Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/29468
Назва: | Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест «Хто підніме папірець? |
Автори: | Фурман, Анатолій |
Ключові слова: | теоретична і практична складові психології розвивальна (проблемно-ситуативна) психодіагностика тестування проблемна ситуація проблема задача внутрішня проблемна ситуація зовнішня і внутрішня задачі задачна ситуація пошукова пізнавальна активність процеси формулювання і розв’язування задач учбова, навчальна, виховна та освітня задачі проблемна педагогічна ситуація культурно-психологічна грамотність психолого-педагогічна майстерність педагогічна компетентність професійна обізнаність модульно-розвивальне навчання фундаментальний соціально-психологічний експеримент інноваційна діяльність паритетні освітні взаємостосунки джерела і форми проблемності довизначення і перевизначення задачі внутрішнє прийняття/неприйняття зона розв’язків і зона зняття задач вихід із реальної проблемної ситуації рефлексивне управління самореалізація Я-концепція |
Дата публікації: | 2002 |
Видавництво: | ТАНГ |
Бібліографічний опис: | Фурман А. Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест «Хто підніме папірець?» [Текст] / Анатолій Фурман // Психологія і суспільство. - 2002. - № 1. - С. 119-153. |
Короткий огляд (реферат): | Основу статті становить оригінальна тестова методика діагностичного дослідження культурно-психологічної грамотності педагога, яка створена автором навесні 1992 року і вперше з успіхом використана під час проведення Всеукраїнського конкурсу “Вчитель року”[див. 37; 45]. Упродовж десятиліття за тестом “Хто підніме папірець?” продіагностовано більше 3 тисяч учителів загальноосвітніх шкіл та керівників освітніх установ і закладів України під нашим наставництвом та розтлумаченням здобутих результатів. Унаслідок кількаразового доопрацювання відрефлексовані теоретико-методологічні засади і процедурно-технологічні схеми методики, емпіричне підтвердження одержали способи статистичної обробки кількісних даних та ключ до пропонованого тесту. Багатократно доведено, що зміст, принципи і визначальні параметри побудови моделей проблемних ситуацій спроектовані з урахуванням сучасних досягнень теоретичної і практичної гілок психології. Цією науковою публікацією автор уперше обґрунтовує авторську концепцію проблемно-ситуативної (розвивальної) діагностики, котра синтезує на новому рівні узагальнення теоретико-методологічні на-працювання у сферах: а) психології задачної організації життя людини, б) виникнення, розвитку і функціонування проблемних ситуацій у її психічному світі, в) проектування і моделювання можливих виходів особистості із складних життєвих (у т. ч. професійних) ситуацій як взаємодоповнення позитивних і негативних розв’язків та позитивного і негативного зняття задач, проблем, запитань (мінізадач), г) досвіду рефлексивного управління педагогом ефективною розвивальною взаємодією з учнями. Наводяться інструкція та стимульний матеріал до тесту, подаються приклади кількісної і статистичної обробки результатів, їх нормування і стандартизації, а також здійснюється психологічний аналіз кожного з наведених виходів-розв’язків і будується графічна модель ситуативної ефективності педагогічної діяльності вчителя. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/29468 |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2002, № 1 (7) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Фурман.pdf | 781.37 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.