Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49933
Назва: Зовнішній контроль функціонування пасажирських перевізників у смартмісті
Інші назви: External control of the functioning of passenger carriers in the smart city
Автори: Корнят, Ірина
Kornyat, Iryna
Ключові слова: контроль
зовнішні стейкхолдери
пасажирські перевізники
облікова інформація
транспортні підприємства
смартмісто
control
external stakeholders
passenger carriers
accounting information
transport enterprises
smart city
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Корнят, І. Зовнішній контроль функціонування пасажирських перевізників у смартмісті [Текст] / Ірина Корнят // Вісник економіки. – 2023. – № 3. – C. 144-160.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Успішне функціонування смарміста у частині організації ефективних транспортних потоків потребує зовнішнього та незалежного контролю у сфері пасажирських перевезень. Зовнішній моніторинг доповнює внутрішній контроль діяльності пасажирських перевізників щодо ефективного надання послуг з перевезення пасажирів у смартмісті. У зовнішньому контролі діяльності транспортних підприємств зацікавлені інституції контролю, муніципальна влада, контрагенти та громадськість, що визначає актуальність дослідження та дає змогу сформувати його мету. Мета статті. Мета статті полягає в обґрунтуванні важливості діджиталізації та оптимізації зовнішнього контролю у взаємозв’язку з внутрішніми контрольними процедурами щодо моніторингу функціонування пасажирських перевізників у смартмісті. Результати. У дослідженні пояснено взаємозв’язок внутрішнього та зовнішнього контролю, спільними контрольними об’єктами яких є: графік руху транспорту, кадрова політика, якість послуг, доходи і витрати, публічність, які водночас визначають формати взаємодії різних контролерів. Визначено перелік даних, які потребують оприлюднення пасажирськими підприємствами для зовнішнього контролю, щодо: транспортних засобів (дотриманням графіку руху транспортних засобів з перевезення пасажирів), працівників (забезпечення кадрової політики транспортних підприємств і соціального захисту працівників), вартості перевезення (громадський контроль за ціноутворенням у сфері пасажирських перевезень), доходів перевізника (достовірне обчислення доходів підприємства та нарахованих податків), соціальних зобов’язань (дотримання добросовісної конкуренції, виконання перевізником взятих на себе соціальних гарантій). Обґрунтовано доцільність проведення рейтингування пасажирських перевізників з використанням збалансованої системи оцінювання, яка передбачає обчислення таких показників, як: пунктуальність, кадрова політика, добросовісна конкуренція, соціальні зобов’язання, фінансова безпека, відгуки пасажирів, ціноутворення, рентабельність, зручність та звітність з врахуванням їх вагової частки у підсумковій рейтинговій оцінці. Для кращих транспортних підприємств за результатами рейтингування пропонується застосовувати преміальну систему винагородження, для гірших – ініціювати контрольні перевірки зовнішніми контролерами з притяганням до відповідальності за виявлені порушення. Використання авторських пропозицій забезпечує публічність, прозорість, контрольованість і ефективність надання суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів у смартмісті через взаємодію внутрішнього та зовнішнього контролю. Перспективи. З використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для удосконалення обліку і контролю необхідно дослідити перспективи діджиталізації внутрішнього контролю у взаємозв’язку із зовнішнім моніторингом функціонування пасажирських перевізників. Introduction. The successful functioning of a smart city in terms of organizing efficient transportation flows requires external and independent monitoring in the field of passenger transportation. External monitoring complements the internal control of passenger carriers’ activities in providing efficient passenger transport services in the smart city. Various stakeholders, such as regulatory institutions, municipal authorities, business partners, and the public, are interested in the external control of transportation enterprises, which defines the relevance of the research and allows for the formulation of its purpose. The purpose of the article is to justify the importance of digitization and optimization of external control in correlation with internal control procedures regarding the monitoring of passenger carriers’ operations in a smart city. Results. The study elucidates the correlation between internal and external control, both of which share common control objects, such as the transportation schedule, personnel policies, service quality, revenues and expenses, and public disclosure. These factors also determine the interaction formats of various controllers. A list of data requiring public disclosure by passenger carriers for external control has been identified, including information related to: transportation vehicles (adherence to the transportation schedule for passenger carriers), employees (provision of personnel policies and social protection for employees by transportation companies), transportation costs (public control over pricing in the passenger transportation sector), carrier revenues (accurate calculation of company revenues and accrued taxes), and social commitments (compliance with fair competition practices and fulfilling social obligations taken on by the carriers). The rationale for conducting a rating of passenger carriers using a balanced evaluation system is substantiated. This system involves the calculation of various indicators such as punctuality, personnel policies, fair competition practices, social commitments, financial security, passenger feedback, pricing, profitability, convenience, and transparency, taking into account their respective weights in the overall rating assessment. For top-performing transportation companies identified through the rating, a premium reward system is proposed, while for those with lower ratings, external controllers will initiate inspections and hold them accountable for any identified violations. The implementation of these proposed measures ensures public transparency, accountability, and efficiency in providing socially significant passenger transportation services in the smart city through the interaction of internal and external control mechanisms. Prospects. The use of modern information and communication technologies for enhancing accounting and control requires exploring the prospects of digitizing internal control in conjunction with external monitoring of passenger carriers’ operations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/49933
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2023 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Корнят.PDF1.63 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.