Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52315
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГорин, Володимир Петрович-
dc.date.accessioned2024-10-22T17:50:37Z-
dc.date.available2024-10-22T17:50:37Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГорин В.П., Булавинець В.М. Плата за землю як інструмент фіскального регулювання суспільного добробуту. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. № 3. Том 31 (70). С. 46-52.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52315-
dc.description.abstractСтаття присвячена розкриттю соціальних аспектів оподаткування землі в Україні. Обґрунтовано, що в сучасних умовах плата за землю володіє значним потенціалом як регулятор суспільного добробуту, однак цей потенціал використовується не повною мірою. Автор зазначає, що елементами податку, які практично нівелюють його регуляторний потенціал, є ставки та перелік пільг. Категоріальний підхід до надання пільг та необґрунтовано низькі ставки податку перетворюють земельний податок у фіскально незначуший і практично невідчутний для фізичних осіб – власників землі. Умовний розрахунок рівня податкового зобов’язання із земельного податку з використанням найбільш складних умов його застосування довів, що він дуже низький. Порушує принцип загальності оподаткування незавершеність інвентаризації земель, відсутність у значної частини власників землі документів на право власності, що є підставою для виникнення податкового зобов’язання. Доведено, що відсутність вільного ринку землі веде до недоотримання доходів власниками землі. Також веде до втрати орендних доходів власниками земельних часток відсутність об’єднань, які б захищали їхні інтереси. The article is dedicated to the disclosure of social aspects of land taxation in Ukraine. It is justified that in modern conditions the land tax has a significant potential as a regulator of public welfare, but this potential is not fully used. From the point of view of taxation technique, the land tax, more than other components of the property tax, complies with the principle of fairness, as the tax base is the value of land. But, in many communities regulatory and monetary land valuation is outdated and needs updating in modern conditions. However, the author designates that the elements of the tax that, in fact, offset the regulatory potential of land tax are its rates and the list of exemptions. The categorical approach to the providing of exemptions and unreasonably low tax rates make the land tax fiscally insignificant and practically imperceptible for individuals – landowners. Many landowners in Ukraine haven't got documents proving ownership of their land shares. They don't pay land tax, which violates the taxation fairness principle. It is found that local governments often set low land tax rates because they protect the interests of government officials and try to avoid public discontent. The contingent calculation of the level of tax liability for land tax using the most difficult circumstances of its application (which in practice do not occur) has proved that it is very low. This has led to the conclusion that land taxation norms in Ukraine protect the interests of landowners and do not contribute to the redistribution of wealth from rich to poor. It is proved that the lack of a free land market leads to a lack of income by landowners. Determining the value of land shares (units) for the calculation of rent is carried out by the using of the normative-monetary assessment, which is much lower than the actual value of land. As a result, the unearned income of landowners is, in terms of regions of the country, from a few percent to several times. Lack of associations that would protect their interests also leads to the loss of rental income by landowners. Because of this, in the market of privately owned land, the “buyer's market” is often formed, that causes a loss of income of landowners.uk_UA
dc.subjectплата за землюuk_UA
dc.subjectземельний податокuk_UA
dc.subjectорендна платаuk_UA
dc.subjectгрошова оцінкаuk_UA
dc.subjectземельний пайuk_UA
dc.subjectподаткова пільгаuk_UA
dc.subjectсуспільний добробутuk_UA
dc.subjectland paymentuk_UA
dc.subjectland taxuk_UA
dc.subjectland rentuk_UA
dc.subjectmonetary valuationuk_UA
dc.subjectland shareuk_UA
dc.titleПлата за землю як інструмент фіскального регулювання суспільного добробутуuk_UA
dc.title.alternativeLAND PAYMENT AS AN INSTRUMENT OF PUBLIC WELFARE FISCAL REGULATIONuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horyn_Bulav_2020.pdf352.91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.