Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45963
Назва: Управління муніципальною власністю в Україні та окремих країнах світу: суть, інструментарій
Інші назви: Management of municipal property in Ukraine and some countries: the essence, tools
Автори: Дрогобецький, Іван
Drohobetskyі, Ivan
Ключові слова: Україна
окремі країни світу
муніципальна власність
місцеве самоврядування
місцева влада
управління власністю
Ukraine
some countries of the world
municipal property
local self- government
local government
property management
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Дрогобецький, І. Управління муніципальною власністю в Україні та окремих країнах світу: суть, інструментарій [Текст] / Іван Дрогобецький // Вісник економіки. – 2022. – № 1. – С. 203-218.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Муніципальна власність, як і приватна, в Україні, на жаль, не є надійним джерелом стабільних доходів місцевих бюджетів тому, що переважно не форма власності є провідним фактором високої ефективності функціонування економічної системи, а умови, в яких вона може перебувати, створені для того, щоби будь- яка з форм власності, зокрема муніципальна, могла розкривати власний потенціал, який забезпечить підвищення економічної ефективності діяльності суб’єктів підприємництва та поліпшення рівня життя членів громади. Метою статті є з’ясування суті муніципальної власності та встановлення інструментарію управління муніципальною власністю в Україні й окремих країнах світу для порівняння і поліпшення. Методи дослідження. У процесі дослідження для досягнення мети статті використано методи наукового пізнання (аналіз, індукція, дедукція, синтез, узагальнення, порівняння систем й інструментарію управління муніципальною власністю в Україні та окремих країнах світу). Результати. У науковій літературі переважно використовується класифікація знаних у світі моделей організації муніципальної влади, що передбачають формування відносин органів місцевого самоврядування із відповідними органами влади в центрі. Згідно з цим підходом доцільно виокремити три такі основоположні моделі місцевого самоврядування, як: англосаксонська (класична), континентальна і змішана. Англосаксонська (класична) модель поширена в основному у США, Великобританії, Канаді, Австралії, Індії та інших країн, де однойменна правова система. Зовсім іншою є континентальна (або французька) модель організації місцевої влади, котра поширена не лише в європейських країнах, зокрема у Франції, Іспанії, Італії, Бельгії, а також у багатьох країнах Латинської Америки, державах Близького Сходу, франко-орієнтованої Африки. Зрозуміло, що провідну роль у вирішенні завдань з поліпшення системи управління українською муніципальною власністю може відігравати аналіз нинішнього стану справ у зарубіжжі. Узагальнення і популяризація позитивної практики окремих країн з розвинутою демократією у досліджуваній предметній галузі доцільне для поліпшення українського законодавства України, наприклад з метою формування декількох джерел фінансових ресурсів, що є об’єктами теперішньої муніципальної власності будь-якої країни. Висновки. Аналіз позитивної практики здійснення місцевого самоврядування в Україні та окремих країнах світу дає змогу сформувати такі висновки: надання органам місцевого самоврядування деяких державних повноважень підвищує авторитет цих органів, сприяє їхньому «зрощенню» і взаємному збагаченню; є потреба у розробленні необхідних майбутніх кроків щодо розвитку системи та інструментарію місцевого самоврядування України і закріплення їх на нормативно- правовому рівні, зважаючи на те, що різні види та форми суб’єктів підприємництва, навіть із врахуванням нових законів все ще працюють у проблемному середовищі із низькою активністю членів громади, відсутністю достатньої необхідної фінансово- економічної бази, некомплексністю економіко-правового регулювання. Не варто очікувати на одномоментне створення базису місцевого самоврядування по всій Україні, а поступово досягати мети у цьому напрямку. Перспективи. У перспективі необхідно більше уваги приділити дослідженню принципів та методів збору і поширення позитивного досвіду з управління муніципальною власністю як в Україні, так і в окремих країнах світу, про які йшлося у цій публікації. Також варто поглибити дослідження щодо напрямків підвищення ефективності оперативного управління муніципальною власністю та показників її оцінювання. Introduction. Unfortunately, municipal property, like private property in Ukraine, is not a reliable source of stable local budget revenues because, mainly, the form of ownership is not the leading factor in the high efficiency of the economic system, and the conditions in which it can be created to any of the forms of ownership, including municipal, could reveal its own potential, which will increase the economic efficiency of business entities and improve the living standards of community members. The aim of the article is to clarify the essence of municipal property and to establish tools for municipal property management in Ukraine and some countries around the world for comparison and improvement. Research methods. In the process of research to achieve the goal of the article used a number of methods of scientific knowledge (analysis, induction, deduction, synthesis, generalization, comparison of systems and tools of municipal property management in Ukraine and some countries). Results. In the scientific literature, there is mainly a classification of world-famous models of municipal government organization, which provide for the formation of relations between local governments and relevant authorities in the center. According to this approach, it is expedient to distinguish three such fundamental models of local self-government, as: Anglo-Saxon (classical), continental and mixed. The Anglo-Saxon (classical) model is common, mainly in the United States, Britain, Canada, Australia, India and others, where the eponymous legal system. The continental (or French) model of local government organization is quite different, common not only in European countries, including France, Spain, Italy, Belgium, but also in many Latin American countries, the Middle East, and France. It is clear that the analysis of the current state of affairs abroad can play a leading role in solving the problems of improving the management of Ukrainian municipal property. Generalization and popularization of the positive practice of individual countries with developed democracies in the subject area studied by us is expedient for the improvement of the Ukrainian legislation of Ukraine. For example, in order to form several sources of financial resources that are objects of the current municipal property of any country. Discussion. The analysis of the positive practice of local self-government in Ukraine and some countries of the world allows to draw a number of conclusions: granting local governments some state powers increases the authority of these bodies, promotes their “merging” and mutual enrichment; There is a need to develop the necessary future steps to develop the system and tools of local self-government of Ukraine and consolidate them at the regulatory level, taking into account the different types and forms of business entities, and subject to new laws continue to work in, lack of sufficient necessary financial and economic base, incomplete economic and legal regulation. We should not expect a one-time creation of the basis of local self-government throughout Ukraine, but move in this direction step by step and so on. Perspectives. In the future, more attention should be paid to the study of the principles and methods of collecting and disseminating positive experience in municipal property management both in Ukraine and in some countries around the world, which were discussed in this publication. It would also be worthwhile to deepen research on areas for improving the efficiency of operational management of municipal property and indicators of its evaluation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/45963
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2022 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дрогобецький.PDF1.3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.