Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/36088
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХайрулін, Олег-
dc.contributor.authorKhayrulin, Oleh-
dc.date.accessioned2019-11-28T13:47:18Z-
dc.date.available2019-11-28T13:47:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationХайрулін, О. Каскад ігрового моделювання життєдіяльності суб'єкта [Текст] / Олег Хайрулін // Психологія і суспільство. – 2019. – № 2. – C. 66-97.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/36088-
dc.description.abstractІснування людини в сучасній реальності постмодерну відбувається як наступність взаємозалежних учинкових конотацій, що мають складну багаторівневу організацію та залежні від умов їх суб’єктної реалізації. Епоха постмодерну характеризується зростанням багатоваріантності ліній розвитку людини, безупинними трансформаціями стимулів і мотивів її діяльності, високим ризиком маніпулювання її свідомістю. Сучасний медіа-простір перенасичений інформацією, містить неврівноважене розмаїття смислів, образів і взірців, що дестабілізує психологічну екологію особистості і суспільства. Це провокує поширення соціального явища das Man, створює ризики ментальної редукції і регресу особи. Такі явища спроможні негативно позначатися на соціально-психологічній і суто політичній пружинистості суспільства, збільшувати вірогідність різних індивідуальних і соціальних ризиків. У будь-якому разі в умовах постмодерну визначальним атрибутом життєдіяльності людини стає комунікація усіх рівнів – від побутового спілкування до масової, стратегічної комунікації. При цьому продуктивна комунікативна активність суб’єкта ґрунтується на відповідних принципах, якими є стратегічність, комбінаторність, критичність, рефлексивність, практичність, технічність, ситуаційність проживання, ковітальність та окультурена змістовність повсякдення. Зважаючи на особливості і парадокси медіа-простору, феномен гри набуває значення і функції окремої матриці комунікації. А це означає, що гра постає як засіб реалізації інтересів суб’єкта і соціальної групи на всьому діапазоні вірогідних умов і ситуацій – від кооперативного співіснування і солідарної взаємодії до виразної конфронтації, ризиків кризи і втрати. Гра інтерпретується і як теоретичний конструкт, і як практичний засіб діяльності людини в постмодерністському середовищі, і як засіб її ефективної протидії маніпулюванню, зовнішньому тиску на свідомість і на вчинкову активність особистості. Поширення ефектів гри на малі, середні і великі соціальні групи спроможне призводити до зміцнення і розгалуження культури кооперативного, екологічного співіснування громадян за будь-яких зовнішніх умов, включно й конкурентних, конфліктних. Як третій вид провідної діяльності в таксономічному кортежі таких видів феномен гри психологічно зумовлює успішність соціального функціонування сучасної людини. За цих обставин базисом її життєдіяльності ігрове моделювання утверджується як реалізація комунікативно-стратегічного каскаду відповідних засобів суб’єкта. Топографія зазначеного каскаду охоплює топоси індивідуально- і соціально-психологічного простору особи: 1) внутрішньосуб’єктний простір-топос її духовної сутності; 2) топос рефлексивних значень і смислів ближньої побутової комунікації; 3) топос учинкової діяльності суб’єкта як особистості і 4) топос масової комунікації як вищий рівень її самореалізації. Вчинення людини являє собою циклічне проходженням нею всіх сегментів як осмислення-опанування-керівництва проблемною ситуацією в діапазоні “невідома – неочевидна – напівочевидна – очевидна – рутинна”. У цьому разі основу самореалізації особистості в умовах комунікативної гри становить тріумвірат екзистенційних універсалій як метаформ – слово, образ, дія, що реалізують учинків акт цілеспрямованого удіяльнення повсякдення. Будь-який цілісний учинків акт розгортається через структурно-функціональний зміст каскаду засобів ігрового моделювання, що містить: а) комунікативну культуру суб’єкта; б) його комунікативні стратегії; в) комунікативні тактики і г) комунікативні підакти. Види комунікативної стратегії (кооперативна, кооперативно-маніпулятивна, конфліктно-маніпулятивна і конфліктна) становлять формоутворювальні інваріанти реалізації каскаду. Якість ігрового моделювання, головно через принципи застосування, засоби, можливості і структурно-функціональний зміст персонального комунікативно-стратегічного каскаду, спричиняє і визначає успішність життєдіяльності суб’єкта у середовищі багатоманітної невизначеності. The existence of man in the modern reality of postmodern occurs as a series of interconnected work connotations. These connotations have a complex, multilevel subjective-centric nature, but essentially depend on the conditions for their implementation. The postmodern era is characterized by an increase in the manifold human development lines, by the continuous transformations of the incentives and motives of its activity, and by the high risk of manipulating consciousness. Modern media space is saturated with information. contains an unbalanced variety of meanings, images and patterns that destabilizes the mental ecology of personality and society. This provokes the spread of the social phenomenon “das Man”, creates the risks of mental reduction and regression of man. Such phenomena can negatively affect the socio-psychological and political pressures of society, increase the probability of various individual and social risks. In the conditions of postmodern, the defining attribute of human life is communication of all levels - from routine communication to mass, strategic communication. In this case, the productive communicative activity of the subject is based on the relevant principles, which are strategic, combinatory, critical, reflexive, practical, technical, situational, ecumenical and culturally significant content. Due to the peculiarities and paradoxes of the media space, the phenomenon of the game becomes important and functions of a separate matrix of communication. The game realized as a means of objectification the interests of the subject and the social group on the whole range of probable conditions and situations - from co-operative coexistence and solidarity to expressive confrontation, crisis and loss risks. The game appears as a theoretical construct and practical means of human activity in the postmodern environment, as a means of its effective counteraction to manipulation, external management of consciousness and action activity. The distribution of the effects of the game on small, medium and large social groups can lead to the consolidation and branching of the culture of co-operative, ecological co-existence of citizens in all external conditions, including competitive and conflict. As a third type of leading activity in the taxonomic tuple of such types, games phenomenon psychologically determines the success of the social functioning of modern humans. Under such conditions, the basis of the life of a modern person is game modeling as the implementation of a communicative-strategic cascade of appropriate means of the subject. The topography of the cascade includes the tops of the individual and socio-psychological space of the person: 1) the inner-subjective space-topos of the spiritual essence of man; 2) a topos of reflexive meanings and meanings of household, near-communication of the subject; 3) the topos of the accomplished activity of the subject as a person and 4) the topos of mass communication as the highest level of self-realization of man. The act of man is the passage of all elements as comprehension-mastering-management of the The communicative basis of human self-realization in the context of a communicative game is the triumvirate of existential universals, metaforms - Word, Image, Action, which implement an act of purposeful activity as a Deed. Any act of human activity unfolds through the structural and functional content of the cascade, which includes: a) the communicative culture of the subject; b) his communicative strategies; c) communicative tactics; and d) communicative acts. Types of communicative strategy (cooperative, cooperative-manipulative, conflict-manipulative and conflict) are forming significance of cascade realization. The quality of the game simulation of the subject’s life through the principles of application, means, capabilities and structural and functional content of his communicative-strategic cascade determines and determines the success of such life.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectпостмодернuk_UA
dc.subjectневизначеністьuk_UA
dc.subjectграuk_UA
dc.subjectігрове моделюванняuk_UA
dc.subjectструктурно-функціональна матрицяuk_UA
dc.subjectкомунікаціяuk_UA
dc.subjectмасова комунікаціяuk_UA
dc.subjectстратегічна комунікаціяuk_UA
dc.subjectсуб’єкт життєдіяльностіuk_UA
dc.subjectкоопераціяuk_UA
dc.subjectкооперативне співіснуванняuk_UA
dc.subjectекзистенціалізмuk_UA
dc.subjectучинокuk_UA
dc.subjectризикuk_UA
dc.subjectредукціяuk_UA
dc.subjectрегресuk_UA
dc.subjectdas Manuk_UA
dc.subjectекзистенційна універсаліяuk_UA
dc.subjectметаформаuk_UA
dc.subjectпринципuk_UA
dc.subjectтаксономіяuk_UA
dc.subjectпровідна діяльністьuk_UA
dc.subjectтеорія вчинкуuk_UA
dc.subjectпсихолінгвістикаuk_UA
dc.subjectсловоuk_UA
dc.subjectобразuk_UA
dc.subjectдіяuk_UA
dc.subjectетика відповідальностіuk_UA
dc.subjectтеорія навчальних проблемних ситуаційuk_UA
dc.subjectмиследіяльністьuk_UA
dc.subjectкомунікативно-стратегічний каскадuk_UA
dc.subjectкомунікативна культураuk_UA
dc.subjectлокуціяuk_UA
dc.subjectіллокуціяuk_UA
dc.subjectперлокуціяuk_UA
dc.subjectноезисuk_UA
dc.subjectінтенціяuk_UA
dc.subjectфонемаuk_UA
dc.subjectкінемаuk_UA
dc.subjectpostmodernuk_UA
dc.subjectuncertaintyuk_UA
dc.subjectgameuk_UA
dc.subjectgame modelinguk_UA
dc.subjectstructural-functional matrixuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectmass communicationuk_UA
dc.subjectstrategic communicationuk_UA
dc.subjectsubject of vital activityuk_UA
dc.subjectcooperationuk_UA
dc.subjectco-operative coexistenceuk_UA
dc.subjectexistentialismuk_UA
dc.subjectactionuk_UA
dc.subjectriskuk_UA
dc.subjectreductionuk_UA
dc.subjectregressionuk_UA
dc.subjectdas Manuk_UA
dc.subjectconsciousness managementuk_UA
dc.subjectexistential universalityuk_UA
dc.subjectmetaformuk_UA
dc.subjectprincipleuk_UA
dc.subjecttaxonomyuk_UA
dc.subjectleading activityuk_UA
dc.subjecttheory of actionuk_UA
dc.subjectpsycholinguisticsuk_UA
dc.subjectworduk_UA
dc.subjectimageuk_UA
dc.subjectactionuk_UA
dc.subjectethics of responsibilityuk_UA
dc.subjecttheory of educational problem situationsuk_UA
dc.subjectmental activityuk_UA
dc.subjectcommunicative-strategic cascadеuk_UA
dc.subjectcommunicative cultureuk_UA
dc.subjectcommunicative strategyuk_UA
dc.subjectcommunicative tacticsuk_UA
dc.subjectcommunicative actuk_UA
dc.subjectcooperative communication strategyuk_UA
dc.subjectcooperative-manipulative communication strategyuk_UA
dc.subjectconflict-manipulative communicative strategyuk_UA
dc.subjectconflict communication strategyuk_UA
dc.subjectlocutionuk_UA
dc.subjectillocutionuk_UA
dc.subjectperlocutionuk_UA
dc.subjectnoezysuk_UA
dc.subjectintentionuk_UA
dc.subjectphonemeuk_UA
dc.subjectkinemauk_UA
dc.titleКаскад ігрового моделювання життєдіяльності суб'єктаuk_UA
dc.title.alternativeCascade of subjects vital game modelinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2019. - № 2 (76)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хайрулін О..pdf741 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.