Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/46142
Назва: Сучасні технології дистанційного навчання
Інші назви: Modern technologies of distance learning
Автори: Кучай, Олександр
Дем'янюк, Антоніна
Kuchai, Oleksandr
Demianiukс, Antonina
Ключові слова: дистанційне навчання
інновації в освіті
якість освіти
технології дистанційного навчання
онлайн-сервіси
інформаційні технології
distance learning
innovations in education
quality of education
distance learning technologies
online services
information technologies
Дата публікації: 2021
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Кучай, О. Сучасні технології дистанційного навчання [Текст] / Олександр Кучай, Антоніна Дем’янюк // Гуманітарні студії : історія та педагогіка. – 2021. – № 2. – С. 77-85.
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті висвітлено засади становлення і розвитку дистанційного навчання, що передбачає наявність фізичного відокремлення викладачів і студентів під час освітнього процесу з використанням різних технологій для полегшення та спрощення спілкування між викладачем і студентом та між студентами. Встановлено, що успішна реалізація дистанційних форм навчання має велику залежність від упорядкованого впровадження та послідовного застосування сукупності методів і процесів, що забезпечують онлайн доступність до навчальних матеріалів на засадах інтерактивної взаємодії учасників освітнього процесу. Дослідження розвитку дистанційного навчання в Україні дозволило виокремити такі його етапи: у 2002 р. запроваджено експеримент з дистанційного навчання; у 2003 р. прийнята Програма розвитку системи дистанційного навчання на 20004–2006 рр.; у 2004 р. розроблено перше Положення про дистанційне навчання; у 2013 р. затверджено нове Положення про дистанційне навчання з урахуванням розвитку сучасних технологій та Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Відповідно до зазначених нормативних документів, сформульовано визначення терміна «дистанційне навчання». Визначено, що технології дистанційного навчання – це сукупність методів, форм і засобів взаємодії учасників освітнього процесу під час самостійного засвоєння певного масиву знань при здійсненні відповідного контролю за їх засвоєнням. Систематизовано інформаційні технології дистанційного навчання з подальшим їх виокремленням на презентаційні форми навчальних матеріалів, методи доставки навчальних матеріалів, види взаємодії учасників освітнього процесу. Охарактеризовано структуру дистанційного навчання з використанням таких онлайн-сервісів як Google Classroom або Khan Academy; платформ для відеоконференцій таких як Zoom або Skype. Визначено характерні особливості та переваги застосування онлайн-платформи Moodle. Досліджено світову практику застосування сучасних технологій дистанційного навчання з визначенням основних онлайн-платформ (Canvas, Blackboard, Brightspace і Moodle) та високого рівня його сприйняття. Окреслено переваги застосування сучасних технологій дистанційного навчання та перспективи подальших розвідок у контексті розвитку інноваційних технологій для інформатизації та інтелектуалізації суспільства. Abstract. The article highlights the principles of formation and development of distance learning, which involve the physical separation of teachers and students during the educational process using various technologies to facilitate and simplify communication between a teacher and a student and between the students. It is established that the successful implementation of distance learning is highly dependent on the orderly implementation and consistent application of a set of methods and processes that provide online access to educational materials based on the interactive interaction of participants in the educational process. The study of the development of distance learning in Ukraine allowed us to identify the following stages: in 2002 an experiment on distance learning was introduced; in 2003 the Program of development of the distance learning system for 20004–2006 was adopted; in 2004 the first Regulation on distance learning was developed; in 2013 a new Regulation on distance learning taking into account the development of modern technologies and the Concept for the development of distance education in Ukraine were approved. Following these regulations, the definition of the term «distance learning» is formulated. It is determined that distance learning technologies are a set of methods, forms and means of interaction of participants in the educational process in the process of independent assimilation of a certain array of knowledge while exercising appropriate control over their assimilation. Information technologies of distance learning are systematized with their further separation into presentation forms of educational materials, methods of delivery of educational materials, and types of interaction of participants in the educational process. The structure of distance learning with the use of such online services as Google Classroom or Khan Academy is described; as video conferencing platforms such as Zoom or Skype. The characteristic features and advantages of using the online platform Moodle are identified. The world practice of using modern distance learning technologies with the definition of dominant online platforms (Canvas, Blackboard, Bright space and Moodle) and a high level of perception of distance learning has been studied. The advantages of using modern distance learning technologies and the prospects of further exploration in the context of the development of innovative technologies for informatization and intellectualization of society are outlined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/46142
Розташовується у зібраннях:Гуманітарні студії: історія та педагогіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КУЧАЙ.PDF482.27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.