Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54790
Назва: Організація інклюзивного освітнього середовища в контексті наступності дошкільної та початкової освіти
Інші назви: Organisation of an Inclusive Educational Environment in the Context of the Continuity of Preschool and Primary Education
Автори: Писарчук, Оксана Тарасівна
Руденський, Ростислав Євгенович
Шишак, Андріана Михайлівна
Ключові слова: інклюзивна освіта, інклюзивне освітнє середовище, професійна підготовка, майбутні вчителі початкової школи, майбутні вихователі, діти з особливими освітніми потребами, старші дошкільники, учні молодшого шкільного віку
inclusive education, inclusive educational environment, professional training, future primary school teachers, future educators, children with special educational needs, senior preschoolers, primary school students
Дата публікації: 17-кві-2025
Видавництво: Видавнича група «Наукові перспективи»
Бібліографічний опис: Писарчук О., Руденський Р., Шишак А. Організація інклюзивного освітнього середовища в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2025. № 3(33) 2025. С. 1245-1260. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-3(33)-1245-1259
Серія/номер: Серія «Педагогіка»;
Короткий огляд (реферат): У статті обґрунтовано проблему організації інклюзивного освітнього середовища в контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Визначено, що інклюзивне освітнє середовище у закладі дошкільної освіти та початковій школі – це комплекс умов, способів та засобів навчання, виховання та розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку відповідно до їх потреб та можливостей. З'ясовано специфіку організації інклюзивного освітнього середовища у закладах дошкільної освіти та початковій школі, яка передбачає реалізацію певних принципів: врахування індивідуальних та вікових можливостей дітей, універсального дизайну та розумного пристосування, активної взаємодії команди закладу освіти з батьками дошкільників. Проаналізовано концептуальні підходи до формування інклюзивної культури в закладах освіти для сприяння гармонійного переходу дітей з дошкільної до початкової ланки освіти, в основі якого важливою є взаємодія між вихователями дошкільних закладів та вчителями початкових класів, адже дозволяє створити послідовну систему навчання та підтримки здобувачів з особливими освітніми потребами у перехідний період. Охарактеризовано критерії і показники, які відображають принципи створення інклюзивного освітнього середовища в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. Доведено важливість формування інклюзивної компетентності педагогів, яка передбачає регулярне підвищення кваліфікації та впровадження новітніх методик, використання інтегративних технологій, які сприяють розвитку соціальних та комунікативних навичок, створення можливостей та умов для досягнення високого рівня інклюзивності освітнього процесу та залучення батьків і соціальних працівників до співпраці для створення безпечного та комфортного середовища здобувачам з різними освітніми потребами. Уточнено, що інклюзивне освітнє середовище як і у ЗДО, так і в початковій школі повинно передбачати активну взаємодію команди закладів освіти з батьками через організацію інформативних зустрічей, створення пам’яток, осередків для батьків, проведення спільних з дітьми заходів (свят, ранків, естафет, конкурсів тощо).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/54790
ISSN: 2786-6165
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Писарчук О., Шишак А., Руденський Р..pdf312.76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.