Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52366
Назва: Конкурентоспроможність національної економіки: роль ефективності системи вищої освіти
Інші назви: Competitiveness of the national economy: the role of efficiency of the higher education system
Автори: Солодовніков, Сергій
Лебідь, Вадим
Solodovnikov, Serhii
Lebid, Vadim
Ключові слова: конкурентоспроможність
національна економіка
ефективність
вища економіка
вища освіта
людський капітал
глобальна конкуренція
інновації
економічне зростання
управління освітніми ресурсами
політика вищої освіти
наукова діяльність
Індекс людського капіталу
система освіти
Competitiveness
National economy
Efficiency
Higher Education
Human capital
Global competition
Innovations
Economic growth
Management of educational resources
Policy of higher education
Research activity
Human capital index
Education system
Дата публікації: 2024
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Солодовніков, С. Конкурентоспроможність національної економіки: роль ефективності системи вищої освіти [Текст] / Сергій Солодовніков, Вадим Лебідь // Вісник економіки. – 2024. – № 2. – C. 27-41.
Короткий огляд (реферат): Вступ. Людський капітал – основа конкурентоспроможної країни. Країни з меншим фінансовим капіталом мають менше коштів і можливостей витрачати на ефективну вищу освіту, що зумовлює відплив людського капіталу до країн із високим рівнем конкурентоспроможності, зокрема з показником більшого ВВП на душу населення. В рамках діяльності Світового банку розраховується індекс людського капіталу, що є частиною Human Capital Project та має значення від 0 до 1, де чим більше значення, тим кращий показник. Для України, за даними Світового банку даних, такий показник сягає значення у 0,6, що відповідає рівню таких країн як Албанія, Боснія та Герцоговина, Болгарія, Косово, та Молдова. Для сусідніх країн-членів Європейського союзу значення рівне 0,7, а саме для: Польщі, Словаччини, та Румунії. ЗВО навчає частину населення, а її освітня діяльність збільшує людський капітал. Так само дослідницька та трансферна діяльність ЗВО генерує наукові та технологічні знання, які приводять до економічного зростання, зокрема збільшення ВВП. Мета дослідження. Мета дослідження – визначення ролі системи вищої освіти у впливі на конкурентоспроможність національної економіки. Методи. Дослідження базується на відкритих даних Світового банку, Організації економічної співпраці та розвитку. Результати. Результатами дослідження є визначення впливу фінансування вищої освіти на конкурентоспроможність держави. Зокрема, після аналізу ВВП Європейських країн та основних індексів, які враховують освітню діяльність та або її результати, стає очевидним, що країни з вищим реальним обсягом фінансування вищої освіти демонструють вищі показники у рейтингах ключових індексів, таких як інтелектуального капіталу та людського розвитку. Це забезпечує їм потенціал для подальшого економічного зростання. Інвестування у вищу освіту прямо впливає на підвищення ВВП та показників доходів на душу населення, тож країни, які інвестують більше у вищу освіту, мають кращі перспективи для підвищення ВВП та показників доходів на душу населення. Перспективи. Перспективами подальших досліджень є визначення напрямів фінансування вищої освіти з метою визначення ефективної відсоткової ставки у відношенні до ВВП, для країн, які мають низький ВВП. Визначення реального розміру фінансування на одного здобувача вищої освіти, який здатний забезпечити можливості привернення інвестицій у країну, повернення інтелектуального капіталу та зменшення відпливу мізків, розвитку нових технологій та забезпечення економічного зростання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52366
Розташовується у зібраннях:Вісник економіки 2024 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Солодовніков.PDF1.73 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.