Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52398
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шулюк, Богдана Степанівна | - |
dc.contributor.author | Ткачик, Федір Петрович | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-27T09:58:11Z | - |
dc.date.available | 2024-10-27T09:58:11Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Шулюк Б. С., Ткачик Ф. П. Бюджетна підтримка проєктів державно-приватного партнерства: реалії світової та української практики. Бізнес Інформ. 2024. № 7. С. 378-385. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52398 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано необхідність активізації партнерських відносин органів державної влади (місцевого самоврядування) і суб’єктів підприємницької діяльності для модернізації чи будівництва об’єктів інфраструктури. Аргументовано, що результативність реалізації згаданих проєктів потребує фінансової участі держави. Мета дослідження полягає в розкритті кращих здобутків світового досвіду у сфері надання бюджетної підтримки партнерських проєктів держави та бізнесу, а також у наданні рекомендацій щодо її ефективного здійснення в Україні з метою підвищення інвестиційної привабливості таких проєктів. Результати аналізу чинної практики реалізації проєктів державно-приватного партнерства свідчать про активність використання державного кредитування, надання державних і муніципальних гарантій, натомість демонструють низький рівень бюджетного інвестування. Розкрито основні види бюджетної підтримки партнерських проєктів держави та бізнесу в Україні: надання державних і місцевих гарантій; фінансування за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів; виплата приватному партнеру платежів, передбачених договором ДПП; придбання державним партнером певного обсягу товарів (робіт, послуг), що виробляються (виконуються, надаються) приватним партнером тощо. Зазначено обмежувальний вплив здійснення бюджетної підтримки в українській практиці впродовж тривалого періоду, що зумовлено коротко- та середньостроковим бюджетним плануванням. З’ясовано, що законодавче врегулювання бюджетних відносин у сфері реалізації партнерських проєктів не сприяло їх інвестиційній привабливості. Акцентовано увагу на доцільності підвищення ефективності реалізації зазначених проєктів у контексті забезпечення фінансової участі держави шляхом: здійснення ґрунтовного техніко-економічного обґрунтування проектів; залучення представників громадськості до їх розроблення; встановлення санкцій за невиконання фінансових зобов’язань державним партнером (штрафів, пені); законодавчого врегулювання меж надання бюджетної підтримки проєктів ДПП відповідно до певного виду її здійснення; забезпечення транспарентності здійснення бюджетної підтримки проєктів ДПП; здійснення страхування взятих фінансових зобов’язань державного партнера; проведення контрольних дій у процесі визначення ефективності бюджетного фінансування проєктів. Підсумовано, що такі заходи дадуть змогу відновити об’єкти інфраструктури, зокрема в процесі повоєнної відбудови. | uk_UA |
dc.subject | проєкти державно-приватного партнерства | uk_UA |
dc.subject | бюджетна підтримка | uk_UA |
dc.subject | об’єкти інфраструктури | uk_UA |
dc.subject | бюджетні інвестиції | uk_UA |
dc.subject | бюджетне кредитування | uk_UA |
dc.subject | державні та місцеві гарантії | uk_UA |
dc.title | Бюджетна підтримка проєктів державно-приватного партнерства: реалії світової та української практики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шулюк Б..pdf | 413.67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.