Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50887
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСмоляров, Андрій-
dc.contributor.authorSmolyarov, Andrii-
dc.date.accessioned2024-06-20T09:50:12Z-
dc.date.available2024-06-20T09:50:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСмоляров, А. Теоретичні і практичні аспекти децентралізації публічної влади в Україні [Текст] / Андрій Смоляров // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2023. - Вип. 28. - С. 80-88.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50887-
dc.description.abstractВступ. У статті розкрито аспекти децентралізації публічної влади в Україні з позицій теорії і практики. Метою статті є доведення з позицій теорії і практики місця й ролі децентралізації публічної влади в нашій державі, переваг і бар’єрів цього процесу, а також комплексу взаємопов’язаних заходів для підвищення результативності процесу децентралізації. Методи дослідження: для обґрунтування значущості реалізації процесу децентралізації влади в нашій державі застосовані системний і аналітичний підходи, статистичні методи, а також метод аналізу і синтезу. Результати: здійснено змістову і сутнісну характеристики публічної влади в Україні і наведено її ознаки. Констатовано, що головним суб’єктом реалізації публічної влади є держава. Акцентовано на важливій ролі органів місцевого самоврядування і громадськості як суб’єктів здійснення публічної влади. Обґрунтовано необхідність розвитку місцевого самоврядування і децентралізації влади в нашій державі. Розкрито змістове навантаження понять «процес децентралізації» і «форми децентралізації» з метою повнішого та глибшого розкриття змісту дефініції «децентралізація». Вказано на важливу роль довіри до публічної влади і продемонстровано існуючий рівень довіри до владних інституцій у сучасних умовах. Представлено системну множину проблем, які з’явилися в ході реформи децентралізації в Україні у 2015−2020 рр. До них віднесено: неефективну комунікацію між владою та громадянами, наслідком чого став інформаційний вакуум; необхідність вирішення питання забезпечення спроможності утворених громад; неузгодженість повноважень між органами виконавчої влади й органами місцевого самоврядування, а також функцій та повноважень між місцевими радами та районними державними адміністраціями й районними радами; низьку якість кадрового складу органів місцевого самоврядування; неефективність використання фінансових ресурсів та інші. Констатовано, що вони вказують на низьку спроможність територіальних громад, яка існує й сьогодні, і відображається у: нездатності окремих територіальних громад надавати якісні й доступні публічні послуги (у сферах охорони здоров'я, екології, житлово-комунального господарства, освіти тощо); захищати права й інтереси мешканців; ресурсно (інфраструктурно, кадрово, фінансово тощо) супроводжувати власний розвиток. Визначено додаткові причини, які вказують на низьку спроможність територіальних громад. Такими причинами є: недостатня активність жителів територіальних громад і громадських організацій; недосконалість інституту власності; певна інформаційна закритість діяльності державних органів і органів місцевого самоврядування; неналежна цифровізація органів публічної влади; відсутність повних і достовірних даних про потенціал громад; повномасштабна військова агресія росії проти України; ігнорування викликів, пов’язаних зі сталим та інклюзивним розвитком тощо. Окреслено умови, які повинні бути створені, щоб посилити спроможність територіальних громад. Introduction. The article deals with the aspects of decentralization of public power in Ukraine from the standpoint of theory and practice. Goal of the article is to prove from the standpoint of theory and practice the place and role of decentralization of public power in our country, the advantages and barriers of this process, as well as a set of interrelated measures to improve the effectiveness of the decentralization process. Research methods: to substantiate the importance of implementing the process of decentralization of power in our country, systemic and analytical approaches, statistical methods, as well as the method of analysis and synthesis were used. Results: the author analyzes the content and essential characteristics of public power in Ukraine and provides its features. It is stated that the main subject of public authority is the State. The author emphasizes the important role of local self-government bodies and the public as subjects of public authority. The necessity of development of local self-government and decentralization of power in our country is substantiated. The author reveals the meaning of the concepts of "decentralization process" and "forms of decentralization" with the aim of a fuller and deeper disclosure of the content of the definition of "decentralization". The author emphasizes the important role of trust in public authorities and demonstrates the existing level of trust in government institutions in modern conditions. The author presents a systemic set of problems that emerged during the decentralization reform in Ukraine in 2015- 2020. These include: ineffective communication between the authorities and citizens, which resulted in an information vacuum; the need to address the issue of ensuring the capacity of the formed communities; inconsistency of powers between executive authorities and local self-government bodies, as well as functions and powers between local councils and district state administrations and district councils; low quality of personnel of local authorities; and low quality of local government bodies. It is stated that they point to the low capacity of territorial communities, which exists today and is reflected in the inability of individual territorial communities to provide quality and accessible public services (in the areas of health care, environment, housing and communal services, education, etc.); to protect the rights and interests of residents; to support their own development with resources (infrastructure, personnel, financial, etc.). Additional reasons for the low capacity of territorial communities have been identified. These reasons are: insufficient activity of residents of territorial communities and public organizations; imperfection of the property institution; certain information closure of the activities of state and local governments; inadequate digitalization of public authorities; lack of complete and reliable data on the potential of communities; full-scale military aggression of Russia against Ukraine; ignoring the challenges associated with sustainable and inclusive development, etc. The conditions that should be created to strengthen the capacity of territorial communities are outlined.uk_UA
dc.publisherЗУНУuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectпублічна владаuk_UA
dc.subjectтериторіальні громадиuk_UA
dc.subjectоргани місцевого самоврядуванняuk_UA
dc.subjectсталий та інклюзивний розвитокuk_UA
dc.subjectекологічна й інклюзивна модернізація територіальних громадuk_UA
dc.subjectdecentralizationuk_UA
dc.subjectpublic authoritiesuk_UA
dc.subjectterritorial communitiesuk_UA
dc.subjectlocal governmentsuk_UA
dc.subjectsustainable and inclusive developmentuk_UA
dc.subjectecological and inclusive modernization of territorial communitiesuk_UA
dc.titleТеоретичні і практичні аспекти децентралізації публічної влади в Україніuk_UA
dc.title.alternativeTheoretical and practical aspects of decentralization of public power in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України Випуск 28 2023 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СМОЛЯРОВ.PDF2.85 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.