Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/51438
Назва: Транскордонний транспортно-логістичний кластер як інструмент просторового розвитку України та Польщі: інституційні засади
Автори: Ляшенко, Вячеслав
Хаустова, Вікторія
Трушкіна, Наталія
Ключові слова: регіональна економіка
транскордонна співпраця
транспортна логістика
транспортно-логістична система
індекс ефективності логістики
витрати на логістичну діяльність
дохід 3PL сектору
показники розвитку зовнішньої торгівлі
логістичні бар’єри
воєнний стан
інфраструктурне забезпечення
транспортно-логістичний кластер
інституційні засади
партнерські програми економічної співпраці
ефективність
Дата публікації: 2022
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Ляшенко, В. Транскордонний транспортно-логістичний кластер як інструмент просторового розвитку України та Польщі: інституційні засади [Текст] / Вячеслав Ляшенко, Вікторія Хаустова, Наталія Трушкіна // Журнал європейської економіки. – 2022. – Т. 21, № 4. – С. 512-531.
Короткий огляд (реферат): У воєнний і післявоєнний період першочерговим напрямом вітчизняної економіки має бути активізація транскордонної співпраці прикордонних регіонів України та Польщі. Це обумовлено насамперед виникненням значних проблем організації міжнародної логістичної діяльності у структурі зовнішньої торгівлі через блокування морських портів. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання ефективності організації міжнародної логістичної діяльності в Польщі та Україні, який базується на застосуванні комплексу показників, що характеризують сучасний стан функціонування транспортно-логістичної системи з точки зору відповідного інфраструктурного забезпечення. До таких показників належать: індекс ефективності логістики (ефективність роботи митниці, якість інфраструктури, організація міжнародних вантажоперевезень, компетентність і якість логістичних послуг, відстежування і своєчасність постачань); витрати на організацію логістичної діяльності; доходи 3PL сектору; експорт товарів; імпорт товарів; експорт транспортних послуг; імпорт транспортних послуг; сальдо експортно-імпортних операцій; коефіцієнт покриття експорту імпортом; обсяги перевезення вантажів різними видами транспорту; вантажообіг різних видів транспорту; обсяг прямих інвестицій з України в економіці Польщі; обсяг прямих інвестицій з Польщі в економіці України. На підставі отриманих результатів проведеної діагностики виявлено основні бар’єри, що гальмують ефективну організацію зовнішньоекономічної логістичної діяльності у структурі зовнішньої торгівлі України і Польщі. Для відновлення національної економіки України доцільно формувати гнучку логістичну систему, яка мала би змогу швидко реагувати на зовнішні загрози та адаптуватися до них. Для цього необхідно: спрямовувати спільні зусилля представників урядової, підприємницької, наукової, освітньої, громадської, міжнародної спільноти задля подолання викликів, які виникають в умовах війни; переорієнтовувати логістичну інфраструктуру; змінювати напрямки усіх експортних потоків від південних портів до західних сухопутних портів; створити належні інституційні засади формування транскордонного транспортно-логістичного кластера як інструменту просторового розвитку України і Польщі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/51438
Розташовується у зібраннях:Журнал європейської економіки Том 21 (№4) Грудень 2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЛЯШЕНКО.PDF302.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.