Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45910
Назва: Професійна підготовка майбутніх фахівців управління закладами освіти на засадах міждисциплінарної інтеграції
Інші назви: Professional training of future specialists in the management of educational institutions based on interdisciplinary integration
Автори: Ребуха, Лілія
Rebukha, Liliia
Ключові слова: професійна підготовка
магістр
управління закладами освіти
міждисциплінарна інтеграція
professional training
Master’s degree
Management of Educational Institutions
interdisciplinary integration
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Ребуха, Л. Професійна підготовка майбутніх фахівців управління закладами освіти на засадах міждисциплінарної інтеграції [Текст] / Лілія Ребуха // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2021. – № 1. – С. 113-123.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено особливості професійної підготовки майбутніх фахівців управління закладами освіти на засадах міждисциплінарної інтеграції, адже суспільство висуває особливі вимоги до керівника та його управлінських компетентностей, які важливо сформувати під час навчання. На основі аналізу наукових праць виокремлено загальні та професійні проблеми у підготовці майбутніх фахівців-управлінців з університетської освіти. З метою ефективного розвитку педагогічної системи та покращення її функціонування запропоновано здійснювати підготовку магістрів зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітньо-професійної програми «Управління навчальними закладами» за принципом міждисциплінарної інтеграції. Доведено, що застосування цього принципу у вищій школі сприяє гармонійному поєднанню теоретико-методологічної, загальноосвітньої і практичної професійної підготовки, мета якої полягає у формуванні міждисциплінарних знань, розвитку дослідницьких умінь і навичок. Особлива увага зосереджена на змісті навчання на засадах міждисциплінарної інтеграції, що знайшло своє відображення в університетських вимогах до професійної підготовки магістра з управління закладами освіти. Доведено, що застосування у вищій школі принципу міждисциплінарної інтеграції, в основу якого закладена взаємодія, синтез, взаємопроникнення навчальних дисциплін, увиразнює традиційні загальнометодологічні принципи (цілісності, системності, структурованості, багаторівневості, відповідності). Його практичне застосування підтверджує, що це дієвий принцип інноваційних педагогічних технологій. Упровадження міждисциплінарної інтеграції у процес підготовки магістрів з управління закладом освіти сприяє встановленню усвідомленого взаємозв’язку вивченого з майбутньою професійною діяльністю. Внаслідок цього в освітньому процесі на всіх його рівнях (вивчення навчальної теми з окремої дисципліни; засвоєння тем, що входять до навчального модуля; вивчення навчальної дисципліни в цілому; на рівні дисциплін, які студенти вивчають у магістратурі) значно покращуються результати навчання. The article analyzes peculiarities of professional training of future specialists in Management of Educational Institutions on the basis of interdisciplinary integration, since society imposes special requirements on the leader and the acquisition of effective managerial competencies during their studies. The analysis of scientific works was carried out, which gave a possibility to highlight general and professional problems of training of future managerial specialists in university education. To ensure the innovative development of the pedagogical system and its better functioning, it is proposed to train Masters of specialty 011 «Educational, Pedagogical Sciences» of the educational program «Management of Educational Institutions» on interdisciplinary integration. It is proved that, when used in the students’ educational process, interdisciplinary integration contributes to the unity of theoretical-methodological, general educational and practical-oriented professional training, which is aimed at the holistic formation of interdisciplinary knowledge, the development of research skills and abilities. The main content of training is highlighted on the basis of interdisciplinary integration, which is reflected in certain requirements for the professional training of a Master in Management of Educational Institutions at the university. It is proved that the observance in the educational process of the methodological principles (integrity, consistency, structuredness, multilevel, conformity) allows us to consider interdisciplinary integration as an integral process of interaction, synthesis, interpenetration of academic disciplines into the content of professional training of future managers of educational institutions through the introduction of effective means of innovative pedagogical technologies by the teacher. The indicated need to introduce interdisciplinary integration into the process of training masters in management of an educational institution contributes to the establishment of a conscious relationship between the studied and future professional activities. As a result, in the educational process at all levels (studying the academic topic from a separate discipline, mastering the topics that are included in the educational module, studying the academic discipline as a whole, at the level of academic disciplines studied by students during their master’s studies) the results of the educational process are significantly optimized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45910
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ребуха.PDF544.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.