Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/31452
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГірняк, Андрій-
dc.contributor.authorHirnyak, Andriy-
dc.date.accessioned2018-10-01T08:49:54Z-
dc.date.available2018-10-01T08:49:54Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationГірняк, А. Психологічний аналіз і систематика стилів освітньої взаємодії [Текст] / Андрій Гірняк // Психологія і суспільство. - 2018. - № 1-2. - С. 118-126.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/31452-
dc.description.abstractУ статті висвітлюється авторська типологія стилів освітньої взаємодії, котра критеріально розмежовує й систематизує їх 15 основних різновидів (демократичний, ліберальний, авторитарний; фасилітативний, модеративний, інгібітний; діалогічний, полілогічний, монологічний; консенсусний, індиферентний, конфліктний; паритетний, альтруїстичний, егоїстичний) та структурує відомі моделі поведінки викладача, обґрунтовані свого часу М. Таленом. Також доведено, що найефективнішою структурно-функціональною моделлю взаємодії учасників освітнього процесу буде лише та, що охоплюватиме поперемінне чергування різних стилів освітньої взаємодії. Зважаючи на це, запропоновано психологічно обґрунтований алгоритм застосування зазначених стилів на різних етапах цілісного модульно-розвивального оргциклу інноваційного навчання (за концепцією А.В. Фурмана): “фасилітативний – інгібіційний – модераційний – фасилітативний – інгібіційний – фасилітативний – модераційний – інгібіційний – модераційний”. Саме така наступність, що психологічно відповідає загальним характеристикам та сутнісному змісту кожного з дев’яти етапів цілісного модульно-розвивального оргциклу, максимально уможливлює налагодження розвивальної міжсуб’єктної взаємодії наступників у повноцінному, науково спроектованому і психомистецьки втіленому, вчинковому процесі (ситуація, мотивація, дія, післядія) за допомогою форм, методів, засобів та інструментів групової, в ідеалі – паритетної, освітньої діяльності. The article covers the author’s typology of educational interaction styles, which demarcates and systematizes their 15 main varieties (democratic, liberal, authoritarian, facilitative, moderative, inhibitive; dialogic, polylogical, monologic, consensual, indifferent, conflictual, parity, altruistic, selfish) and structurizes well-known teacher behavior patterns substantiated by M. Talen. It has also been proved that the most effective structural-functional model of the interaction of participants of the educational process will be the one that will cover variable alternation of different styles of educational interaction. In view of this, a psychologically substantiated algorithm for applying these styles at different stages of the integral modular-developing organizational cycle of innovative learning (according to the A.V. Furman concept) was proposed: “facilitative – inhibitive – moderative – facilitative – inhibitive – facilitative – moderative – inhibitive – moderative”. Such succession that psychologically corresponds to the general characteristics and the essential content of each of the nine stages of a holistic modular-developing organizational cycle, maximizes the establishment of developmental inter-subjective interaction of the successors in a fully-fledged, scientifically designed and psycho-artistically embodied, action process (the situation, motivation, action, after-action) with the help of forms, methods, means and tools of the group, ideally – parity, educational activity.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectосвітня взаємодіяuk_UA
dc.subjectдіалогuk_UA
dc.subjectстиль діяльностіuk_UA
dc.subjectфасилітаціяuk_UA
dc.subjectмодераціяuk_UA
dc.subjectінгібіціяuk_UA
dc.subjectмодульно-розвивальний оргциклuk_UA
dc.subjecteducational interactionuk_UA
dc.subjectdialogueuk_UA
dc.subjectstyle of activityuk_UA
dc.subjectfacilitationuk_UA
dc.subjectmoderationuk_UA
dc.subjectinhibitionuk_UA
dc.subjectmodular- developing organizational cycleuk_UA
dc.titleПсихологічний аналіз і систематика стилів освітньої взаємодіїuk_UA
dc.title.alternativePsychological analysis and systematics of educational interaction stylesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2018. - № 1-2 (71-72)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гірняк.pdf582.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.