Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/51438
Назва: | Транскордонний транспортно-логістичний кластер як інструмент просторового розвитку України та Польщі: інституційні засади |
Автори: | Ляшенко, Вячеслав Хаустова, Вікторія Трушкіна, Наталія |
Ключові слова: | регіональна економіка транскордонна співпраця транспортна логістика транспортно-логістична система індекс ефективності логістики витрати на логістичну діяльність дохід 3PL сектору показники розвитку зовнішньої торгівлі логістичні бар’єри воєнний стан інфраструктурне забезпечення транспортно-логістичний кластер інституційні засади партнерські програми економічної співпраці ефективність |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | ЗУНУ |
Бібліографічний опис: | Ляшенко, В. Транскордонний транспортно-логістичний кластер як інструмент просторового розвитку України та Польщі: інституційні засади [Текст] / Вячеслав Ляшенко, Вікторія Хаустова, Наталія Трушкіна // Журнал європейської економіки. – 2022. – Т. 21, № 4. – С. 512-531. |
Короткий огляд (реферат): | У воєнний і післявоєнний період першочерговим напрямом вітчизняної економіки має бути активізація транскордонної співпраці прикордонних регіонів України та Польщі. Це обумовлено насамперед виникненням значних проблем організації міжнародної логістичної діяльності у структурі зовнішньої торгівлі через блокування морських портів. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання ефективності організації міжнародної логістичної діяльності в Польщі та Україні, який базується на застосуванні комплексу показників, що характеризують сучасний стан функціонування транспортно-логістичної системи з точки зору відповідного інфраструктурного забезпечення. До таких показників належать: індекс ефективності логістики (ефективність роботи митниці, якість інфраструктури, організація міжнародних вантажоперевезень, компетентність і якість логістичних послуг, відстежування і своєчасність постачань); витрати на організацію логістичної діяльності; доходи 3PL сектору; експорт товарів; імпорт товарів; експорт транспортних послуг; імпорт транспортних послуг; сальдо експортно-імпортних операцій; коефіцієнт покриття експорту імпортом; обсяги перевезення вантажів різними видами транспорту; вантажообіг різних видів транспорту; обсяг прямих інвестицій з України в економіці Польщі; обсяг прямих інвестицій з Польщі в економіці України. На підставі отриманих результатів проведеної діагностики виявлено основні бар’єри, що гальмують ефективну організацію зовнішньоекономічної логістичної діяльності у структурі зовнішньої торгівлі України і Польщі. Для відновлення національної економіки України доцільно формувати гнучку логістичну систему, яка мала би змогу швидко реагувати на зовнішні загрози та адаптуватися до них. Для цього необхідно: спрямовувати спільні зусилля представників урядової, підприємницької, наукової, освітньої, громадської, міжнародної спільноти задля подолання викликів, які виникають в умовах війни; переорієнтовувати логістичну інфраструктуру; змінювати напрямки усіх експортних потоків від південних портів до західних сухопутних портів; створити належні інституційні засади формування транскордонного транспортно-логістичного кластера як інструменту просторового розвитку України і Польщі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/51438 |
Розташовується у зібраннях: | Журнал європейської економіки Том 21 (№4) Грудень 2022 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЛЯШЕНКО.PDF | 302.47 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.