Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41002
Назва: Знання як комплементарна складова інтелектуального капіталу підприємства в епоху цифрової економіки
Інші назви: The knowledge as a complementary part of the intellectual capital of the enterprises in the era of the digital economy
Автори: Яворська, Оксана
Yavorska, Oksana
Ключові слова: інтелектуальний капітал
знаннєвий капітал
інноваційні знання
цифрова економіка
intellectual capital
knowledge capital
innovativе knowledge
digital economy
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Яворська, О. Знання як комплементарна складова інтелектуального капіталу підприємства в епоху цифрової економіки [Текст] / Оксана Яворська // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 3. – С. 185-198.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Розглянуто проблему основних змін, які очікуються з розвитком цифрової економіки. Особлива увага в цих умовах приділяється сфері трансформації капіталу знань як складової інтелектуального капіталу підприємства. Джерелом розвитку сучасної цифрової економіки варто вважати інтелектуальний капітал підприємства, який базується на комбінованому використанні нематеріальних активів і інформаційних ресурсів організацій. Формування інтелектуального капіталу підприємства розглядається з системної точки зору та у поєднанні з формуванням капіталу знань компаній і фірм. Метою статті є визначення відмінної ролі корпоративних знань у формуванні інтелектуального капіталу підприємства в умовах цифрової економіки, обґрунтування принципу комплементарності у траєкторії сучасних трансформацій знаннєвого капіталу організації в межах концепції інтелектуального капіталу підприємства. Методи дослідження. У роботі були використані загальнонаукові та спеціальні методи дослідження (історичний, логічний, аналізу, синтезу, графічної побудови, наукової абстракції). Результати. У статті представлено авторський погляд на виникнення капіталу знань підприємств у контексті сформованих економічних теорій і на основі аналізу еволюції категорії «знання». Уточнено роль знаннєвого капіталу для інтелектуального капіталу підприємства та його складові в організаційному, реляційному і людському капіталах суб’єктів підприємницької діяльності. Результати дослідження мають важливе значення для вчених, економістів та експертів з управління інтелектуальним капіталом підприємств, корпорацій і фірм, їх можна використовувати в процесі розробки організаційних методів та удосконалення політики управління людськими ресурсами організацій. Перспективи. Провідним вектором розвитку інтелектуального капіталу підприємств в умовах цифрової економіки мають стати питання проєктування процесу кумуляції, класифікації, вимірювання та трансформатизації знаннєвого капіталу, а також розробка інструментів переводу його елементів у матеріалізовані та інноваційні активи організації. Introduction. The article deals with the problem of the main changes expected in the framework of the digital economy are considered. Particular attention is paid to the areas of transformation the knowledge capital in these conditions. A driver of modern digital economy should be regarded as an intellectual capital that based on the combined use of the intangible assets and the information resources of the enterprises. The formation of the intellectual capital of a company is viewed from a systemic perspective and in conjunction with the formation of the knowledge capital of the enterprises. Prpose. The purpose of our article is to determine the distinctive role of corporate knowledge in the formation of the intellectual capital of the enterprise in the digital economy, substantiation of the principle of complementarity in the trajectory of modern transformations of knowledge capital of the organization within the concept of the intellectual capital. Methods. We have used a set of general and special methods in this article (they are historical and logical method, method of analysis and synthesis, grafhic constraction, scientific abstraction). Results. The article presents the author’s view on the emergence of the knowledge capital of the enterprises in the context of the prevailing economic theories, based on an analysis of the evolution of the category «knowledge». The role of knowledge capital for the intellectual capital of the enterprises and its essence in the relational (customer) capital, organisational capital and human capital of the company, firms. The carried-out analysis and synthesis of the existing approaches on studying of intellectual capital of the enterprises taking into account specifics of the knowledge capital of the company are used to support existing managerial policies for better retention practices and management of human resources, for better management practices of the enterprises. Prospects. The leading vector for the development of the intellectual capital of the enterprises in the digital economy should be the question of designing the process of cumulation, classification, measurement and transformation of knowledge capital, as well as the development of tools for translating its elements into materialized and innovative assets of the organization.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41002
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Яворська.pdf1.29 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.