Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40995
Назва: Зарубіжний досвід фінансового забезпечення муніципальної освіти та можливості його адаптації до вітчизняних реалій
Інші назви: Foreign experience of financial support of municipal education and possibilities of its adaptation to domestic realities
Автори: Кульчицька, Надія
Kulchytska, Nadia
Ключові слова: бюджетний механізм
соціально-економічний розвиток
муніципальна освіта
місцеві бюджети
фінансове вирівнювання
budgetary mechanism
socio-economic development
municipal education
local budgets
financial equalization
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Кульчицька, Н. Зарубіжний досвід фінансового забезпечення муніципальної освіти та можливості його адаптації до вітчизняних реалій [Текст] / Надія Кульчицька // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 3. – С. 69-85.
Короткий огляд (реферат): Вступ. В умовах докорінних суспільних змін чутливим сегментом розвитку сучасної цивілізованої країни є соціальна сфера, діяльність якої безпосередньо залежить від обсягу фінансування, ефективності та швидкості проведення трансформаційних змін, що, водночас, має впливає на рівень і обсяг забезпечення місцевого населення низкою соціальних послуг. Дослідження набутого за рубежем досвіду економічного розвитку муніципальної освіти, як сегмента соціальної сфери, у контексті функціонування бюджетного механізму щодо державних та регіональних пріоритетів є актуальним за умов органічної інтеграції економіки України до економік країн Європейського Союзу (ЄС) і стрімких змін у геополітичній обстановці. Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити специфіку функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку муніципальної освіти, спираючись на уроки, отримані зарубіжними державами, і з максимальною користю застосувати їх для розвитку муніципальної освіти в Україні. Методи. Під час проведеного дослідження застосовувались методи збору та систематизації даних, аналізу, синтезу, групування, порівняння, узагальнення, а також таблично-графічний метод щодо інструментів бюджетного регулювання в країнах ЄС, зарубіжного досвіду формування джерел надходження місцевих бюджетів тощо. Результати. За нинішніх умов розв’язання фінансових проблем у сфері муніципальної освіти є актуальним завданням для української і зарубіжної практики державного та місцевого управління. Ризикові економічні умови, значна незабезпеченість бюджету і невисока ефективність діяльності владних органів на місцях з управління фінансовими ресурсами часто призводять до виникнення й існування місцевих громад, що є фінансово неспроможними. Процес функціонування бюджетного механізму соціально-економічного розвитку на рівні держави і регіонів супроводжується низкою таких чинників: ухваленою моделлю співпраці державної влади та місцевих адміністрацій, чинною системою бюджетоутворення, рівнем децентралізації дохідних повноважень і розподілом відповідальності між рівнями чинної влади. Значимим інструментом бюджетного механізму соціально- економічного розвитку соціальної сфери на рівні регіонів у зарубіжних державах є місцеві податки та збори. Перспективи. Набуті зарубіжні уроки є дуже корисними для України через стимулювання соціально-економічного розвитку освіти в умовах децентралізації в напрямку проведення: перерозподілу функцій управління і підвищення рівня відповідальності на користь представників органів місцевого самоврядування; надання місцевим органам влади й управління права із формування коштів бюджетів через регулювання ставок податків місцевого рівня, а також права із розподілу таких коштів; посилення рівня диверсифікації бази оподаткування регіонів, а саме: за рахунок розширення дохідної бази місцевих бюджетів. Introduction. Under conditions of radical social change, a sensitive segment of the development of a modern civilized country is the social sphere, whose activities directly depend on the amount of funding, efficiency and speed of transformational change, which has an impact on the level and volume of local services. The study of experience gained abroad in the socio-economic development of municipal education as a segment of the social sphere, in the context of the budgetary mechanism for state and regional priorities is relevant in terms of organic integration of Ukraine’s economy into the European Union (EU) and rapid changes in geopolitical environment. The purpose of the study is to reveal the specifics of the functioning of the budgetary mechanism of socio-economic development of municipal education, based on lessons learned from foreign countries, and to apply them to the maximum benefit for the development of municipal education in Ukraine. Methods. During the study, methods of data collection and systematization, analysis, synthesis, grouping, comparison, generalization, as well as tabular-graphical method of budget regulation instruments in EU countries, foreign experience in forming sources of local budgets, etc. were used. Results. Under the current conditions, solving financial problems in the field of municipal education is an urgent task for Ukrainian and foreign practice of state and local government. Risky economic conditions, significant budget insecurity and low efficiency of local authorities in the management of financial resources often lead to the emergence and existence of local communities that are financially insolvent. The process of functioning of the budgetary mechanism of socio-economic development at the state and regional levels is accompanied by a number of such factors: the approved model of cooperation between state and local administrations, the current budgeting system, the level of decentralization of revenue and the distribution of responsibilities. Local taxes and fees are an important tool of the budgetary mechanism of socio-economic development of the social sphere at the regional level in foreign countries. Perspectives. Acquired foreign lessons are very useful for Ukraine due to the stimulation of socio-economic development of education in the context of decentralization in the direction of: redistribution of management functions and increase the level of responsibility in favor of local government representatives; granting local authorities and management the right to form budget funds through the regulation of local tax rates, as well as the right to distribute such funds; strengthening the level of diversification of the tax base of the regions, namely: by expanding the revenue base of local budgets.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/40995
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кульчицька.pdf1.37 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.