Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48626
Назва: Європейські стандарти забезпечення принципу незалежності прокуратури
Інші назви: European standards for ensuring the principle of the prosecutor's office
Автори: Бойко, Петро
Boiko, Petro
Ключові слова: прокуратура
європейські стандарти
розподіл державно-владних повноважень,
міжнародні гарантії
Рада Європи
prosecutor’s office
European standards
distribution of state powers
international guarantees
Council of Europe
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Бойко, П. Європейські стандарти забезпечення принципу незалежності прокуратури [Текст] / Петро Бойко // Актуальні проблеми правознавства. – 2022. – Вип. 4. – С. 163-168.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто базові європейські стандарти забезпечення принципу незалежності прокуратури. Встановлено, що закономірним відображенням сучасної тенденції у напрямі посилення гарантій незалежності працівників прокуратури є підвищена увага до міжнародних стандартів у галузі прав людини, які акумулюють у собі найбільш передові правові концепції, що визначають правове становище особи. Адже саме від ставлення держави до посадової особи, її гідності, інтересів, прав залежить механізм побудови процесуальних правовідносин. Згідно з положеннями міжнародного законодавства, у багатьох країнах простежується сплеск реформаторської активності, що ґрунтується як на обліку міжнародного права, так і на прагненні створити щось нове натомість міжнародно-правове регулювання. Обґрунтовано, що інтеграція української прокуратури в систему судової влади буде основоположним і фундаментальним кроком на шляху її реформування, що дасть змогу забезпечити неупередженість, незалежність і деполітизованість її діяльності та відповідатиме встановленим сучасним тенденціям прокуратури в демократичній ролі держави. Не лише такі європейські демократії, як Бельгія, Іспанія, Італія, Нідерланди, Греція, Португалія, Франція, Фінляндія, а й Азербайджан, Вірменія, Грузія, Казахстан, Молдова, Росія, Латвія, Литва, Болгарія та Румунія. Зроблено висновок, що для нашої країни важливим завданням є не лише реалізація основних європейських стандартів і принципів, а й вироблення специфічних механізмів, необхідних для реформування прокуратури України. Необхідно визначити на конституційному рівні, що прокуратура є незалежним органом у системі судової влади, здійснити оптимізацію її функції, удосконалити гарантії забезпечення незалежності прокурорів, процедуру їх призначення, підстави та порядок звільнення Генерального прокурора, змінити вимоги до особи, яка може обіймати зазначену посаду. The article discusses the basic European standards for ensuring the principle of independence of the prosecutor’s office. It has been established that increased attention to existing international standards in the field of human rights, which accumulate the most advanced legal concepts that determine the legal status of a person, is a natural reflection of the modern trend in the direction of strengthening guarantees of the independence of prosecutor’s office workers. After all, the mechanism of building procedural legal relations depends on the attitude of the state towards the official, his dignity, interests, and rights. Based on the provisions of international legislation, in many countries, there is a surge of reform activity, which is based both on the accounting of international law and on the desire to create something new instead of international legal regulation. It is substantiated that the integration of the Ukrainian prosecutor’s office into the judicial system will be a fundamental fundamental step on the way to its reform, which will make it possible to ensure the impartiality, independence, and depoliticization of its activities and will correspond to the established modern trends of the prosecutor’s office in the democratic role of the state. Not only such European democracies as Belgium, Spain, Italy, the Netherlands, Greece, Portugal, France, and Finland, but also Azerbaijan, Armenia, Georgia, Kazakhstan, Moldova, Russia, Latvia, Lithuania, Bulgaria, and Romania. The author concludes that an essential task for our country is not only the implementation of the main European standards and principles but also the development of specific mechanisms necessary for reforming the prosecutor’s office of Ukraine. It is necessary to determine at the constitutional level that the prosecutor’s office is an independent body in the judicial system, to optimize its function, to improve the guarantees of ensuring the independence of prosecutors, the procedure for their appointment, the grounds and procedure for the dismissal of the Prosecutor General, to change the requirements for the person who can hold the specified position.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/48626
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми правознавства 2022 рік Випуск 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бойко.PDF399.92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.