Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41034
Назва: Внутрішньогосподарська звітність у системі управління підприємством
Інші назви: Intracompany reporting in the enterprise management system
Автори: Задорожний, Зеновій-Михайло
Омецінська, Ірина
Zadorozhnyi, Zenovii-Mykhailo
Ometsinska, Iryna
Ключові слова: внутрішньогосподарська звітність
управлінська звітність
принципи формування внутрішньогосподарської звітності
якісні характеристики
етапи формування
інформаційна картка
intracompany reporting
management reporting
principles of formation of intracompany reporting
qualitative characteristics
stages of formation
information map
Дата публікації: 2020
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Задорожний, З.-М. Внутрішньогосподарська звітність у системі управління підприємством [Текст] / Зеновій-Михайло Задорожний, Ірина Омецінська // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2020. – Вип. 4. – С. 169-184.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Сучасні умови функціонування підприємств зумовили зміни у підходах до ролі управлінської звітності та викликали все більше дискусій у науковій літературі про її тотожність з внутрішньогосподарською звітністю. Інформатизація суспільства, глобалізаційні процеси в економіці, її сталий розвиток привели до розширення функцій управлінської звітності та чіткого окреслення основних характеристик внутрішньогосподарської звітності, яку створює персонал підприємства для внутрішнього використання з дотриманням принципу конфіденційності. Вплив зовнішніх факторів, які нині часто мають негативний характер (економічна криза, обмеження, зумовлені світовою пандемією, недобросовісні дії конкурентів, кібератаки), вимагають якісної розробки форм внутрішньогосподарської звітності, що має забезпечити оперативне виявлення негативних змін у діяльності підприємства та надавання своєчасної інформації для прийняття ефективних рішень щодо їх усунення. Мета дослідження полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні поняття «внутрішньогосподарська звітність», визначенні її ролі для управління підприємством, а також окресленні принципів формування такої звітності та техніки її підготовки з урахуванням сучасних умов діяльності підприємств. Методи. У процесі дослідження використано такі методи: теоретичного узагальнення, порівняння, абстрактно-логічний для розмежування понять «управлінська звітність» та «внутрішньогосподарська звітність»; групування, узагальнення, аналогії, аналізу та синтезу для виокремлення принципів формування внутрішньогосподарської звітності та її якісних характеристик; моделювання, індукції та дедукції, структурно-логічний, табличний для встановлення етапів формування такої звітності на підприємстві та техніки її підготовки. Результати. Досліджено сутність управлінської та внутрішньогосподарської звітності як інформаційного поля для прийняття необхідних рішень їхніми користувачами. Встановлено роль внутрішньогосподарської звітності для управління підприємством та доведено, що вона є складовою частиною управлінської звітності. Окреслено принципи формування та використання внутрішньогосподарської звітності у розрізі двох груп: принципи, що застосовуються для формування фінансової і внутрішньогосподарської звітності; принципи, що застосовуються в процесі формування внутрішньогосподарської звітності. З’ясовано якісні характеристики такої звітності. Виокремлено етапи її формування на підприємстві. Встановлено доцільність побудови на підприємстві інформаційної картки внутрішньогосподарської звітності та запропоновано її форму. Доведено необхідність розробки Положення (стандарту) внутрішньогосподарської звітності. Перспективи. Подальші наукові дослідження мають бути спрямовані на розробку Положення (стандарту) внутрішньогосподарської звітності, а також побудову стандартизованих форм такої звітності з урахуванням галузевих особливостей підприємств. Introduction. The modern conditions of enterprise operation have led to changes in management reporting approaches and have caused more discussions in nonfiction about its identity with intracompany reporting. Informatization of society, globalization processes in the economy and its sustainable development have led to the expansion of management reporting functions and to clear definition of main characteristics of intracompany reporting, which is created by the staff for its internal use with the adherence of principles of confidentiality. The impact of external factors, which are mostly negative nowadays (economic crisis, restrictions caused by the global pandemic, unfair actions of competitors, cyberattacks) require qualitative developments of intracompany reporting forms, which should ensure rapid detection of the negative changes at the enterprise and timely provide the information for its effective elimination. The purpose of the study lies in scientific and theoretical justification of the concept «intracompany reporting», in determination of the role for enterprise management and also in outlining the principles of reporting formation and techniques of its preparation taking into account the modern conditions of enterprises activity. Methods. In the research process the following methods were used: theoretical generalization, comparison, abstract-logical for distinguishing the concepts of «management reporting» and «intracompany reporting»; grouping, generalization, analogy, analysis and synthesis for identifying the principles of formation of intracompany reporting and its qualitative characteristics; modeling, induction and deduction, structural-logical, tabular for establishing the stages of reports formation at the enterprise and the techniques of its preparation. Results. The essence of management and intracompany reporting as an information field for necessary decisions making by their users is investigated. The role of intracompany reporting for enterprise management is established and it is proved that it is an integral part of management reporting. The formation and usage principles of intracompany reporting in the context of two groups are outlined: the principles that are used in the formation of financial and intracompany reporting; principles that are used in the formation of intracompany reporting. The qualitative characteristics of such reporting are clarified. The stages of its formation at the enterprise are highlighted. The expediency of construction the intracompany reporting information map at the enterprise is established and its form is offered. The necessity of development of Regulations (standard) of the intracompany reporting is proved. Perspectives. Further researches should be aimed at developing the Regulations (standard) of intracompany reporting, as well as formation of standardized forms of such reporting, taking into account enterprises’ branch peculiarities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41034
ISSN: 1993-0240
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНЕУ 2020 Випуск 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Задорожний.pdf1.19 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.