Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49838
Назва: Реформування освітньої сфери як науково-технологічна домінанта соціальної реконструкції суспільства
Інші назви: Reforming the education sphere as a scientific and technological dominant in the social reconstruction of society
Автори: Гаращук, Олена
Куценко, Віра
Garashchuk, Olena
Kutsenko, Vira
Ключові слова: соціальна інфраструктура
гуманітарна катастрофа
індекс людського розвитку
модернізація освіти
модель навчальної діяльності освітнього працівника
домінанта
social infrastructure
humanitarian disaster
human development index
modernization of education
model of educational activity of an educational worker
dominant
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Гаращук, О. Реформування освітньої сфери як науково-технологічна домінанта соціальної реконструкції суспільства [Текст] / Олена Гаращук, Віра Куценко // Вісник економіки. – 2023. – № 1. – С. 8-19.
Короткий огляд (реферат): Вступ. російське вторгнення в Україну є руйнівним чинником для соціально- економічного розвитку нашої держави. подоланню наслідків дії зазначеного чинника сприяє освітня сфера, що в нинішніх умовах передбачає необхідність її реформування на сучасних інноваційних засадах, яке сприяло би відповідній соціальній реконструкції українського суспільства. Мета дослідження. Метою дослідження, якому присвячена стаття, є обґрунтування оптимальних підходів до реформування освіти в контексті поліпшення підготовки кадрів, успішне використання яких сприяло би подоланню загроз соціально-економічного розвитку України та соціальній реконструкції суспільства. Методи дослідження. Для розкриття поставленої мети використано загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання, серед яких методи аналізу та синтезу, системного аналізу, аналогій, економіко-статистичні методи. Результати дослідження. розкрито небезпеки і загрози для розвитку не лише економіки, а й освіти України. Особлива увага приділена підготовці кадрів, що її рівень відображає індекс людського розвитку та якість людського капіталу. Також зазначається, що згідно з останніми показниками Україна суттєво відстає від США та багатьох європейських країн. Натомість реформування вітчизняної освітньої сфери дасть змогу подолати цю проблему. У зв’язку з цим наводяться шляхи та механізми підвищення якості освітніх послуг і покращення підготовки кадрів. підкреслюється, що в результаті вказаного підходу реформована освітня сфера забезпечить успішну реконструкцію українського суспільства. Перспективи подальших досліджень. Надалі перспективним є дослідження проблем подальшого вдосконалення системи підготовки кадрів у напрямку динамічного розвитку реформованої освітньої галузі, що передусім передбачає забезпечення науково-технологічної домінанти та структури освітньої галузі, вдосконалення її відповідно до вимог інноваційного розвитку економіки й суспільства, а також формування сучасної системи безперервної освіти, яка охоплює всі ланки, в т. ч. перепідготовку кадрів, і може швидко адаптуватися до змін на ринку праці відповідно до вимог роботодавця.Introduction. The Russian invasion of Ukraine is a destructive factor for the socio- economic development of our country. Overcoming the effects of the mentioned factor is facilitated by the educational sphere, which in the current conditions requires its reformation on the basis of modern innovation, which would contribute to the appropriate social reconstruction of Ukrainian society. Purpose. The purpose of the research to which the article is devoted is the justification of optimal approaches to reforming education in the context of improving personnel training, the successful use of which would contribute to overcoming threats to the socio-economic development of Ukraine and the social reconstruction of society. Methods. General scientific and special methods of scientific knowledge were used to reveal the set goal, including methods of analysis and synthesis, system analysis, analogies, economic and statistical methods. Results. The article reveals the dangers and threats that exist today for the development of not only the economy, but also the education of Ukraine. Special attention is paid to personnel training, which reflects the human development index and the quality of human capital. It is also noted that according to the latest indicators, Ukraine significantly lags behind the USA and many European countries. Instead, the reform of the domestic educational sphere should overcome this lag. In this connection, the ways and mechanisms of improving the quality of educational services and improving personnel training are given. It is emphasized that as a result of this approach, the reformed educational sphere will ensure the successful reconstruction of Ukrainian society. Perspectives. In the future, it is promising to study the problems of further improvement of the personnel training system in the direction of the dynamic development of the reformed educational sector, which primarily involves ensuring the scientific and technological dominance and structure of the educational sector, bringing it into line with the requirements of the innovative development of the economy and society, as well as the formation of a modern system of continuous education , which includes all links, including personnel retraining, and can quickly adapt to changes in the labor market in accordance with the employer’s requirements.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49838
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2023 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гаращук.PDF1.48 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.