Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55342
Назва: Технологія навчання інноваційних видів орігамі старших дошкільників та молодших школярів: методичний аспект.
Інші назви: Teaching Technology of Innovative Origami Types for Older Preschool and Primary School Children: Methodical Aspect
Автори: Руденський, Ростислав Євгенович
Писарчук, Оксана Тарасівна
Шишак, Андріана Михайлівна
Ключові слова: технології навчання, техніки оригамі, старші дошкільники, здобувачі початкової освіти, класифікація видів оригамі, методика навчання оригамі, техніко-технологічні здатності, уміння, навички, ключові та предметні компетентності.
teaching technologies, origami techniques, older preschoolers, primary school students, classification of origami types, origami teaching methods, technical and technological abilities, skills, competencies, key and subject-specific competencies.
Дата публікації: 1-вер-2025
Видавництво: Видавнича група "Наукові перспективи"
Бібліографічний опис: Руденський Р. Є., Писарчук О. Т., Шишак А. М. Технологія навчання інноваційних видів оригамі старших дошкільників та молодших школярів: методичний аспект. «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)»: журнал. 2025. № 8(49) 2025. С. 935– 947. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-8(49)-935-947
Серія/номер: Серія "Педагогіка";
Короткий огляд (реферат): У статті охарактеризовано особливості розвитку конструктивних умінь та творчих здібностей старших дошкільників і молодших школярів у процесі навчання технік оригамі. Зазначено, що період 6–8 років є критичним для формування творчого потенціалу, індивідуальної освітньої траєкторії та психологічної бази продуктивної діяльності дитини. Обґрунтовано актуальність застосування різновидів роботи з папером, зокрема традиційного та модульного оригамі, як засобу розвитку техніко-технологічних умінь, логічного мислення, уяви та наочно-образного мислення здобувачів освіти. Здійснено аналіз наукових досліджень щодо використання оригамі у дошкільній та початковій освіті, відзначено недостатнє вивчення класифікацій технік, методики впровадження та диференціації завдань за рівнем складності. Запропоновано авторську класифікацію видів оригамі, що поділяє техніки на традиційне та модульне, з виділенням базових та вихідних форм аркуша. Представлено методичні рекомендації щодо організації навчання: пропедевтичний етап включає демонстрацію зразків і аналіз їх складових; основний етап передбачає фронтальне та колективне виготовлення виробів, індивідуалізацію та надання консультацій; завершальний етап – презентацію результатів. Особливу увагу приділено технологіям модульного оригамі, зокрема традиційним модулям, кусудамі та ляльковому оригамі, а також книжковому оригамі (Bookart), що дозволяє диференціювати завдання відповідно до віку, рівня сформованості умінь та психофізичних особливостей дітей. Доведено, що поетапне ознайомлення з термінологією, схемами та прийомами оригамі стимулює самостійність, мотивацію, творчу активність, формує техніко-технологічні та ключові компетентності, а інтеграція оригамі у навчальний процес забезпечує розвиток творчого потенціалу та усвідомлення практичного й естетичного значення виробів у житті дитини.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/55342
ISSN: 2786-6025
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наука і техніка 8(49) (1).pdf11.63 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.