Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55328
Назва: Simplified taxation regimes for small and medium-sized enterprises: experience of EU countries and transformation in Ukraine
Інші назви: Спрощені режими оподаткування малих і середніх підприємств: досвід країн ЄС і трансформація в Україні
Автори: Krysovatyy, Andriy
Valihura, Volodymyr
Horyn, Volodymyr
Sydor, Iryna
Kramar, Illia
Shulichenko, Vyacheslav
Ключові слова: simplified taxation system
single tax
value added tax
small and medium-sized enterprises
public finance
special taxation regimes
minimum wage
average wage
спрощена система оподаткування
єдиний податок
податок на додану вартість
малі та середні підприємства
публічні фінанси
спеціальні режими оподаткування
мінімальна заробітна плата
середня заробітна плата
Дата публікації: сер-2025
Бібліографічний опис: Krysovaryy A., Valihura V., Horyn V., Sydor I., Kramar I., Shulichenko V. Simplified taxation regimes for small and medium-sized enterprises: experience of EU countries and transformation in Ukraine. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice. 2025. Vol. 4(63). P. 47-62. URL: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/4784/4404
Короткий огляд (реферат): The reform of the simplified taxation system is one of the important goals of the state's financial policy, as set out in the National Revenue Strategy until 2030 and Ukraine's integration into the European economic area. The current simplified taxation system in Ukraine is not in line with European practice and is used by large businessesto minimise tax liabilities.The purpose of the article is to substantiate the options for the simplified taxation sys-tem reform in Ukraine in accordance with the National Revenue Strategy until 2030, taking into account the European experience.The main results of the study. The systematisation and substantiation of the essence of special VAT schemes for SMEs in the EU countries, as provided for by Council Directive 2006/112/EC, were further developed. This made it possible to study the thresholds for VATregistration and application of certain schemes determined by the European Com-mission and the OECD, and to substantiate practical recommendations and warnings regarding changes in the threshold for VAT registration in Ukraine. It is proven that simplified taxation of entrepreneurs' income is a rare occurrence in European practice, but in Ukraine, it should be preserved to maintain a favourable busi-ness environment and stimulate entrepreneurial activity. The approaches to the simplified taxation system reform have been improved. They include reducing the number of taxpayer groups by consolidating them; cancelling the possibility to be on the simplified taxation system for legal entities; optimising the amount of net income that gives the right to use this system; and introducing a new methodology for determining the single tax rate for taxpayers of the first group based on the average or minimum wage. The latter innovation will help minimise the effect of artificial business splitting to reduce tax liabilities, stimulate entrepreneurial activity, and generate additional budget revenues. In developing the final parameters of the simpli-fied taxation system reform, it is important to take into account the restrictive effect of the military tax and to provide financial support schemes for SMEs. Проведення реформи спрощеної системи оподаткування належить до важливих завдань фінансової політики держави, які визначені Національною стратегією доходів до 2030 року, а також курсом на інтеграцію України до європейського економічного простору. Чинна в Україні спрощена система оподаткування не узгоджується з європейською практикою, а також її використовує крупний бізнес для мінімізації податкових зобов’язань. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні варіантів реформування спрощеної системи оподаткування в Україні відповідно до Національної стратегії доходів до 2030 року та з урахуванням європейського досвіду. Основні результати дослідження. Отримали подальший розвиток систематизація та обґрунтування сутності спеціальних схем ПДВ для SMEs у країнах ЄС, передбачених Директивою Ради Європи 2006/112/ЄС. Це дало змогу дослідити порогові значення для реєстрації платників ПДВ та застосування окремих схем, визначених за методиками Єврокомісії й ОЕСР і обґрунтувати практичні рекомендації та застереження щодо зміни порогу реєстрації платників ПДВ в Україні. Обґрунтовано, в Україні сума доходу, яка дозволяє не реєструватися платником ПДВ на спрощеній системі, є надто завищеною й потребує корегування. Доведено, що спрощене оподаткування доходу підприємців у європейській практиці має поодинокий характер, але в Україні доцільність його збереження пояснюють потребою підтримання сприятливого бізнес-середовища й стимулювання підприємницької активності. Удосконалено підходи до реформування спрощеної системи оподаткування, які передбачають: скорочення кількості груп платників шляхом їх укрупнення; скасування можливості перебувати на спрощеній системі оподаткування юридичних осіб; оптимізацію обсягу чистого доходу, який дає право на використання цієї системи; упровадження нової методики визначення ставки єдиного податку для платників першої групи на базі показників середньої або мінімальної заробітної плати. Остання новація дасть можливість мінімізувати ефект від штучного поділу бізнесу для зменшення податкових зобов’язань, стимулюватиме підприємницьку активність, а також забезпечить додаткові доходи до бюджету. При виробленні остаточних параметрів реформування спрощеної системи оподаткування важливо враховувати рестриктивну дію військового збору, а також передбачити схеми фінансової підтримки SMEs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55328
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Krysovatyy_Valihura_et_al.pdf258.98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.