Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52398
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШулюк, Богдана Степанівна-
dc.contributor.authorТкачик, Федір Петрович-
dc.date.accessioned2024-10-27T09:58:11Z-
dc.date.available2024-10-27T09:58:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationШулюк Б. С., Ткачик Ф. П. Бюджетна підтримка проєктів державно-приватного партнерства: реалії світової та української практики. Бізнес Інформ. 2024. № 7. С. 378-385.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52398-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано необхідність активізації партнерських відносин органів державної влади (місцевого самоврядування) і суб’єктів підприємницької діяльності для модернізації чи будівництва об’єктів інфраструктури. Аргументовано, що результативність реалізації згаданих проєктів потребує фінансової участі держави. Мета дослідження полягає в розкритті кращих здобутків світового досвіду у сфері надання бюджетної підтримки партнерських проєктів держави та бізнесу, а також у наданні рекомендацій щодо її ефективного здійснення в Україні з метою підвищення інвестиційної привабливості таких проєктів. Результати аналізу чинної практики реалізації проєктів державно-приватного партнерства свідчать про активність використання державного кредитування, надання державних і муніципальних гарантій, натомість демонструють низький рівень бюджетного інвестування. Розкрито основні види бюджетної підтримки партнерських проєктів держави та бізнесу в Україні: надання державних і місцевих гарантій; фінансування за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів; виплата приватному партнеру платежів, передбачених договором ДПП; придбання державним партнером певного обсягу товарів (робіт, послуг), що виробляються (виконуються, надаються) приватним партнером тощо. Зазначено обмежувальний вплив здійснення бюджетної підтримки в українській практиці впродовж тривалого періоду, що зумовлено коротко- та середньостроковим бюджетним плануванням. З’ясовано, що законодавче врегулювання бюджетних відносин у сфері реалізації партнерських проєктів не сприяло їх інвестиційній привабливості. Акцентовано увагу на доцільності підвищення ефективності реалізації зазначених проєктів у контексті забезпечення фінансової участі держави шляхом: здійснення ґрунтовного техніко-економічного обґрунтування проектів; залучення представників громадськості до їх розроблення; встановлення санкцій за невиконання фінансових зобов’язань державним партнером (штрафів, пені); законодавчого врегулювання меж надання бюджетної підтримки проєктів ДПП відповідно до певного виду її здійснення; забезпечення транспарентності здійснення бюджетної підтримки проєктів ДПП; здійснення страхування взятих фінансових зобов’язань державного партнера; проведення контрольних дій у процесі визначення ефективності бюджетного фінансування проєктів. Підсумовано, що такі заходи дадуть змогу відновити об’єкти інфраструктури, зокрема в процесі повоєнної відбудови.uk_UA
dc.subjectпроєкти державно-приватного партнерстваuk_UA
dc.subjectбюджетна підтримкаuk_UA
dc.subjectоб’єкти інфраструктуриuk_UA
dc.subjectбюджетні інвестиціїuk_UA
dc.subjectбюджетне кредитуванняuk_UA
dc.subjectдержавні та місцеві гарантіїuk_UA
dc.titleБюджетна підтримка проєктів державно-приватного партнерства: реалії світової та української практикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шулюк Б..pdf413.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.