Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/6503
Назва: Філософія освітньої паритетності: парадигма діалогічності
Інші назви: Philosophy of the parity educational activity: paradigm of dialogicality
Автори: Суліма, Євген
Sulima, Yevgen
Ключові слова: філософія освіти
освітня діяльність
парадигма діалогічності
ціннісно-смислова паритетність
діалогічна раціональність
свідома вчинкова активність
діалогічні взаємини
самоактивність
освітній полілог
philosophy of education
educational activity
the paradigm of dialogicality
value-semantic parity
dialogical rationality
conscious committing activity
dialogic relations
dtlf-regulation
educational polylogue
Дата публікації: 2016
Видавництво: ТНЕУ
Бібліографічний опис: Суліма, Є. Філософія освітньої паритетності: парадигма діалогічності [Текст] / Євген Суліма // Психологія і суспільство. - 2016. - № 3. - С. 53-60.
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено рефлексивний аналіз освітньої діяльності як соціокультурного явища. Показано, що домінування традиційної - науково-технічної, сцієнтистської - парадигми освіти суперечить самому ковітальному змісту глобалізованого інформаційного суспільства. Аргументовано, що умовою трансформації національних систем освіти від традиційних парадигмальних координат функціонування до інноваційних є їх переведення у режим максимально відкритої, змістовно насиченої і комунікативно інтенсивної діалогічності. Розкрито поняття освітнього діалогу як форми ділового спілкування, що процесно постає на певному методологічному чи науково- дисциплінарному матеріалі навчання, прискорює психосоціальний розвиток особистості студента і сприяє нарощуванню його інтелектуального та самоактуалізаційного потенціалу. Виділено засадничі складники діалогічного наповнення паритетності освітньої діяльності у вищій школі: розвитковий простір суб’єкт-суб’єктної взаємодії, діалогічність соціальної екзистенції людини як особистості, ціннісно-смислова паритетність освітньої співпраці учасників навчання, освітній полілог як особливий часопростір розвитку, вдосконалення, самопізнання і самореалізації майбутнього професіонала. The reflexive analysis of educational activity as socio-cultural phenomenon is mplemented in the article. It is shown that the traditional dominance of – scientific-technical, scientistic – paradigm of the education contradicts to itself co-vital content of globalized information society. Argumented that the condition of transformation the national education systems from the traditional paradigm coordinate of the functioning to innovative is their transfer into the mode of maximum opened, content saturated and communicative intense dialogicality. Disclosed a concept of an educational dialogue as a form of business communication that in process rises at a certain vita-cultural or scientific-discipli-nary teaching material, accelerates psychosocial development of the student personality and contributes the increasing of its intellectual and self-actualizing potential. Singled out basic components of dialogue filling the parity of educational activity at high school: the developmental space of subject interaction, dialogicality of social existence of human as personality, value-semantic parity of educational cooperation of study participants, educational polylogue as a special time-space of the development, improvement, self-cognition and self-realization of future professional.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/6503
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2016. - № 3 (65)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Суліма Є..pdf473.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.