Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55218
Назва: Comparative analysis of the physical culture and sports specialists training for the future professional activities in ukraine and abroad
Інші назви: Порівняльний аналіз підготовки фахівців фізичної культури та спорту до майбутньої професійної діяльності в Україні та закордоном
Автори: Rebukha, Liliya
Liu, Han
Ребуха, Лілія
Лю, Хань
Ключові слова: future teachers of physical education and sports
institutions of higher education
professional training
readiness for future professional activity
майбутні вчителі фізичної культури і спору
заклади вищої освіти
професійна підготовка
готовність до майбутньої професійної діяльності
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Rebukha, L. Comparative analysis of the physical culture and sports specialists training for the future professional activities in ukraine and abroad [Текст] / Liliya Rebukha, Han Liu // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2023. – Вип. 2. – С. 102-112.
Короткий огляд (реферат): Annotation. In the article a comparative analysis of physical culture and sports specialists training for future professional activities in Ukraine and abroad is carried out. The relevance of the study is due to the fact that nowadays in every society there is a growing awareness of the importance of a healthy lifestyle and regular physical activity for the preservation of human health. Accordingly, the main roles of physical culture and sports in this process are emphasized as an effective mechanism of physical, moral, mental and spiritual development of the individual. One of the tasks of a modern institution of higher education is the training of specialists in physical culture and sports in the modern educational space of Ukraine and the disclosure of such training abroad. Solving these tasks contributes to the maintenance and promotion of a healthy lifestyle, the development of physical activity, and therefore the achievement of high results in professional activities. The research established that the domestic experience of training physical culture and sports specialists is characterized by the acquisition of knowledge and skills of the organization of health and recreational physical activity of various population groups, sports training and support of athletes in competitions. We consider the national training of future specialists in physical culture and sports as a complex, complicated and multifaceted process, which includes the formation of worldviews and value attitudes in this area, the creation of a motivational field in the process of education aimed at realizing the importance of this type of professional activity, their acquisition of theoretical knowledge and development necessary skills and abilities. The main components of university training are highlighted: theoretical foundations and practical skills, professional ethics and leadership, adaptability to changes, continuous learning and professional development. The essence of the psychological-pedagogical training of future physical culture and sports specialists with the formation of their readiness to implement "subject-subject" relationships in their future activities is indicated. A comparative analysis of physical culture and sports teachers training was conducted on the example of China, which takes place in accordance with the laws of their professional development, step by step and with strict adherence to systematicity. An important aspect of a specialist's training is familiarizing them with the theory and methodology of teaching, learning various types of sports and sports training technologies, and fostering self-development skills and self-education. Therefore, the training of future specialists in the field of physical culture and sports in Ukraine and abroad (on the example of China) include methodical and psychological readiness of the future specialists for future work and understanding the importance of this type of profession for civil society. Анотація. У статті здійснено порівняльний аналіз підготовки фахівців фізичної культури та спорту до майбутньої професійної діяльності в Україні та закордоном. Актуальність дослідження пов’язане з тим, що нині у кожному суспільстві зростає усвідомлення важливості здорового способу життя та регулярної фізичної активності для збереження здоров’я людства. Відповідно наголошено на основні ролі фізичної культури та спорту у цьому процесі як дієвому механізму фізичного, морально-психічного та духовного розвитку особистості. Одним із завдань сучасного закладу вищої освіти є підготовка фахівців з фізичної культури та спорту в сучасному освітньому просторі України та розкриття такої підготовки закордоном. Вирішення цих завдань сприяє підтримці та просуванню здорового способу життя, розвитковості фізичної активності, а відтак досягненню високих результатів у професійній діяльності. Дослідженням встановлено, що для вітчизняного досвіду підготовки фахівців фізичної культури і спорту характерним є оволодіння здобувачами освіти знань та навичок організації оздоровчо-рекреаційної фізичної активності різних груп населення, проведення спортивних тренувань та супровід спортсменів у змаганнях. Національну підготовку майбутніх фахівців фізичної культури і спорту розглядаємо як комплексно-складний і багатогранний процес, що містить формування світоглядних та ціннісних установок у цій царині, створення в процесі навчання мотиваційного поля, направленого на усвідомлення важливості даного виду професійної діяльності, набуття ними теоретичних знань та розвиток необхідних вмінь і навичок. Виокремлено основні складові університетської підготовки: теоретичні засади та практичні навички, професійна етика та керівництво, адаптивність до змін, постійне навчання та професійний розвиток. Зазначено сутність психолого- педагогічної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту із формуванням у них готовності до впровадження у майбутній діяльності «суб’єкт-суб’єктних» взаємин. Порівняльний аналіз підготовки вчителів фізичної культури і спорту закордоном проведено на прикладі Китаю, яка відбувається відповідно до закономірностей їхнього професійного розвитку, поетапно та з суворим дотриманням систематичності. Важливим аспектом підготовки фахівця є ознайомлення його з теорією та методикою викладання, навчання різних видів спорту та технологій спортивного тренування, розвиток навичок саморозвитку і самоосвіченості. Отож, підготовка майбутніх фахівців у галузі фізичної культури та спорту в Україні і закордоном (на прикладі Китаю) включає їх методичну і психологічну готовність до майбутньої роботи та розуміння важливості даного виду професії для громадянського суспільства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55218
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
REBUKHA.PDF350.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.