Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/37495
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГончарук (Чолач), Тетяна-
dc.contributor.authorДжилга, Надія-
dc.contributor.authorHoncharuk (Cholach), Tetiana-
dc.contributor.authorDzhuhla, Nadiya-
dc.date.accessioned2020-02-24T12:19:16Z-
dc.date.available2020-02-24T12:19:16Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГончарук (Чолач), Т. Етнопсихологічні витоки українського характеру в концепції Олександра Кульчицького [Текст] / Тетяна Гончарук (Чолач), Надія Джугла // Психологія і суспільство. – 2019. – № 3-4. – C. 95-105.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/37495-
dc.description.abstractСтаттю присвячено висвітленню творчої спадщини українського психолога-мислителя діаспори О. Ю. Кульчицького, а саме питанням самобутності, індивідуальності української людини, свідоме прагнення до своєрідності якої однаково згубно відбивається як на окремій особі, так і на цілому психокультурному та національному русі, якщо останній проходить під цим знаком. Особлива увага приділена етнопсихологічним соціально-історичним поглядам науковця, у засновку яких перебувають принципи, тематизми і концепти глибинно-системного розуміння української душі і національного характеру. Зокрема обґрунтовано низку особливостей соцієтальної психіки українців, механізмів її зародження та розвитку, а також процесів формування її позитивних і негативних форм-властивостей. Подано основні характеристики духовного світу українців, що оприявнені Кульчицьким завдяки реалізації ресурсів структурної психології Е. Ротганера, О. Лерша та ін. А це означає, що в людській психіці виокремлено три пласти або нашарування: соматопсихічний (смислові відчуття), тимопсихічний (почуття та пов’язані з ними намагання), пойопсихічний (мислення і свідома воля). Висновується, що зміцнення персональної побудови українців можливе в активній соціально-політичній поведінці громад, у переборенні “комплексу меншовартості”, в посиленні регіонально-вольової єдності населення і влади, у тих потужних благородних потенціях, які вкорінені в душі українського народу. Воднораз доведено, що український достойник О. Кульчицький у дедуктивний спосіб створив цілісну та оригінальну концепцію українського характеру, причому він віддав данину всім тим світоглядно-філософським і суто психологічним ідеям, які визначали його час та актуальне поле спілкування. The article is devoted to the highlighting of a creative heritage of the Diaspora’s Ukrainian psychologist-thinker O. Yu. Kulchytskyy, namely, the question of identity, an individuality of the Ukrainian person, the conscious desire for the identity of which is equally detrimental to both the individual and the whole psychocultural and national movement, if the last one goes under this sign. A special attention is paid to the ethnopsychological socio-historical scientist’s views, which are based on the principles, themes and concepts of deep-systemic understanding of the Ukrainian soul and national character. In particular, a number of features of the Ukrainians social psyche, the mechanisms of its origin and development, as well as the processes of its positive and negative form-properties forming are substantiated. The basic characteristics of the Ukrainians’ spiritual world, which are disclosed by Kulchytskyy due to the realization of the resources of structural psychology of E. Rotganer, O. Lersch, and others. And this means that there are three layers distinguished in human psyche: somatopsychic (semantic feelings), timopsychic (feelings and related to them attempts), post-psychic (thinking and conscious will). It is concluded that strengthening of personal forming of Ukrainians is possible in active socio-political behavior of communities, in overcoming the “inferiority complex”, in strengthening regional-strong-willed unity of population and power, in those powerful noble potentials that are rooted in the soul of the Ukrainian people. A the same time it is proved that the Ukrainian dignitary O. Kulchytskyy in a deductive way created a holistic and original concept of Ukrainian character, and he paid tribute to all those philosophical and purely psychological ideas that determined his time and his communication.uk_UA
dc.publisherТНЕУuk_UA
dc.subjectетнопсихологіяuk_UA
dc.subjectнаціяuk_UA
dc.subjectукраїнствоuk_UA
dc.subjectдуховністьuk_UA
dc.subjectукраїнська душаuk_UA
dc.subjectнаціональний характерuk_UA
dc.subjectетнічно-расові особливостіuk_UA
dc.subjectостійська расаuk_UA
dc.subjectдинарська расаuk_UA
dc.subjectукраїнська національна ідеяuk_UA
dc.subjectethno-psychologyuk_UA
dc.subjectnationuk_UA
dc.subjectUkrainiannessuk_UA
dc.subjectspiritualityuk_UA
dc.subjectUkrainian souluk_UA
dc.subjectnational characteruk_UA
dc.subjectethnic-racial peculiaritiesuk_UA
dc.subjectOstia raceuk_UA
dc.subjectDinaric raceuk_UA
dc.subjectUkrainian national ideauk_UA
dc.titleЕтнопсихологічні витоки українського характеру в концепції Олександра Кульчицькогоuk_UA
dc.title.alternativeEthnopsychological dimensions of Ukrainian character in the Olexandr Kulchytskyy’s conceptuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2019. - № 3-4 (77-78)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гончарук (Чолач).pdf295.08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.