Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50266
Назва: Моделювання майбутнього сталого розвитку: освітнє середовище його забезпечення
Інші назви: Simulation the future of sustainable development: educational environment its provision
Автори: Гаращук, Олена
Куценко, Віра
Garashchuk, Olena
Kutsenko, Vira
Ключові слова: потенціал
освітній чинник
вища освіта
реформування
модернізація
гуманізація
освітня безпека
загрози
potential
educational factor
higher education
reformation
modernization
humanization
educational security
threats
Дата публікації: 2024
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Гаращук, О. Моделювання майбутнього сталого розвитку: освітнє середовище його забезпечення [Текст] / Олена Гаращук, Віра Куценко // Вісник економіки. – 2024. – № 1. – C. 8-20.
Короткий огляд (реферат): Вступ. В умовах російської збройної агресії Україна зазнала значних втрат – економічних, cоціальних, екологічних, що негативно позначилося на соціально- економічному розвитку країни, зокрема на життєвому рівні населення. Для відновлення та подальшого сталого соціально-економічного розвитку в нинішніх умовах становлення інформаційного суспільства величезного значення набувають знання, які надає освіта. Тому питання її розвитку як чинника соціально-економічного піднесення сьогодні набувають важливого значення. Мета. Дослідження шляхів (моделей) подальшого розвитку освітнього середовища як передумови досягнення стабільного функціонування соціальної, економічної та екологічної сфер, підвищення добробуту населення. Методи. У процесі дослідження використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи пізнання, а саме: системний аналіз, методи систематизації та узагальнення, логічний, монографічний, порівняльний, табличний методи. Результати. Досліджено проблеми трансформації освітньої галузі України відповідно до вимог сьогодення. Серед важливих моментів означеного процесу – активне впровадження інноваційних технологій на всіх ланках освітньої діяльності. В цьому зв’язку розкриваються основні функції освітньої сфери та подається оцінка тенденцій, які відбуваються останнім часом у сфері освіти України, зокрема в середній і вищій освіті. Виокремлюються основні компоненти, які потребують першочергового вдосконалення, забезпечення гуманізації та якості освітньої діяльності для здійснення її виховної функції. підкреслюється важливість для цього подальшого покращення ресурсного, насамперед фінансового забезпечення, у т. ч. з метою формування необхідного освітнього середовища. Зазначається, що для цього варто використовувати кращий зарубіжний досвід. розкриваються компоненти освітнього середовища, реалізація яких спрямована на соціально-економічний та цивілізаційний розвиток загалом. Безпосередньо це має забезпечуватись через успішне вирішення гострих проблем в освітній сфері, забезпечення у цьому процесі належного місця і ролі виховної функції освітнього середовища та подальшого розвитку й удосконалення його кожного компонента. Перспективи. подальші дослідження мають бути спрямовані на вдосконалення стратегії розвитку освіти та освітнього середовища. реформування останнього пов’язано зі зміною освітньої парадигми галузі на особистісно-орієнтовану, важливим показником якої є ключові елементи компетентності, що дасть можливість забезпечити відповідний сучасним вимогам рівень підготовки кадрів – головної рушійної сили сталого соціально-економічного розвитку суспільства. Introduction. In the conditions of the ongoing Russian armed aggression, Ukraine suffered significant losses – economic, social, ecological, which negatively affected the socio- economic development of the country as a whole and the standard of living of the population in particular. To ensure recovery and further sustainable socio-economic development in the current conditions of the formation of the information society, the knowledge provided by education is of great importance. Therefore, the issue of the development of education as a factor of socio-economic advancement is gaining importance today. Purpose. Researching the ways (models) of further development of the educational environment as a prerequisite for achieving stable functioning of the social, economic and ecological spheres, improving the well-being of the population. Methods. In the process of research, a number of general scientific and special methods of cognition were used, namely: system analysis, systematization, generalization, logical, monographic, comparative, tabular. Results. The problems of transformation of the educational sector of Ukraine in accordance with today’s requirements are studied. among the important points of the specified process is the active implementation of innovative technologies at all levels of educational activity. In this connection, the main functions of the educational sphere are disclosed and an assessment of the trends that have occurred recently in the sphere of education of Ukraine, in particular in secondary and higher education, is provided. The main components that require priority improvement, ensuring the humanization and quality of educational activity in order to fulfill its educational function are highlighted. The importance of this further improvement of resource, primarily financial provision, including for the formation of the necessary educational environment, is emphasized. It is determined that for this it is worth using the best foreign experience. The components of the educational environment are disclosed, the implementation of which is aimed at socio-economic development as a whole, at the successful solution of acute problems existing in the educational sphere, the place and role of the educational function of the educational environment in this process, at the further development and improvement of each component of the latter. Perspectives. Further research should be aimed at improving the strategy for the development of education and the educational environment. The reform of the latter is connected with the change of the educational paradigm of the industry to a person-oriented one, an important indicator of which is the key elements of competence, which will make it possible to ensure a level that meets modern requirements for training personnel - the main driving force of sustainable socio-economic development of society.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/50266
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2024 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гаращук.PDF1.91 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.