Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45576
Назва: Ensuring the security of personal data on the Internet: the commercial use of personal data by digital content providers
Автори: Stakhyra, Hanna
Savanets, Lyudmila
Стахира, Г. М.
Саванець, Л. М.
Ключові слова: personal data
internet
monetization
digital content
security
персональні дані
інтернет
монетизація
цифровий контент
безпека
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Stakhyra, H. Ensuring the security of personal data on the Internet: the commercial use of personal data by digital content providers [Текст] / Hanna Stakhyra, Lyudmila Savanets // Актуальні проблеми правознавства. – 2021. – Вип. 3. – С. 110-116.
Короткий огляд (реферат): The article analyzes the legal aspect of the use of personal data by users of social online platforms. A comparative study of the concept of personal data protection in national and foreign legislation. Development of the Ukraine economy lead to creation new information society, digitization goods and services, rising level of person rights protection. With the framework of Association Agreement of the Ukraine and European Union it should harmonized legislation, and build wide common digital single market. Significant progress in the development of information technology, their widespread introduction, associated with the increase in volumes and areas of information use has led to the possibility of collecting, storing and processing information about the individual who is the subject of private law relations. In turn, due to the widespread use of automated systems and related technologies, information about any person may become one way or another open and lead to a violation of its lawful interests, material or non-pecuniary damage. But technology progress gives an opportunity to use personal data as a counter performance for getting goods and services in digital form. The emergence of such legal relations needs development and adoption some legislative regulation, which create maximum level of consumer rights protection. The concept of a contract for the supply of digital content is considered, according to which the user in exchange for digital content transmits to the online platform their personal data that can be used for marketing and advertising purposes. The provisions on the responsibility of the social online platform for the collection and transmission of data about its users to other persons, including for the implementation of political, marketing, social, economic, technological strategies, are analyzed. Проаналізовано правовий аспект використання соціальними онлайн платформами персональних даних користувачів. Проведено порівняльне дослідження концепції захисту персональних даних у національному та зарубіжному законодавстві. Розглянуто концепцію договору постачання цифрового контенту, відповідно до якої користувач в обмін на цифровий контент передає онлайн платформі свої персональні дані, що можуть бути використані у маркетингових та рекламних цілях. Проаналізовано положення про відповідальність соціальної онлайн платформи за збір та передачу даних про її користувачів іншим особам, в тому числі для реалізації політичних, маркетингових, соціальних, економічних, технологічних стратегій.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45576
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2021 рік Випуск 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Stakhyra.PDF357.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.