Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/16616
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОкрепкий, Ростислав Богданович-
dc.contributor.authorМигаль, Оксана Фелікіссімівна-
dc.date.accessioned2017-03-14T20:07:00Z-
dc.date.available2017-03-14T20:07:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОкрепкий, Р. Б. Методичні аспекти використання кількісних індикаторів концентрації товарного ринку та ступеня його монополізації Текст / Ростислав Богданович Окрепкий, Оксана Фелікіссімівна Мигаль // Український журнал прикладної економіки. – 2016. – Том 1. – № 4. – С. 81-88. – ISSN 2415-8453.uk_UA
dc.identifier.issn2415-8453-
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/16616-
dc.description.abstractВступ. Питання взаємозв’язку монопольної влади та рівня концентрації продавців на ринку є одним з базових у кон’юнктурних дослідженнях. Важливість проблеми зумовила зацікавленість багатьох вітчизняних та зарубіжних вчених. Незважаючи на це, аналіз кількісної оцінки рівня концентрації ринку зберігає актуальність, про що свідчить відсутність єдиної методики, яка розв’язувала б поставлене завдання. Мета. Метою дослідження є висвітлення методичних аспектів використання окремих кількісних індикаторів концентрації товарного ринку та ступеня його монополізації як невід’ємної складової кон’юнктурних досліджень товарних ринків. Метод (методологія). Результати. Обґрунтовано важливість показників концентрації в контексті взаємозв’язку монопольної влади фірми та рівня концентрації продавців на ринку. Проаналізовано методичні аспекти використання індексу концентрації ринку, часткового індексу концентрації, індексу Лінда та індексу Херфіндаля-Хіршмана, виявлено їх переваги, недоліки та можливості використання в процесі кон’юнктурного дослідження структури ринку, його типу, стану конкурентного середовища та ступеня монополізації. Розроблено низку критеріїв, яким повинен відповідати кількісний показник ринкової концентрації, та запропоновано розширення кола показників для більш реалістичної оцінки конкурентної ситуації на ринку. Introduction. The issues of the relationship of monopoly power and the concentration of sellers in the market have become the basis in market conjuncture research. The importance of the problem leads to the fact that many national and foreign scientists show the interest to it. Nevertheless, the problem of quantify of the level of market concentration is still valid, as evidenced by the lack of a unified methodology which would have solved the problem. Purpose. The aim of the study is to develop methodological aspects of the use of certain quantitative indicators of commodity market concentration and its degree of monopolization as an integral part of conjuncture research of commodity markets. Results. The importance of indicators of concentration in the context of the relationship of monopoly power of the company and the level of concentration of sellers in the market is proved. The methodological aspects of the index of market concentration, partial concentration index, the Lind Index and the Herfindahl-Hirschman Index are analysed. Their strengths, weaknesses and opportunities of use in market conjuncture research, its type, the competitive environment and the degree of monopolization are revealed. A number of criteria are developed to be met by quantitative measure of market concentration. The expansion of a number of indicators for more realistic assessment of the competitive situation in the market is proposed to apply.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТернопільський національний економічний університетuk_UA
dc.subjectринкова концентраціяuk_UA
dc.subjectконкурентне середовищеuk_UA
dc.subjectмонополізаціяuk_UA
dc.subjectіндекс концентраціїuk_UA
dc.subjectіндекс Ліндаuk_UA
dc.subjectіндекс Херфіндаля-Хіршманаuk_UA
dc.subjectmarket concentrationuk_UA
dc.subjectcompetitive environmentuk_UA
dc.subjectmonopolizationuk_UA
dc.subjectindex of concentrationuk_UA
dc.subjectLinda Indexuk_UA
dc.subjectHerfindahl-Hirschman Indexuk_UA
dc.titleМетодичні аспекти використання кількісних індикаторів концентрації товарного ринку та ступеня його монополізаціїuk_UA
dc.title.alternativeMethodical aspects of using the quantitative indicators of commodity markets concentration and its degree of monopolizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Український журнал прикладної економіки. 2016 рік. Том 1. № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf621.99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.