Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/29450
Назва: | Самотворення Я-концепції за модуаьно-розвивальної оргсистеми |
Автори: | Гуменюк, Оксана |
Ключові слова: | інноваційна модель освіти модульно-розвивальна оргсистема соціокультурна організація організаційна регуляція оргцикл оргпроцес оргповедінка оргдіяльність оргсистема самосвідомість Я-концепція Я-образ Я-ставлення Я-вчинок Я-духовне суб’єкт особистість індивідуальність універсум людина соціальні установки модальності самоустановок духовність самореалізація самотворення |
Дата публікації: | 2001 |
Видавництво: | ТАНГ |
Бібліографічний опис: | Гуменюк, О. Самотворення Я-концепції за модуаьно-розвивальної оргсистеми [Текст] / Оксана Гуменюк // Психологія і суспільство. - 2001. - № 2. - С. 33-76. |
Короткий огляд (реферат): | Уперше Я-концепція розглядається в контексті принципів, закономірностей і механізмів здійснення соціально-психологічної регуляції інноваційної оргдіяльності, що істотно розширює теорети-ко-методологічне і науково-проектне поле метасистемного дослідження складових, модальностей та інших параметрів цієї важливої реальності внутрішнього світу людини. Пропонуються узагальнена модель самотво-рення Я-концепції як ієрархічно-динамічна система соціальних установок, матриця категоріально-сутнісної характеристики процесу окресленого самотворення в цілісному освітньому оргциклі, а також низка похідних теоретичних моделей щодо послідовності становлення Я-образу в ролі когнітивної складової концептуального Я суб’єкта організаційно-освітньої поведінки, утворення позитивного Я-ставлення - емоційно-оцінко-вої складової особистості-учасника оргосвітньої діяльності, розгортання Я-вчинку - поведінкової складової Я-концепції індивідуальності під час вартісного наповнення оргподії як освітнього дійства, самоосягнення Я-духовного - спонтанно-креативної складової вітокультурного буття уні-версума. Обґрунтовується новоство-рений “методологічний квадрат” основних складових-носіїв духовності у взаємодоповненні її вищих психоформ, а саме як: а) продукту життєдіяльності, що формує вчинковий досвід соціального (реального) Я, б) джерело виникнення духовно-сенсових станів - глибин несвідомого Я, в) форма саморозвитку і самоорганізації універсума та людства загалом -ідеальне Я, г) підґрунтя віри - абсолют духовного Я. Зазначений науковий матеріал істотно збагачує теорію модульно-розвивальної оргсистеми (за A.B. Фурманом) соціально-психологічним змістом, конкретизуючи параметричне наповнення принципів духовності і розвитковості, закономірностей повного функціонального циклу інноваційного освітнього простору. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/29450 |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2001, № 2 (4) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Гуменюк.pdf | 538.83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.