Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/12269
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФурман, Анатолій В.-
dc.contributor.authorFurman, Anatoliy V.-
dc.date.accessioned2017-02-08T10:10:13Z-
dc.date.available2017-02-08T10:10:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationФурман, А. В. Засадничі умови виникнення наукових шкіл [Текст] / Анатолій В. Фурман // Психологія і суспільство. - 2014. - № 1. - С. 49--58.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/12269-
dc.description.abstractНаукова школа розглядається як обов’язковий, постійно діючий чинник прогресу науки в багатосегментній сфері суспільного виробництва і водночас як усталена форма високопродуктивної організації групової дослідницької діяльності. Подаються різні визначення наукової школи, висвітлюються основні онтологічні виміри її повсякденного існування (неформальна творча група науковців, вища форма об’єднання інтелектуалів, структурний осередок сучасної науки, згуртований науковий колектив), обґрунтовуються найтиповіші феноменологічні прояви (оргдіяльнісна єдність творчості, навчання, дослідження і співжиття, загальноприйнята теоретико-методологічна позиція, наукові виступи і публікації, наявність визнаного лідера), а також характеризуються засадничі умови її виникнення (неформальний лідер-фундатор, колектив дослідників-однодумців, благодатний для творчості соціально-психологічний клімат, самобутня оригінальна дослідницька програма). Крім того, порівняльному аналізу піддані логічні структури дослідницьких програм, що обґрунтовані в методологічних концепціях Імре Лакатоша і Михайла Ярошевського, визначені їх відмінності та особливості. Scientific school is considered as an obligatory, con-stantly acting factor of scientific progress in poly-segmental sphere of social production and at the same time as a settled form of highly-productive organization of group research activity. The different definitions of scientific school are offered, the main ontological dimensions of its everyday existence (informal creative group of scientists, higher form of association of intellectuals, structural centre of modern science, united scientific collective) are enlightened, the most typical phenomenological manifestations (orgaction integrity of creative work, training, research and co-living, generally-accepted theoretical-methodological; position, scientific speeches and publications, availability of a leader) are substantiated, and the fundamental conditions of its coming out (informal leader-founder, collective of resear- ches-associates, favorable climate for creativity, original research program) are characterized. Moreover, the logical structures of research programs, substantiated in the methodological concepts of Imre Lakatos and Mikhail Yaroshevsky, have been analyzed; their differences and peculiarities have been distinguished.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectсистема суспільного виробництваuk_UA
dc.subjectнаукаuk_UA
dc.subjectдослідницька діяльністьuk_UA
dc.subjectнаукова школаuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectнауково-дослідна програмаuk_UA
dc.subjectшкола філософуванняuk_UA
dc.subjectкафедраuk_UA
dc.subjectлабораторія як центр дослідницької роботиuk_UA
dc.subjectНДІ та НДЦuk_UA
dc.subjectлідер (фундатор) наукової школиuk_UA
dc.subjectтеоретичне мисленняuk_UA
dc.subjectсоціально-психологічний кліматuk_UA
dc.subjectкатегорійне ядроuk_UA
dc.subjectлогічна структура дослідницької програмиuk_UA
dc.subjectметодологемаuk_UA
dc.subjectІ. Лакатошuk_UA
dc.subjectМ. Г. Ярошевський.uk_UA
dc.subjectsystem of social productionuk_UA
dc.subjectscienceuk_UA
dc.subjectresearch activityuk_UA
dc.subjectscientific schooluk_UA
dc.subjectparadigmuk_UA
dc.subjectscientific-action programuk_UA
dc.subjectschool of theorizationuk_UA
dc.subjectchairuk_UA
dc.subjectlaboratory as a centre of research workuk_UA
dc.subjectscientific research instituteuk_UA
dc.subjectscientific research centreuk_UA
dc.subjectleader (founder) of scientific schooluk_UA
dc.subjecttheoretical thinkinguk_UA
dc.subjectsocial-psychological climateuk_UA
dc.subjectcategorial coreuk_UA
dc.subjectlogical structure of research programuk_UA
dc.subjectmethodologimeuk_UA
dc.subjectI. Lakatosuk_UA
dc.subjectM. H. Yaroshevskyuk_UA
dc.titleЗасадничі умови виникнення наукових шкілuk_UA
dc.title.alternativeFundamental Conditions of Scientific Schools Forminguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2014. - № 1 (55)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Фурман А..pdf579.7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.