Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/23008
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПолунін, Олексій-
dc.contributor.authorPolunin, Oleksiy-
dc.date.accessioned2017-09-25T11:39:26Z-
dc.date.available2017-09-25T11:39:26Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationПолунін, О. Особливості когнітивного переключення із задачі на задачу при використанні часових інтервалів як стимулів [Текст] / Олексій Полунін // Психологія і суспільство. - 2010. - № 1. - С. 159-170.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/23008-
dc.description.abstractУ статті йдеться про дослідження когнітивних процесів, які супроводжують переключення особи із задачі на задачу при виконанні нею математичних операцій з часовими інтервалами. У поставлених експериментах використано нову версію методу переключення із задачі на задачу (О. Полунін, 2009). Задачі, що ставилися перед обстежуваними у даному дослідженні, характеризуються використанням часових інтервалів у ролі стимулів, які однаково декодуються когнітив-ною системою незалежно від виконуваної задачі. Заміна задачі полягала у переході від операції множення до операції ділення тривалості часового інтервалу і навпаки. Використовуваний тип стимулів гарантував подібність їхнього декодування безвідносно до виконуваної задачі, чим вирізняє це дослідження від традиційних (напр. див. Allport, Styles & Hsieh, 1994; Meiran 1996, 2000; Rogers & Monsel, 1995). Виконання задачі в класичних експериментах спирається на дискримінаційне декодування імперативних стимулів. При цьому певна специфікована властивість стимулу тут є ключовою. Задіяння ж розповсюджених у часі стимулів було запорукою розподілення процесів декодування стимулу та активізації правил задля виконання математичної операції. Завдяки цьому вдалось спостерігати новий феномен, а саме інтерференцію між правилами, активованими при виконанні попередньої задачі, і процесом декодування стимулу, притаманним актуальній задачі. На відміну від відомих з літератури дослідів, коли виникають виключно додатні витрати, використання задач з часовим інтервалом як стимулу може призводити до елімінації витрат, або ж, навіть, до “виграшу” у вигляді від’ємних зусиль. Експериментально знайдена інтерференція між декодуванням стимулу і правилами виконання задачі, що вказує також на використання одних і тих самих ресурсів як перебіг декодування часового інтервалу, так і активацією правил виконання задачі. Це уможливлює висновок про те, що декодування часових стимулів, принаймні у діапазоні досліджених тривалостей, є когнітивним процесом, а не сенсорним актом. Встановлено зв’язок між часовим бюджетом для надання відповіді на задачу та її когнітивним конфігуруванням. У будь-якому разі доведено, що продукування часового інтервалу може ще до його початку включати функцію швидкої оцінки тривалості цього інтервалу, що підтверджує факт розподілу процесів оцінки тривалості інтервалу та його відтворення. Отож, залежно від наявного часового бюджету, когнітивна система формує різну послідовність кроків для забезпечення формування інтервалу відповіді. The paper is devoted to the study of task-switching by processing of time intervals. There was introduced a distinguishing between two types of tasks used in the task switching experiments. To the first group belong tasks like in classical experiments (Allport et. al.,1994; Rogers & Monsell, 1995; Mayr & Kliegl, 2000) where a discriminative property of the stimulus is essential for the distinguishing between tasks and for task accomplishment. The second group of tasks uses the stimuli that are decoded equally without consideration of the actual task to perform. Two experiments were done with tasks of the second type. In both experiments a subject has to switch between multiplication and division of a time interval giving the result of arithmetical operation as a response interval. A negative effect of task-preparation was expected and found in opposite to the usual experimental results. Two independent sets (one for decoding of time-interval and the other one for task-rules) being activated together seems to interfere. The interference between the set for decoding of time interval and the task rules shows that the activation of both these subsets relies on one and the same cognitive resource. Thus it could be concluded that processing of time interval is a cognitive and not a sensor process.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectкогнітивна конфігурація задачіuk_UA
dc.subjectвитратина заміну задачіuk_UA
dc.subjectчасuk_UA
dc.subjectчасовий інтервалuk_UA
dc.subjecttask preparationuk_UA
dc.subjecttask switchinguk_UA
dc.subjectswitch costsuk_UA
dc.subjecttime processinguk_UA
dc.subjecttime intervaluk_UA
dc.titleОсобливості когнітивного переключення із задачі на задачу при використанні часових інтервалів як стимулівuk_UA
dc.title.alternativePeciliarities of cognitive tansfer from task to task using time intervals as stimuliuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2010, № 1 (39)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Полунін О..pdf574 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.