Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42059
Назва: Транспортний шеринг: маркетингові аспекти
Інші назви: Transport sharing: marketing aspects
Автори: Іванечко, Неля
Борисяк, Олена
Леонова, Ірина
Ivanechko, Nelia
Borysiak, Olena
Leonova, Iryna
Ключові слова: шерингова економіка
транспортний шеринг
каршеринг
маркетинг
поведінка споживачів
транспортні послуги
sharing economy
transport sharing
car sharing
marketing
consumer behavior
transport services
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Іванечко, Н. Транспортний шеринг: маркетингові аспекти [Текст] / Неля Іванечко, Олена Борисяк, Ірина Леонова // Вісник економіки. – 2021. – Вип. 1. – С. 55-65.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Економіка спільного споживання є однією з найбільш швидкозростаючих сегментів світової економіки, темпи зростання якої мало сповільнилися у 2020 р. передумовами для збільшення споживчого попиту в цій сфері є не тільки економія і зручність, а й доступність онлайн-технологій у будь-яких умовах. Сучасні технології зумовили розвиток транспортного шерингу. Всі форми шерингу об’єднані спільною ідеєю і за допомогою Інтернет-платформ здійснюється обмін споживчими цінностями. Мета дослідження визначення перспектив та застосування наявних шеринг- моделей на українському ринку транспортних послуг. Методи дослідження охоплюють загальнонаукові та емпіричні прийоми економічної науки. Використано методи системного аналізу і синтезу, порівняння, зведення та групування. Результати дослідження. розглянуто основні поняття шерингової економіки, а саме: колівінг, коворкінг, краунфандинг, каршеринг, кікшеринг, карпулінг. проаналізовано вітчизняний ринок транспортного шерингу та виявлено низький рівень розвитку цієї сфери, на відміну від світового ринку. Виявлено переваги та недоліки каршерингу та кікшерингу. Зокрема, переваги каршерингу: ефективне та економне використання транспортного засобу; зниження навантаження на навколишнє середовище; цілодобовий доступ до автомобілів; у вартість послуги включено пальне, мийка та амортизація транспорту. переваги кікшерингу: не потрібно водійських прав; маневрений; самокати можна залишати в будь-яких місцях; пристрій тримає зарядку на 45 км; легкий та доступний в управлінні. Недоліки каршерингу: необхідно мати посвідчення водія; потрібно брати і залишати авто на спеціалізованих парковках; низька доступність у регіонах; процедура каршерингу прив’язана до інтернету; заборонено перевозити великі обсяги вантажу, речей і тварин. Недоліки кікшерингу: не комфортно у холодну та дощову пору року; не можна виїжджати за межі позначеної зони; підвищується рівень небезпеки під час опадів; складно перевозити багаж. Щодо прогнозування доходу, то для каршерингу пропонуємо розраховувати шляхом додавання сум добутків множення: кількості транспортних засобів окремого виду на кількість поїздок протягом дня; на вартість однієї поїздки; на кількість днів у відповідному звітному місяці (періоді). проте, слід мати на увазі, що у каршерингу на відміну від кікшерингу значно більша витратна частина на амортизацію й обслуговування транспортного засобу. Перспективи. У майбутніх дослідженнях плануємо розглянути особливості велошерингу та скутершерингу та перспективи їхнього розвитку на українському ринку транспортних послуг. Introduction. The consumer economy is one of the fastest growing segments of the world economy, with little growth in 2020. Prerequisites for increasing consumer description in this area are not only the economy and convenience, but also the availability of Internet technologies in all conditions. Modern technologies have led to the development of transport sharing. All forms of sharing are united by a common idea and consumer prices are exchanged via the Internet platform. Purpose. The goal of our research is to determine the prospects and application of existing sharing models in the Ukrainian market of transport services. Methods of research include general scientific and empirical techniques of economics. Methods of system analysis and synthesis, comparison, compilation and grouping are used. Results of the research. Consider the basic concepts of sharing economy, namely: coliving, coworking, crown funding, car sharing, kick sharing, carpooling. The domestic transport sharing market is analyzed and the low level of development of this sphere is revealed, in contrast to the world market. The advantages and disadvantages of car sharing and kick sharing are revealed. In particular, the advantages of car sharing: efficient and economical use of the vehicle; reducing the burden on the environment; round-the- clock access to cars; the price of the service includes fuel, washing and depreciation of transport. Advantages of kick sharing: no driver’s license required; maneuvering; scooters can be left anywhere; the device keeps charging for 45 km; easy and accessible to operate. Disadvantages of car sharing: it is necessary to have a driver’s license; you need to take and leave the car in specialized parking lots; low availability in the regions; the car-sharing procedure is tied to the Internet; it is forbidden to transport large volumes of cargo, things and animals. Disadvantages of kick sharing: not comfortable in the cold and rainy season; it is impossible to leave outside the marked zone; the level of danger at precipitations increases; it is difficult to carry baggage. Regarding income forecasting, for car sharing we propose to calculate by adding the sums of multiplication products: the number of vehicles of a particular type on the number of trips during the day; for the cost of one trip; by the number of days in the relevant reporting month (period). However, it should be borne in mind that car-sharing, in contrast to kick-sharing, is much more expensive to depreciate and maintain the vehicle. Perspectives. In future research we plan to consider the features of bicycle sharing and scooter sharing and their prospects for development in the Ukrainian market of transport services.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42059
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2021 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Іванечко.pdf1.19 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.