності інтернет-компаній переважну частину своїх доходів та прибутків вони отримують від ведення основної діяльності. Для кожної компанії окреслено галузь, в якій вона виступає домінантом. Мета. Ідентифікування інновацій як важливого фактора конкурентоспроможності та домінування компанії на ринку цифрових технологій; аналізування діяльності компаній GAFAM на предмет виявлення впливу інноваційності на ринкове домінування компаній за критеріями ключових індикаторів темпів приросту ринкової вартості та обсягу витрат на дослідження та розробки (R&D). Метод (методологія). Під час дослідження були використані такі методи, як: діалектичний метод та методи аналізу та синтезу – для вивчення особливостей формування ресурсного потенціалу провідних інтернет-компаній світу; статистичний метод – аналізу темпів приросту ринкової вартості та обсягу витрат на НДДКР п’ятірки американських технологічних гігантів GAFAM; структурно-логічний аналіз – окреслення передових інновацій, згенерованих GAFAM, які безпосередньо чинять вплив на світову спільноту. Результати. Наголошено на специфіці показника рентабельності основної діяльності технологічних компаній, в межах чого проведено аналіз та порівняння елементів стратегії розвитку корпорацій “Meta Platforms, Inc.” та “Amazon.com Inc.”. Наведено динаміку обсягів витрат інтернет-компаній на дослідження та розробки (R&D) за останні сім років. Визначено особливість ведення бухгалтерського обліку компанії “Amazon.com Inc.”, яка сприяє її лідерській позиції в галузі за критерієм обсягу витрат на НДДКР. Розглянуто ключові інноваційні продукти провідних технологічних компаній світу. Introduction. The article identifies the features of the functioning of the world’s leading technology companies in digital markets. The study is devoted to the identification of key criteria of market dominance on the example of GAFAM companies, in particular, the scope of each company and the growth rate of market value are described. It is investigated that despite the high level of diversification of Internet companies, most of their income and profits they receive from the main activity. For each company, the industry in which it is dominant is outlined. Purpose. Identification of innovations as an important factor of competitiveness and dominance of the company in the digital technology market; analysing the activities of GAFAM companies to identify the impact of innovation on market dominance of companies on the criteria of key indicators of market value growth rates and research and development (R&D) costs. Метод (методологія). During the research such methods were used as: dialectical method and methods of analysis and synthesis – to study the peculiarities of the formation of resource potential of the world’s leading Internet companies; statistical method – analysis of the growth rate of market value and R&D expenditures of the five American technology giants GAFAM; structural and logical analysis – outlining the advanced innovations generated by GAFAM that directly affect the world community. Results. Emphasis is placed on the specifics of the profitability of the main activities of technology companies, within which the analysis and comparison of elements of the development strategy of corporations Meta Platforms, Inc. and Amazon.com Inc. are made. The dynamics of Internet companies’ expenditures on research and development (R&D) for the last seven years is given. The peculiarity of Amazon.com Inc.’s accounting, which contributes to its leading position in the industry in terms of R&D expenditures, has been identified. The key innovative products of the world’s leading technology companies are considered.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49315
ISSN: 1993-0259
Розташовується у зібраннях:Економічний аналіз. 2022 рік. Том 32. № 2.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdf586.09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.