Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41331
Назва: Особливості та проблеми здійснення громадського контролю виконання місцевих бюджетів територіальних громад
Інші назви: Features and problems of public control over the implementation of local budgets of territorial communities: according to the results of sociological assessment
Автори: Сторонянська, Ірина
Беля, Андріана
Storonyanska, Iryna
Belya, Andriana
Ключові слова: громадський контроль
місцевий бюджет
територіальна громада
public control
local budget
local community
Дата публікації: 2020
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Сторонянська, І. Особливості та проблеми здійснення громадського контролю виконання місцевих бюджетів територіальних громад [Текст] / Ірина Сторонянська, Андріана Беля // Світ фінансів. - 2020. - Вип. 4. - С. 103-117.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Реформа децентралізації, що розпочалась у 2014 році, має на меті не лише зміну адміністративного устрою України, а й бюджетної системи, що може спричинити зростання потенційних ризиків неефективного використання бюджетних коштів. Для мінімізації негативних наслідків таких ризиків варто залучати громадськість, яка найбільше зацікавлена у досягненні цілей, визначених місцевим бюджетом громади. Мета – ідентифікувати особливості реалізації громадського контролю за використанням ресурсів місцевих бюджетах у територіальних громадах України. Методи. У дослідженні використовували методи аналізу та синтезу для вивчення інструментів громадського контролю, а також опитування для виявлення поглядів активістів громадянського суспільства й експертів на заходи громадського контролю під час реформи децентралізації. Результати. В роботі визначено рівні й інструменти громадського контролю виконання місцевих бюджетів територіальних громад. Виокремлено чотири рівні: інформування, консультування, діалог, партнерство. Наголошено на головних інструментах громадського контролю, серед яких: громадські слухання, елементи електронної демократії, консультативно-дорадчі органи, громадські ради та місцеві вибори. Наведено результати соціологічного опитування громадських активістів та фахівців у галузі місцевих фінансів у Львівській та Харківській областях. За результатами анкетування виявлено значний рівень обізнаності респондентів щодо переліку інструментів громадського контролю. На думку більшості опитаних, громадські організації мають більші можливості контролювати витрати місцевих бюджетів, а обговорення використання бюджетних коштів є найбільш дієвим інструментом громадської участі. Головними проблемами, за результатами опитування, в процесі використання бюджетних коштів є низький рівень прозорості бюджетного планування та виконання, а також низька ефективність наповнення та витрачання бюджетних коштів. Виокремлено перешкоди у здійсненні громадського контролю за дотриманням ефективного використання бюджетних коштів. Перспективи. Подальші наукові дослідження громадського контролю за дотриманням бюджетів територіальних громад варто зосередити на юридичних особливостях таких заходів, а також перспективах використання визначених у статті інструментів у майбутньому. Introduction. The decentralization reform, which began in 2014, aims not only to change the administrative structure of Ukraine, but also to change the budget system, which leads to an increase in potential risks of inefficient use of budget funds. To minimize the negative consequences of such risks, the public that is most interested in achieving the goals set by the local community budget should be used. The purpose of the article is to identify the features of the implementation of public control over the use of resources of local budgets in the territorial communities of Ukraine. Methods. The study used methods of analysis and synthesis to study the tools of public scrutiny and surveys to identify the views of civil society activists and experts on public scrutiny during decentralization reform. Results. The levels and tools of public control over the implementation of local budgets of amalgamated communities were identified in this work. There are four levels: information, consultation, dialogue, partnership. Emphasis is placed on the main instruments of public scrutiny, which include: public hearings, elements of e-democracy, advisory bodies, public councils and local elections. The results of a sociological survey (by conducting a survey) of public activists and specialists in the field of local finance in Lviv and Kharkiv regions are presented. According to most respondents, NGOs have more opportunities to control the spending of local budgets. The expediency of public control over local budgets was supported by the majority of respondents. Discussion of the use of budget funds, according to most respondents, is the most effective tool for public participation. The main problems, according to the survey, in the process of using budget funds are the low level of transparency of budget planning and implementation, as well as low efficiency of filling and spending budget funds. According to the results of the study, a number of obstacles to public control over the effective use of budget funds were identified. Descussion. Further research on public control over the observance of the budgets of territorial communities should focus on the legal features of such measures, as well as the prospects for the use of the tools defined in the article in the future.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41331
ISSN: 1818-5754
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 4 2020 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
СТОРОНЯНСЬКА.pdf509.05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.