Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40886
Назва: Методика викладання фінансової грамотності у вищій школі: досвід та перспективи
Інші назви: Methods of teaching financial literacy in higher education: experience and prospects
Автори: Кізима, Тетяна
Круп'як, Ірина
Коломийчук, Наталія
Kizyma, Tetiana
Krupiak, Iryna
Kolomyychuk, Natalia
Ключові слова: фінансова грамотність
методика викладання фінансової грамотності,
кейс-метод
тренінг
ділова гра
проблемна лекція
лекція-візуалізація
бінарна лекція
лекція із заздалегідь запланованими помилками
лекція-пресконференція
financial literacy
methods of teaching financial literacy
case method
training
business game
problem lecture
lecture-visualization
binary lecture
lecture with pre-planned mistakes
lecture-press conference
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кізима, Т. Методика викладання фінансової грамотності у вищій школі: досвід та перспективи [Текст] / Тетяна Кізима, Ірина Круп'як, Наталія Коломийчук // Світ фінансів. - 2020. - Вип. 3. - С. 8-18.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Невід’ємною умовою детермінування ролі освітніх чинників у процесі формування фінансового світогляду громадян є розроблення й апробація ефективної та дієвої методики викладання фінансової грамотності. Водночас нині відсутній єдиний методичний підхід щодо викладання фінансової грамотності у закладах освіти України, що потребує активізації наукових зусиль, спрямованих на дослідження вищеозначеної проблеми. Мета – систематизувати досвід викладання фінансової грамотності у вищій школі та виокремити перспективи його удосконалення в сучасних умовах розвитку українського освітянського простору. Методи. У дослідженні використано методи діалектичного аналізу та синтезу, а також логічного узагальнення, порівняння і формалізації. Результати. Досліджено новітні методи викладання фінансової грамотності, виокремлено особливості і переваги кожного з них та наголошено на позитивних ефектах, які вони спричиняють, а саме: сприяння розвитку теоретичного мислення та пізнавального інтересу до фінансової грамотності; активізація сприйняття матеріалу в процесі викладання основ фінансової грамотності; забезпечення професійної мотивації кладання фінансової грамотності. Обґрунтовано необхідність використання інноваційних інструментів у процесі викладання фінансової грамотності у вітчизняних закладах освіти та запропоновано напрями підвищення рівня фінансової грамотності українців у сучасних умовах. Перспективи. В подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на виокремленні основних векторів підвищення рівня фінансової грамотності дітей та молоді, як найбільш потенційно сприятливих для цього верств українського суспільства. На нашу думку, це дасть можливість сформувати цілісну систему заходів для подолання інколи байдужого ставлення молоді до свого майбутнього фінансового благополуччя. Introduction. An integral condition for determining the role of educational factors in the process of forming the financial worldview of citizens is the development and testing of effective and efficient methods of teaching financial literacy. At the same time, there is currently no single methodological approach to the teaching of financial literacy in educational institutions of Ukraine, which requires intensification of scientific efforts aimed at studying the above problem. The purpose is to systematize the experience of teaching financial literacy in higher education and highlight the prospects for its improvement in modern conditions of development of the domestic educational space. Methods. Methods of dialectical analysis and synthesis, as well as methods of logical generalization, comparison and formalization are used in the reseach. Results. The newest methods of teaching financial literacy are studied, the features and advantages of each of them are highlighted and the positive effects they cause are emphasized, namely: promoting the development of theoretical thinking and cognitive interest in financial literacy; activation of perception of material in the process of teaching the basics of financial literacy; providing professional motivation and formation of corporate culture in students when studying the discipline "Methods of teaching financial literacy". A number of scientific and pedagogical events organized and conducted at Ternopil National Economic University together with teachers of secondary, vocational and higher educational institutions are analyzed in order to discuss the vectors of improving the current methods of teaching financial literacy. The necessity of using innovative tools in teaching financial literacy in domestic educational institutions is substantiated and the directions of increasing the level of financial literacy of Ukrainians in modern conditions are suggested. Perspectives. Further research is proposed to focus on identifying the main vectors of increasing the level of financial literacy of children and youth, as the most potentially favorable for this segment of Ukrainian society. In our opinion, this will provide an opportunity to form a holistic system of measures to overcome the sometimes indifferent attitude of young Ukrainians to their future financial well-being.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40886
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 3 2020 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КІЗИМА.pdf340.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.