Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/29757
Назва: | До обґрунтування раціогуманістичного підходу у психології |
Автори: | Балл, Георгій |
Ключові слова: | гуманізм сучасний гуманізм раціоналізм раціогуманізм психологія методологія світогляд |
Дата публікації: | 2004 |
Видавництво: | ТАНГ |
Бібліографічний опис: | Балл, Г. До обґрунтування раціогуманістичного підходу у психології [Текст] / Георгій Балл // Психологія і суспільство. – 2004. – № 4. – С. 60-74. |
Короткий огляд (реферат): | Проблеми й виклики сучасної епохи зумовлюють необхідність в оновленні гуманізму. Одним з важливих напрямків такого оновлення має бути розширення формату гуманістичного конструктивного діалогу на відносини між світоглядними орієнтаціями, зокрема між гуманістичною й тими, що протягом століть вважались альтернативними їй. У руслі цієї вимоги у статті розглядається взаємодія між гуманізмом і науковим (зокрема, природничо-науковим) раціоналізмом. Розкривається зміст раціогуманізму як принципу, що передбачає у світоглядному плані визнання інтелектуальної культури (і науки як її головного осередку) одним із найважливіших здобутків людства, а в аспекті методології людинознавства вимагає максимального використання цього багатства у його гармонійній взаємодії з іншими складниками культури задля розширення знань про людину та їх гуманістично зорієнтованого практичного застосування. З’ясовуються небезпеки, які несе раціональність, коли претендує на самодостатність, відриваючись від цілісної системи людських цінностей; водночас очевидно, що без раціональності ця система є не просто неповною, а більше того - приреченою на занепад. Показано неправомірність ототожнення раціоналізму як такого з його недосконалими, дисгармонійними варіантами, адже небезпеки, породжені незбалансованим інтелектом, можна пом’якшити лише скориставшись інтелектом, але гармонійним. Обговорюються шляхи впровадження раціогуманістичного підходу в дослідницьку й практичну діяльності психологів, а також у взаємодію між науковими школами у психології. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/29757 |
Розташовується у зібраннях: | Психологія і суспільство 2004, № 4 (18) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Балл.pdf | 431.17 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.