Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/7368
Назва: | Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест «хто підніме папірець?» |
Автори: | Фурман, Анатолій Васильович |
Ключові слова: | теоретична і практична складові психології, розвивальна (проблемно-ситуативна) психодіагностика, тестування, проблемна ситуація, проблема, задача, внутрішня проблемна ситуація, зовнішня і внутрішня задачі, задачна ситуація, пошукова пізнавальна активність, процеси формулювання і розв’язування задач, учбова, навчальна, виховна та освітня задачі, проблемна педагогічна ситуація, культурно-психологічна грамотність, психолого-педагогічна майстерність, педагогічна компетентність, професійна обізнаність, модульно-розвивальне навчання, фундаментальний соціально-психологічний експеримент, інноваційна діяльність, паритетні освітні взаємостосунки, джерела і форми проблемності, довизначення і перевизначення задачі, внутрішнє прийняття/неприйняття, зона розв’язків і зона зняття задач, вихід із реальної проблемної ситуації, рефлексивне управління, самореалізація, Я-концепція |
Дата публікації: | 2002 |
Видавництво: | Психологія і суспільство, 2002, №1, С. 119-153, ТАНГ |
Короткий огляд (реферат): | Основу статті становить оригінальна тестова методика діагностичного дослідження культурно-психологічної грамотності педагога, яка створена автором навесні 1992 року і вперше з успіхом використана під час проведення Всеукраїнського конкурсу “Вчитель року”[див. 37; 45]. Упродовж десятиліття за тестом “Хто підніме папірець?” продіагностовано більше 3 тисяч учителів загальноосвітніх шкіл та керівників освітніх установ і закладів України під нашим наставництвом та розтлумаченням здобутих результатів. Унаслідок кількаразового доопрацювання відрефлексовані теоретико-методологічні засади і процедурно-технологічні схеми методики, емпіричне підтвердження одержали способи статистичної обробки кількісних даних та ключ до пропонованого тесту. Багатократно доведено, що зміст, принципи і визначальні параметри побудови моделей проблемних ситуацій спроектовані з урахуванням сучасних досягнень теоретичної і практичної гілок психології. Цією науковою публікацією автор уперше обґрунтовує авторську концепцію проблемно-ситуативної (розвивальної) діагностики, котра синтезує на новому рівні узагальнення теоретико-методологічні напрацювання у сферах: а) психології задачної організації життя людини, б) виникнення, розвитку і функціонування проблемних ситуацій у її психічному світі, в) проектування і моделювання можливих виходів особистості із складних життєвих (у т. ч. професійних) ситуацій як взаємодоповнення позитивних і негативних розв’язків та позитивного і негативного зняття задач, проблем, запитань (мінізадач), г) досвіду рефлексивного управління педагогом ефективною розвивальною взаємодією з учнями. Наводяться інструкція та стимульний матеріал до тесту, подаються приклади кількісної і статистичної обробки результатів, їх нормування і стандартизації, а також здійснюється психологічний аналіз кожного з наведених виходів-розв’язків і будується графічна модель ситуативної ефективності педагогічної діяльності вчителя. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/7368 |
ISSN: | 1810-2131 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1_2002.pdf | 934.58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.