Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55083
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШишак, Андріана Михайлівна-
dc.contributor.authorЧайка, Володимир Мирославович-
dc.contributor.authorЧикурова, Ольга Ярославівна-
dc.date.accessioned2025-07-25T07:39:07Z-
dc.date.available2025-07-25T07:39:07Z-
dc.date.issued2025-07-21-
dc.identifier.citationШишак А.М., Чайка В.М., Чикурова О.Я. Методологічні підходи до здійснення науково-педагогічних досліджень: сутність та освітні можливості. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 7(53). С. 1072–1083. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-1072-1083uk_UA
dc.identifier.issn2786-4952-
dc.identifier.urihttps://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55083-
dc.description.abstractУ процесі організації науково-педагогічних досліджень науковці часто стикаються з необхідністю виокремити методологічні підходи, які впливають на виучуваний феномен. У статті конкретизовано сутність методологічного підходу здійснення науково-педагогічного дослідження як сукупності базових положень, які відображають концептуальне бачення об’єкта вивчення, визначають стратегічний напрям дослідження, його загальні освітні цілі, логіку, методи та способи досягнення результатів, зважаючи на зміст навчання та специфіку взаємодії між учасниками освітнього процесу. Методологічний підхід є теоретичною основою, яка орієнтує дослідника на систему поглядів щодо предмета дослідження, зумовлюючи вибір інструментарію, послідовність дослідницьких дій та зміст наукового аналізу. На прикладах дослідження формування соціально-емоційної компетентності дошкільників та інформаційно-цифрових умінь молодших школярів у процесі диджиталізації початкової освіти показано реалізацію комплексу методологічних підходів: термінологічного, суб’єктного, дитиноцентрованого, культурологічного, контекстного, інтегративного, компетентнісного, системного, синергетичного, середовищного, діяльнісного та аксіологічного. Наголошено, що в реальному науково-педагогічному пошуку реалізація лише одного підходу є малоефективною, оскільки всі вони взаємопов’язані, взаємозалежні та взаємообумовлені. Наведений перелік не претендує на вичерпність, але демонструє значущість низки методологічних орієнтирів у вивченні актуальних проблем сучасної освіти.uk_UA
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectнауково-педагогічні дослідження; методологічні підходи; дошкільна освіта; початкова освіта; дошкільники; молодші школярі; соціально-емоційна компетентність; soft skills; інформаційно-цифрові вміння; диджиталізація початкової освітиuk_UA
dc.subjectscientific and pedagogical research; methodological approaches; preschool education; primary education; preschoolers; younger schoolchildren; social and emotional competence; soft skills; information and digital skills; digitalisation of primary educationuk_UA
dc.titleМетодологічні підходи до здійснення науково-педагогічних досліджень: сутність та освітні можливостіuk_UA
dc.title.alternativeMethodological Approaches to Conducting Scientific and Pedagogical Research: Essence and Educational Potentialuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шишак А., Чайка В., Чикурова О..pdf1.1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.