Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/38505
Назва: Правове регулювання ринку органічної продукції
Інші назви: Legal Regulation of the Organic Market
Автори: Павлюченко, Юлія
Pavliuchenko, Yu.
Ключові слова: ринок
органічна продукція
реалізація органічної продукції
сертифікація
маркування
обіг органічної продукції
екологічні інновації
market
organic products
sales of organic products
certification
labeling
turnover of organic products
environmental innovations
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Павлюченко, Ю. Правове регулювання ринку органічної продукції [Текст] / Юлія Павлюченко // Актуальні проблеми правознавства. – 2020. – Вип. 1. – С. 170-175.
Короткий огляд (реферат): На підставі проведеного дослідження конкретизовано вимоги до реалізації органічної продукції на аграрному ринку та з’ясовано фактори, які впливають на правове регулювання ринку органічної продукції, зокрема обґрунтовано, що виробництво та обіг органічної продукції сприяють реалізації принципу екологізації аграрного виробництва та що виробництво органічної продукції тісно пов’язане із впровадженням інновацій та ресурсозберігаючих технологій. У зв’язку з цим велике значення для розвитку вітчизняного ринку органічної продукції має забезпечення захисту об’єктів інтелектуальної власності операторів ринку. Також розроблено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання ринку органічної продукції. With the growing popularity of organic products the problem of legal regulation of the market for organic products is relevant. The aim of the study is to specify the requirements for the sale of organic products and determine other factors of influence on the legal regulation of the market for these products. The study is based on an analysis of legislative norms and the results of scientific research in this area. In result, it is proposed to include the sale of these products in addition to storage and movement in the concept of turnover of organic products. Requirements for the sale of organic products, which are proposed to include 1) the implementation of the sale of organic products only by business entities; 2) certification of organic production and / or circulation of organic products; 3) labeling of organic products with the state logo for organic products. At the same time, subjects of the sale of organic products are offered to the market operators of these products. Factors that affect the legal regulation of the market for organic products are also specified, in particular, it is substantiated that the production and turnover of organic products contribute to the implementation of the principle of greening agricultural production and that production is closely linked to the introduction of innovations and resource-saving technologies. In this regard, ensuring the protection of intellectual property of market operators is of great importance for the development of the market for organic products. For the implementation of the provisions of the law, necessary the adoption of by-laws. On the basis of which, proposals have been developed to improve the legal regulation of the market for organic products.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/38505
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2020 рік Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Павлюченко.pdf393.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.