Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49859
Назва: Освітній потенціал: фундаментальні основи й інноваційно-практичний досвід України та США
Інші назви: Educational potential: fundamental basics and innovative practical experience of Ukraine and the USA
Автори: Гаращук, Олена
Куценко, Віра
Кудєрова, Анастасія
Garashchuk, Olena
Kutsenko, Vira
Kudierova, Anastasiia
Ключові слова: освітній потенціал
освітня сфера
інновації
тенденції
реформування
якісні параметри
модернізація
глобалізація
educational potential
educational sphere
innovations
trends
reforms
quality parameters
modernization
globalization
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Гаращук, О. Освітній потенціал: фундаментальні основи й інноваційно-практичний досвід України та США [Текст] / Олена Гаращук, Віра Куценко, Анастасія Кудєрова // Вісник економіки. – 2023. – № 2. – С. 23-40.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Соціально-економічний прогрес на сучасному етапі цивілізаційного розвитку забезпечується на основі освітнього потенціалу суспільства, передусім через застосування знань працівників сфери національної економіки. Високий рівень розвитку освітнього потенціалу є результатом ефективної діяльності системи освіти, насамперед фахової, вищої. Тому надзвичайно важливим видається зосередження зусиль на постійному зростанні та вдосконаленні освітнього потенціалу, а також на обґрунтуванні шляхів його покращення. Цьому має сприяти ознайомлення з відповідним світовим досвідом, передусім з досвідом США як найбільш розвиненої у цьому контексті країни світу. Мета дослідження – аналіз середовища, що сприяє зростанню освітнього потенціалу з позицій потреб економіки і суспільства та визначення пріоритетних інструментів і методів підвищення якості освітніх послуг з урахуванням досвіду США. Методи. У процесі дослідження використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи пізнання, а саме: системний аналіз, методи систематизації та узагальнення, логічний, монографічний, порівняльний, табличний методи. Результати. розкрито важливість формування, розвитку та використання освітнього потенціалу в контексті модернізації соціально-економічної та освітньої сфер. Обґрунтовано думку про те, що освітній потенціал є базовою складовою для соціально-економічного розвитку суспільства, особливо для України, яка нині перебуває на етапі здійснення соціально-економічного реформування. Досліджено тенденції становлення зазначеного потенціалу, що суттєво впливає на формування людини й особистості як головного чинника, який забезпечує успішний розвиток країни. Зазначено, що в умовах глобалізації, конкуренції освітній потенціал набуває глобального характеру. В цьому контексті розкрито теоретичні й практичні аспекти розвитку освітньої сфери у США й Україні. На основі здійсненого аналізу запропоновано бачення напрямів подальшого її розвитку. Запропоновано шляхи підвищення якості вищої освіти в Україні, в т. ч. шляхом використання досвіду США, втілення в практику інноваційної політики в галузі освіти. Перспективи. подальші дослідження мають бути присвячені проблемам реалізації в межах української системи освіти процесів активізації міжнародної діяльності та співпраці із зарубіжними партнерами, які є чинниками зростання динамізму інновацій у навчально-виховному процесі, що сприятиме подальшому соціально-економічного розвитку України загалом. Introduction. Socio-economic progress at the current stage of civilizational development is ensured on the basis of the educational potential of society, primarily by applying the knowledge of workers in the national economy. The high level of development of educational potential is the result of the effective activity of the education system, and, first of all, the professional, higher education system. Therefore, it seems extremely important to focus efforts on the constant growth and improvement of the educational potential, as well as on the justification of ways to improve it. Familiarity with the relevant world experience and, above all, with the experience of the USA, as the most developed country in the world in this context, should contribute to this. Purpose. The purpose of the study is to analyze the environment that contributes to the growth of educational potential from the standpoint of the needs of the economy and society and to determine priority tools and methods for improving the quality of educational services, taking into account the experience of the United States. Methods. In the process of research, a number of general scientific and special methods of cognition were used, namely: system analysis, systematization, generalization, logical, monographic, comparative, tabular. Results. The importance of formation, development and use of educational potential in the context of modernization of socio-economic and educational spheres is revealed. The opinion that educational potential is a basic component for the socio-economic development of society, especially for Ukraine, which is currently at the stage of socio- economic reformation, is substantiated. The trends in the formation of educational potential, which significantly affects the formation of a person and personality as the main factor that ensures the successful development of the country, have been studied. It is emphasized that in the conditions of globalization and competition, the educational potential acquires a global character. In this context, the theoretical and practical aspects of the development of the educational sphere in the United States of America and Ukraine are disclosed. Based on the analysis, a vision of directions for its further development is proposed. Ways to improve the quality of higher education in Ukraine are proposed, including by using the experience of the United States, implementing innovative policy in the field of education into practice. Perspectives. Further research should be devoted to the problems of implementation within the Ukrainian education system of the processes of activation of international activity and cooperation with foreign partners, which are factors in the growth of dynamism of innovations in the educational process, which will contribute to the further socio-economic development of Ukraine as a whole.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49859
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2023 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гаращук.PDF1.6 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.