Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41882
Назва: Освітня траєкторія людини в ХХІ столітті: вплив поведінкових чинників
Інші назви: Human educational trajectory in the XXI century: the influence of behavioral factors
Автори: Якимова, Наталія
Томчук, Олеся
Кобідзе, Нонна
Yakimova, Natalia
Tomchuk, Olesya
Kobidze, Nonna
Ключові слова: цифровізація
онлайн-освіта
освітня траєкторія
освітні тренди
поведінкові моделі
digitization
online education
educational trends
educational trajectory
behavioral patterns
Дата публікації: 2020
Видавництво: Економічна думка
Бібліографічний опис: Якимова, Н. Освітня траєкторія людини в ХХІ столітті: вплив поведінкових чинників [Текст] / Наталія Якимова, Олеся Томчук, Нонна Кобідзе // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2020. - Вип. 25. - С. 147-153.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано сучасні тренди світового та вітчизняного ринку онлайн-освіти. Встановлено, що цей ринок характерний активним розвитком мікронавчання; популяризацією мобільного навчання; застосуванням штучного інтелекту в EdTech; тісним зв’язком між навчанням і працевлаштуванням; збільшенням цільового ринку для компаній, які працюють у напрямі career-long learning; затребуваністю практик взаємного, або крос-, навчання (p2p-learning); лідируючими позиціями освітніх компаній у розвитку сучасного EdTech; незначною поширеністю засобів віртуальної і доповненої реальності (AR і VR) у розвитку онлайн-освіти; неефективністю використання гейміфікації в онлайн-освіті; популярністю навчання на основі проєктної роботи (project-based learning); тісним зв’язком онлайн-навчання з практиками talent development («управління талантами»); зростанням ринку LMS (learning management systems); стійким зростанням корпоративного сегмента онлайн-освіти; поширенням освітніх практик, інноваційніших, аніж асинхронне (self-paced) навчання. Виокремлено сучасні стимули для розвитку ринку онлайн-освіти в Україні: застаріла освітня база, військовий конфлікт на Сході України, визнання у деяких університетах дистанційного формату як окремої форми навчання, розвиток інтернет-технологій, зміна кваліфікаційних вимог на ринку праці, зменшення цінності традиційної освіти, а також зменшення ролі університетів у соціалізації індивідів, відсутність територіальної приналежності, запровадження карантинних заходів. Узагальнено пріоритетні напрями побудови освітньої траєкторії людини та визначено вплив на неї поведінкових чинників. Виявлено, що ключовими аспектами, на які орієнтуються індивіди при побудові освітньої траєкторії, є: бажання швидкого входження на ринок праці, поширення практики опанування прибуткових професій без значних матеріальних і часових витрат на навчання, збільшення освітніх можливостей у результаті запровадження в закордонних та вітчизняних навчальних закладах дистанційного формату навчання. Доведено, що поведінкові чинники суттєво впливають на визначення освітньої траєкторії людини. Тому ідентифікація та регулювання такого впливу прискорює ефективне пристосування людини до мінливих умов функціонування ринку праці та ринку освітніх послуг, а також дає змогу ефективно вибудовувати та коригувати її освітні траєкторії. The article analyzes the current trends of the global and domestic market of online education. It is established that the modern market of online education is characterized by the active development of micro-learning; promotion of mobile learning; the use of artificial intelligence in EdTech; the close link between training and employment; increasing the target market for companies working in the direction of career-long learning; demand for practices of mutual, or cross-learning, (p2p-learning); leading positions of educational companies in the development of modern EdTech; low prevalence of virtual and augmented reality (AR and VR) in the development of online education; ineffective use of gamification in online education; the popularity of project-based learning; the close connection of online learning with talent development practices; growth of the LMS market (learning management systems); sustainable growth of the corporate segment of online education; the spread of more innovative educational practices than asynchronous (self-paced) learning. Modern incentives for the development of the online education market in Ukraine are highlighted: outdated educational base, military conflict in eastern Ukraine, recognition by some universities of distance learning as a separate form of education, development of Internet technologies, changing qualification requirements in the labor market, reducing the value of traditional education. the role of universities in the socialization of individuals, the lack of territorial affiliation, the introduction of quarantine measures. The priority directions of construction of the educational trajectory of the person are generalized and the influence of behavioral factors on it is determined. It was found that the key aspects that individuals focus on when building an educational trajectory are: the desire to quickly enter the labor market, spreading the practice of mastering lucrative professions without significant material and time costs for training, increasing educational opportunities through the introduction of distance learning abroad and domestic institutions. It is proved that behavioral factors have a significant impact on determining the educational trajectory of a person. Therefore, the identification and regulation of such influences accelerates the effective adaptation of man to the changing conditions of the labor market and the market of educational services, as well as allows to effectively build and adjust its educational trajectories.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/41882
Розташовується у зібраннях:Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України Випуск 25 2020 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Якимова.pdf397.68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.