Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/43612
Назва: Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів в умовах інформаційного суспільства: проблеми та шляхи їх вирішення
Інші назви: Активизация учебно-познавательной деятельности учащихся в реалиях информационного общества: проблемы и пути их решения
Intensification of educational and cognitive activities of students in the information society: the problems and ways of their solution
Aktywizacja aktywności edukacyjno-poznawczej uczniów w warunkach społeczeństwa informacyjnego: problemy i sposoby ich rozwiązania
Автори: Шкіцька, Ірина Юріївна
Ключові слова: навчально-пізнавальна діяльність студентів, інформаційне суспільство, активатори / демотиватори навчальної діяльності, політика оцінки результатів навчання, емоційний інтелект
учебно-познавательная деятельность учащихся, информационное общество, активаторы/демотиваторы учебной деятельности, политика оценивания результатов обучения, эмоциональный интеллект
aktywność edukacyjna i poznawcza uczniów, społeczeństwo informacyjne, aktywatory / demotywatory działalności edukacyjnej, polityka oceniania wyników prac uczniów, inteligencja emocjonalna
educational and cognitive activity of students, information society, activators / demotivators of educational activities, policy of assessing learning outcomes, emotional intelligence.
Дата публікації: жов-2021
Видавництво: Zaklad Poligraficzny UWM w Olsztynie
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена з’ясуванню причин низької навчально-пізнавальної активності сучасних школярів. Автор відстежує взаємозв’язок між зниженням інтересу до навчання і розвитком новітніх інформаційних технологій, інформаційним перевантаженням учнів, якістю навчальних програм та навчально-методичної літератури, особливостями навчальних завдань, політикою оцінювання результатів навчання учнів, підходами до викладання, низькою мотивованістю вчителів тощо. Автор зробив спробу пошуку шляхів вирішення проблеми в умовах українських освітніх реалій і прийшов висновку, що навчальні плани, програми, а також навчально-методична література для навчання школярів в Україні потребують доопрацювання і оновлення. Особливу увагу адміністрації шкіл слід приділяти питанням добору кадрів, підвищенню кваліфікації вчителів з урахуванням потреб сьогодення і розвитку сучасної педагогіки, мотивації вчителів та контролю за якістю освітніх послуг, що надаються в установі, раціональним підходам до формуванню класів і регулювання кількості учнів у них. Рекомендації вчителям передбачають більш активне застосування індивідуального підходу до навчання учнів, прояв більшого ентузіазму до роботи, використання різних форм викладацької діяльності, дотримання принципів чесної та прозорої політики оцінювання результатів навчання учнів, мотивації їх до навчання. Запровадження практично орієнтованих академічних курсів, що передбачають розвиток емоційного інтелекту, установлення співпраці з кожним студентом, а також систематичне здійснення зворотного зв'язку з ним посилюватимуть інтерес до навчання у сучасного учня. Статья посвящена выяснению причин низкой учебно-познавательной активности современных школьников. Автор отслеживает взаимосвязь между снижением их интереса к обучению и развитием новейших информационных технологий, информационной перегрузкой учащихся, качеством учебных программ и учебно-методической литературы, особенностями учебных задач, политикой оценивания результатов обучения, подходами к преподаванию, низкой мотивированностью учителей и т.д. Автор предлагает пути решения проблемы в условиях украинских образовательных реалий и приходит к выводу, что учебные планы, программы, а также учебно-методическая литература для обучения школьников в Украине нуждаются в доработке и обновлении. Особое внимание администрации школ следует уделять вопросам подбора кадров, повышению квалификации учителей с учетом современных потребностей общества и тенденций развития современной педагогики, мотивации учителей и контролю за качеством образовательных услуг, предоставляемых в образовательных учреждениях, рациональным подходам к формированию классов и регулированию количества учащихся в них. Рекомендации учителям предусматривают более активное применение индивидуального подхода к обучению учащихся, проявление большего энтузиазма к работе, использование различных форм преподавательской деятельности, соблюдение принципов честной и прозрачной политики оценивания результатов обучения, мотивации учащихся. Введение практически ориентированных академических курсов, предусматривающих развитие эмоционального интеллекта, установление сотрудничества с каждым учеником, а также систематическое осуществление обратной связи с ним, будут усиливать его интерес к обучению. The article is devoted to clarifying the reasons for the low educational and cognitive activity of modern students. The author monitors the relationship between a decrease in interest in learning with the development of the latest information technologies, information overload of students, the quality of curricula and educational and methodological literature, patterns of educational tasks, the policy of assessing student's learning outcomes, approaches to teaching and low motivation of teachers. The author has made an attempt to outline ways of solving the problem in the conditions of Ukrainian educational realities and comes to the conclusion that the curricula, programs as well as educational and methodical literature for studying of schoolchildren in Ukraine require revision and updating; the administration of schools should pay special attention to the choice of personnel, improving the qualifications of teachers in accordance with the needs of society and the development of modern pedagogy, motivating teachers and monitoring the quality of educational services provided in the institution, forming classes and regulating the number of students in them. Recommendations for teachers provide for the more active application of an individual approach to teaching students, showing greater enthusiasm in work, using various forms of pedagogical work, adhering to the principles of honest and respectable policy of assessing students' learning outcomes, motivating them to study different academic courses, focusing on development of their emotional intelligence, establishing cooperation with each student, as well as systematic implementation of feedback with them. Artykuł został poświęcony wyjaśnieniu przyczyn niskiej aktywności edukacyjnej i poznawczej uczniów współczesnych szkół. Prześledzono związek między zmniejszeniem interesu do nauki a rozwojem najnowszych technologii informacyjnych, przeciążeniem informacyjnym uczniów, jakością programów nauczania, literatury pedagogicznej i metodologicznej, charakterem zadań edukacyjnych, polityką oceny wyników pracy uczniów, podejściem do nauczania oraz niską motywacją nauczycieli. Podjęto próbę nakreślenia sposobów rozwiązania problemu w warunkach ukraińskiej rzeczywistości edukacyjnej. Autor dochodzi do wniosku, że programy nauczania, programy i literatura pedagogiczno-metodyczna, według której studiują dzieci w wieku szkolnym na Ukrainie, wymagają rewizji i aktualizacji; dyrekcja szkół średnich powinna zwracać szczególną uwagę na dobór kadry, rozwój zawodowy nauczycieli zgodnie z potrzebami społeczeństwa i rozwój nowoczesnej pedagogiki, motywację nauczycieli i monitorowanie jakości usług edukacyjnych w szkołach, formowanie klas i regulowanie liczby uczniów w nich. Rekomendacje dla nauczycieli zakładają bardziej aktywne stosowanie indywidualnego podejścia do nauczania dzieci, wykazanie się większym entuzjazmem w pracy, stosowanie różnych form pracy pedagogicznej, przestrzeganie zasad przejrzystej polityki oceniania wyników pracy uczniów, motywowanie do studiowania określonych dyscyplin akademickich, nastawienie na rozwój osobowości dziecka, inteligencja emocjonalna, nawiązywanie współpracy z każdym uczniem, systematyczny związek zwrotny we współpracy z uczniami.
Опис: Шкіцька І. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів в умовах інформаційного суспільства: проблеми та шляхи їх вирішення [Текст] / Ірина Шкіцька // Protection of children's rights from a legal, pedagogical and psychological perspective: monograph / Red. Jacek Mrozek, Oksana Homotiuk, Oksana Koval. – Ełk: Centre for Eastern Europe Research UWM in Olsztyn, 2021. – ISBN 978-83-61605-55-3 – P. 81-90.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/43612
ISSN: 978-83-61605-55-3
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
stattja I. Shkitska 2021 (in the monograph).pdfШкіцька І. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів в умовах інформаційного суспільства: проблеми та шляхи їх вирішення [Текст] / Ірина Шкіцька // Protection of children's rights from a legal, pedagogical and psychological perspective: monograph / Red. Jacek Mrozek, Oksana Homotiuk, Oksana Koval. – Ełk: Centre for Eastern Europe Research UWM in Olsztyn, 2021. – ISBN 978-83-61605-55-3 – P. 81-90.999.88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.