Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48429
Назва: АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
Автори: Щербяк, Юрій
Патряк, Олександра
Ключові слова: адаптація
адаптаційний процес
навчальна діяльність
першокурсник
освітнє середовище
соціально-педагогічні умови
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Shcherbiak, I., & Patriak, O. (2023). Adaptation of first-year students to new conditions of the educational environment in higher education institutions as a socio-pedagogical problem. Наукові проєкти соціально-гуманітарного факультету ЗУНУ, 85-98.
Короткий огляд (реферат): У статті описано основні аспекти соціально-педагогічної адаптації студента- першокурсника, а саме: соціально-психологічний, дидактичний і психофізіологічний. Зазначено фактори адаптації, які можуть сприяти або утруднювати її успішність. Визначено, що протягом навчання у студентів закладаються основи професіоналізму, формується потреба й готовність до безперервної самоосвіти в умовах, що змінюються. Значною мірою це визначається успішністю адаптаційних процесів, які слід ураховувати в освітньому процесі. Проаналізовані труднощі, з якими стикаються першокурсники, вступаючи у новий етап життя. Розглядаються причини, які обумовлюють труднощі адаптаційного періоду. У результаті вивчення даного питання приходимо до висновку, що адаптація студентів є складним, багатостороннім та динамічним процесом, який залежить від багатьох факторів.Встановлено, що проблеми, пов’язані із засвоєнням знань на першому курсі, можна пояснити не низьким рівнем підготовки в школі, а несформованістю таких рис особистості, як готовність до навчання, здатність учитися самостійно, контролювати й оцінювати себе, знати власні особливості пізнавальної діяльності; невмінням правильно розподіляти свій час для самостійної підготовки. Успішність процесу адаптації залежить від психологічних властивостей особистості та рівня її розвитку, що визначається оптимальним рівнем особистісної регуляції діяльності й поведінки. Критеріями адаптованості слід вважати інтеграцію студента в освітнє середовище, визначення власного місця в соціальній і професійній структурі, загальний рівень здоров’я, здатність розвиватися відповідно до власного потенціалу життєдіяльності, суб’єктивне почуття самоповаги.Оптимізація процесу адаптації до навчання у закладах вищої освіти повинна передбачати розуміння викладачами, кураторами та керівництвом освітнього закладу змісту, динаміки та особливостей адаптації студентів. Тому організація освітнього процесу, з урахуванням закономірностей адаптації студентів до різних видів діяльності та умов їх життя, є першочерговим завданням вищої школи.Представлено результати анкетування студентів-першокурсників соціально-гуманітарного факультету Західноукраїнського національного університету, що повністю підтверджують теоретичні викладки щодо проблем процесу адаптації вчорашніх школярів до нових умов освітнього середовища навчання у закладах вищої освіти
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48429
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
85-98.pdf231.68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.