Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48498
Назва: Formation of profes-sional competence of higher school students as an important condition for the functioning of the innovative educational system
Інші назви: Формування професійної компетентності студентів вищої школи як важлива умова функціонування інноваційної освітньої системи.
Автори: Галущак, Валентина Володимирівна
Ключові слова: competence, competence approach in education, professional competence, professional training, readiness, professional education.
компетенція, компетентність, компетентнісний підхід в освіті, професійна компетентність, професійна підготовка, готовність, професійна освіта.
Дата публікації: 2022
Видавництво: Одеса : Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Halushchak V.V. Formation of professional competence of higher school students as an important condition for the functioning of the innovative educational system.Одеса : Видавничий дім «Гельветика». № 83. 2022. С.141-145.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to issues of formation of professional competence of students of higher education. It was determined that the problem of professional training of future specialists is in the center of attention in connection with the realization of its practical purpose. After all, professional knowledge, abilities and skills are important mechanisms that ensure and regulate the optimal interaction of students with the future profession. It has been proven that one of the ways of forming the professional competence of specialists, providing them with the necessary theoretical knowledge and practical skills is the involvement of various forms and methods of active learning, because the formation of the professional orientation of an individual cannot happen spontaneously, but requires theoretical thinking, reasonableness and sufficient efficiency in the organization system educational process. The categorical apparatus of the study of theoretical foundations and practical aspects of the formation of professional competence of future specialists in the process of their training in higher educational institutions is analyzed. It was noted that readiness for professional activity combines awareness of the role and social responsibility, the desire to actively perform professional tasks, the attitude to actualization and mobilization of the relevant qualities, knowledge and skills acquired in a higher educational institution. After all, readiness is a natural result of a broadly professional orientation, which implies professional education, upbringing, self-education and professional self-determination. It is substantiated that the main characteristic of professional competence is taking into account psychological, social and cultural factors that depend on the individual's social affiliation and the specific situation. The modern concepts, essence, and content of the competence approach in education have been studied. It was revealed that the basis of qualification requirements should be the components of professional competence, which are related to the realization of the goal of education at different levels, taking into account modern socio-psychological requirements and real conditions of education. The structural components of professional training of higher school students are characterized and it is proved that the teacher must be able to model the educational process in accordance with the modern requirements of science and practice. The essence, content and functions of the professional competence of future specialists are defined and substantiated. The effectiveness of the training of specialists in higher education institutions based on the competence approach in order to ensure the formation of a highly qualified specialist has been proven. Статтю присвячено питанням формування професійної компетентності студентів вищої школи. Визначено, що проблема професійної підготовки майбутніх фахівців перебуває в центрі уваги у зв'язку з реалізацією її практичної мети, так як важливими механізмами, що забезпечують і регулюють оптимальну взаємодію студентів з майбутньою професією, є професійні знання, уміння та навички. Доведено, що одним із шляхів формування професійної компетентності спеціалістів, забезпечення їх необхідними теоретичними знаннями та практичними навиками є залучення різних форм та методів активного навчання, адже формування професійної спрямованості особистості не може відбуватися стихійно, а вимагає теоретичної продуманості, обґрунтованості та достатньої ефективності в системі організації навчального процесу. Проаналізовано категоріальний апарат дослідження теоретичних засад та практичних аспектів формування професійної компетентності майбутніх фахівців в процесі їх підготовки у вищих закладах освіти. Відзначено, що готовність до професійної діяльності об'єднує в собі усвідомлення ролі і соціальної відповідальності, прагнення активно виконувати професійні завдання, установку на актуалізацію і мобілізацію придбаних у вищому навчальному закладі відповідних якостей, знань та умінь. Адже готовність є закономірним результатом широко професійної спрямованості, що має на увазі професійну освіту, виховання, самовиховання та професійне самовизначення. Обґрунтовано, що основною характеристикою професійної компетентності є врахування психологічних, соціальних і культурних чинників, які залежать від соціальної приналежності індивіда та конкретної ситуації. Досліджено сучасні концепції, сутність, зміст компетентнісного підходу в освіті. Розкрито, що в основі кваліфікаційних вимог повинні бути встановлені компоненти професійної компетентності, котрі пов'язані з реалізацією мети навчання на різних рівнях, з урахуванням сучасних соціально-психологічних вимог і реальних умов освіти. Охарактеризовано структурні компоненти професійної підготовки студентів вищої школи та доведено, що викладачу необхідно вміти моделювати навчальний процес відповідно до сучасних вимог науки і практики. Визначено і обґрунтовано сутність, зміст, функції професійної компетентності майбутніх фахівців. Доведено ефективність реалізації підготовки фахівців у вищих закладах освіти на основі компетентнісного підходу з метою забезпечення формування висококваліфікованого фахівця.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48498
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття.pdf618.64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.