Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/44410
Назва: Підвищення прозорості та обґрунтованості використання бюджетних коштів
Інші назви: The improving of transparency and validity in using of budget funds
Автори: Кириленко, Ольга
Жадан, Олена
Kyrylenko, Olga
Zhadan, Olena
Ключові слова: бюджетні кошти
прозорість
ефективність
обґрунтування видатків
публічні закупівлі
budget funds
transparency
efficiency
rationale for expenditures
public procurement
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Кириленко, О. Підвищення прозорості та обґрунтованості використання бюджетних коштів [Текст] / Ольга Кириленко, Олена Жадан // Світ фінансів. – 2021. – Вип. 3. – С. 23-37.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Реформування у системі публічних фінансів спрямоване на підвищення доступу громадськості до інформації про бюджет. Високий рівень корупції та великі обсяги коштів, що перебувають у розпорядженні органів влади, потребують того, щоб бюджетні видатки були під наглядом суспільства. Закупівлі мають бути обґрунтованими та прозорими, що сприятиме зменшенню ризиків нецільового та неефективного витрачання бюджетних коштів. Мета – проаналізувати стан прозорості використання бюджетних коштів через здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, надати пропозиції щодо підвищення обґрунтованості здійснення видатків. Результати. Доведено, що більша частина видатків здійснюється через закупівлі товарів, робіт і послуг. Здійснено аналіз видів закупівель за критеріями конкурентності та прозорості. Досліджено кількісну та вартісну структуру видів закупівель, визначено, яка частка закупівель оприлюднюється із обґрунтуванням. Наведено дані, які свідчать про недосконалість форми обґрунтування закупівель та недостатню прозорість даних щодо обґрунтованості бюджетних видатків. Висновки. Визначено недоліки в обґрунтованості закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти та запропоновано напрями підвищення прозорості шляхом розширення інформації, яка має охоплювати обґрунтування закупівель. Виявлено види закупівель, які займають переважну частину у кількісному та вартісному виразі. З’ясовано недоліки у порядку розміщення обґрунтування закупівель, що негативно впливає на прозорість інформації. Запропоновано доповнити зміст форми обґрунтування закупівель в частині пояснення ціни та факторів, які впливають на своєчасність здійснення закупівель, а також запровадити розміщення в електронній системі закупівель обґрунтування всіх видів, не залежно від їх вартості. Це сприятиме підвищенню відкритості бюджетної інформації, обґрунтованості здійснення видатків та посиленню відповідальності розпорядників коштів за їх використання. Introduction. Reforming in the public finance system aims to raise public access to budget information. The high level of corruption and large amounts of funds in the disposal of authorities, require that budget expenditures under the supervision of society. The overwhelming part of budget funds is spent through the procurement of goods, works and services. Procurement must be reasonable and transparent, which reduces the risks of non-targeting and inefficient spending of budget funds. The purpose of the article is to analyze the state of transparency of budget funds through the procurement of goods and services products, provide proposals for increasing the validity of expenditures. Results. It is proved that most of the expenditures are carried out through the purchase of goods, works and services. The analysis of types of procurement according to the criteria of competition and transparency has been carried out. The quantitative and cost structure of the types of procurement is analyzed and determined which proportion of procurement is published with justification. The data shows that indicate the imperfection of the form of substantiation of procurement and inadequate transparency of data on the validity of budget expenditures. Conclusions. The deficiencies in the reasonablement of procurement of goods, works and services for budget funds are determined and the directions of transparency increases by expanding information should be included in the procurement substantiation. The types of procurement that occupy a predominant part in quantitative and value terms are revealed. The disadvantages in the order of placement of procurement, which negatively affects the transparency of information are determined. It is proposed to supplement the content of the procurement substantiation in part of the explanation of prices and factors that affect the timeliness of procurement, as well as to introduce placement in the electronic procurement system to justify all types of procurement, regardless of their value. The proposed will promote the openness of budget information, the validity of expenditures and enhancement of responsibility of funds for their use.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/44410
Розташовується у зібраннях:Світ фінансів Випуск 3 2021 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КИРИЛЕНКО.PDF522.53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.