Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55158
Назва: | Застосування квест-технологій у підготовці здобувачів вищої освіти (з досвіду Волинського національного університету імені Лесі Українки) |
Інші назви: | Application of quest technologies in the training of higher education attenders (from the experience of Lesya Ukrainka Volyn National University) |
Автори: | Трофімук-Кирилова, Тетяна Карпюк, Аліна Чибирак, Світлана Trofimuk-Kyrylova, Tetyana Karpiuk, Alina Chybyrak, Svitlana |
Ключові слова: | квест-технології здобувач вищої освіти квест-екскурсія вебквест спеціальність 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство» спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» національний університет імені Лесі Українки quest technologies student of higher education quest-excursion webquest specialty 027 «Museum studies, monument studies» specialty 029 «Information, library and archival case» Lesya Ukrainka Volyn National University |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Трофімук-Кирилова, Т. Застосування квест-технологій у підготовці здобувачів вищої освіти (з досвіду Волинського національного університету імені Лесі Українки) [Текст] / Тетяна Трофімук-Кирилова, Аліна Карпюк, Світлана Чибирак // Гуманітарні студії: історія та педагогіка. – 2022. – № 1. – С. 140-154. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. У статті розглядаються особливості квест-технологій та обгрунтовується доцільність їх використання у закладах освіти. Завдяки конструктивному підходу квести активно застосовуються в організації освітнього процесу у вищій школі. Квест-технології поєднують ідеї проєктного методу, проблемного та ігрового навчання, взаємодію в команді та застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Їх використання дає можливість застосовувати нові способи розробки навчального контенту. Проаналізовано досвід Волинського національного університету імені Лесі Українки щодо застосування квестів у підготовці здобувачів освіти спеціальностей 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство» та 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Розглянуто можливості використання традиційних квест-екскурсій та вебквестів з метою створення умов для практико- і ресурсно-орієнтованого навчання, яке спрямоване на цілісний підхід до організації освітнього процесу. Суб’єктами пізнавальної діяльності стають учасники квесту, важливим для яких є вміння знаходити спосіб (способи) вирішення проблемних ситуацій. Встановлено, що квест-технології являють собою завдання з елементами гри. Практика організації квестів у Волинському національному університеті імені Лесі Українки підтверджує, що під час їх реалізації найчастіше поєднуються різнопланові завдання. Це дозволяє розвивати у здобувачів освіти творчі та креативні здібності, аналітичне мислення, уміння працювати в команді та інші компетентності. Наголошено, що використання квест-технологій у підготовці студентів сприяє формуванню у них мотивації до навчальної та пізнавальної діяльності. У статті описуються переваги інтегрування окремих онлайн-сервісів в освітній процес. Відображена практична реалізація вебквестів за допомогою онлайн-сервісів LearningApps та Kahoot. Підтверджено, що використання можливостей квесту у закладах вищої освіти створює сприятливі умови для самоосвіти та розвитку студентів і науково-педагогічних працівників. Розробка та розв’язання різних завдань під час традиційних чи веб-квестів формує в учасників освітнього процесу навички пізнавальної діяльності, аналізу ситуацій та вирішення проблемних запитань, вміння командної роботи. Досвід проведення квестів для студентів спеціальностей 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство» та 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» показав, що квест-технології мають дидактичний потенціал. Annotation. The article examines the peculiarities of quest technologies and justifies the expediency of their use in educational institutions. Thanks to a constructive approach, quests are used in the organization of the educational process in higher education. Quest technologies combine the ideas of the project method, problem-based and game-based learning, team interaction and the use of information and communication technologies. Their use makes it possible to apply new ways of developing educational content. The article analyzes the experience of Lesya Ukrainka Volyn National University regarding the use of quests in the training of students of the specialties 027 «Museum studies, monument studies» and 029 «Information, library and archival case» was analyzed. The possibilities of using traditional quest-excursions and webquests in order to create conditions for practice- and resource-oriented training, which is aimed at a holistic approach to the organization of the educational process, are considered. The subjects of the cognitive activity are the participants of the quest, for whom the ability to find a way (ways) to solve problem situations is important. It has been established that quest technologies represent tasks with game elements. The practice of organizing quests at the Lesya Ukrainka Volyn National University confirms that during their implementation, various tasks are often combined. This allows students to develop originative and creative abilities, analytical thinking, the ability to work in a team and other competencies. It is emphasized that the use of quest technologies in the training of higher education students contributes to the formation of their motivation for educational and cognitive activities. The article describes the advantages of integrating individual online services into the educational process. The practical implementation of webquests using the LearningApps online service and the Kahoot digital service is shown. It has been confirmed that the use of quest opportunities in higher education institutions creates favorable conditions for self-education and development of students and scientific and pedagogical workers. The development and solving of various tasks during traditional or web quests forms in the participants of the educational process the skills of cognitive activity, analyzing situations and solving problematic questions, the ability to work in a team. The experience of conducting quests for students of the specialties 027 «Museum studies, monument studies» and 029 «Information, library and archival case» showed that quest technologies have a didactic potential. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55158 |
Розташовується у зібраннях: | Гуманітарні студії: історія та педагогіка |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ТРОФІМУК-КИРИЛОВА.PDF | 594.31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.