Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52548
Назва: Інтелектуальна функція продуктивного соціального характеру
Інші назви: Intellectual function of a productive social character
Автори: Москалець, Віктор
Карпюк, Юлія
Moskalets, Viktor
Karpiuk, Yuliia
Ключові слова: продуктивний соціальний характер
особистість
любов
біофілія як любов до життя
інтелект
конформізм
інтерес
гра
самість
самоактуалізація
productive social character
personality
love
biophilia as love for lifе
intelligence
conformism
interest
game
self
self-actualization
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЗУНУ
Бібліографічний опис: Москалець, В. Інтелектуальна функція продуктивного соціального характеру [Текст] / Віктор Москалець, Юлія Карпюк // Психологія і суспільство. – 2023. – № 2. – С. 182-193.
Короткий огляд (реферат): Гуманістично-психологічний аспект проблеми психологічного базису тоталітаризму, зокрема рашизму, – це формування відпірності щодо тоталітаристських ідей у громадян тих держав, які обрали шлях суспільного прогресу. Показано, що цей базис утворюють свідомі й несвідомі конформісти та особи, нездатні самотужки осмислювати суспільно-політичні та соціально-економічні реалії через невисокий рівень IQ. Відтак доведено, що формування психологічної відпірності щодо тоталітаристських ідей має базуватись не на розвитку інтелекту, а на вихованні характеру. Якщо інтелект – це не лише рівень IQ, а й похідне від незалежності та сміливості особи, а тупість і недоумкуватість – від страху й підпорядкованості, то необхідне не підвищення «інтелекту», а виховання продуктивного соціального характеру громадян, якому притаманні незалежність, заповзятість, біофілія – любов до життя в усіх його здорових і прекрасних проявах. Отож інтелектуальна функція плідного соціального характеру – це його стала спрямованість на вирішення суспільно-політичних завдань, розв’язання соціальних проблем з позицій гуманістичних духовних цінностей. Першоумова формування такого характеру – розвиток спроможності любити, яка зароджуються у процесі спілкування з дитиною, насиченого щедрими проявами щирої любові, від її зародження. Далі – повноцінна ігрова діяльність («чесна гра»). Вдоволення доброхітної саморегуляції в такій грі відповідає емоційно-мотиваційному осередді добропорядності як істотної складової добродійного соціального характеру, отже, що прискорено розвиває його. Віковий перехід провідної розвивальної функції від спілкування до гри не зменшує потужності щирої любові до дитини у вимірі збагачення її біофілії. Достатня умова повноцінного розвитку дитини – її пізнавальна діяльність, що вимагає значних розумових і вольових зусиль, до яких найефективніше спонукає цікавість процесу учіння. Зацікавлювати учнів потрібно насамперед змістом предметів художньо-естетичного циклу, тому що повноцінна художньо-естетична діяльність – цікава, захоплювальна, креативна, і тому, що їх основне завдання – якраз виховання одухотвореної спрямованості особистості. Самоактуалізація – це праця особи над собою, яка потужно розвиває біофілію. Особистості, котрі самоактуалізуються, люблять свою працю, насолоджуються своєю професійною компетентністю і самореалізацією, що є вагомою складовою біофілії. В них розвивається комплекс самісних рис, які ідеально відповідають продуктивному соціальному характеру. The humanistic-psychological aspect of the problem of the totalitarianism psychological basis, in particular racism, is the formation of resistance to totalitarian ideas among the citizens of those states that have chosen the path of social progress. It is shown that this basis is formed by conscious and unconscious conformists and individuals who are unable to understand socio-political and socio-economic realities on their own due to a low IQ level. Thus, it has been proven that the formation of psychological resistance to totalitarian ideas should be based not on the development of the intellect, but on character education. If intelligence is not only the IQ level, but also a derivative of a person’s independence and courage, and stupidity and dullness – from fear and subordination, then what is needed is not an increase in “intelligence”, but the education of a productive social character of citizens, which is characterized by independence, persistence, love of life in all its healthy and beautiful manifestations. Therefore, the intellectual function of a productive social character is its constant focus on solving socio-political tasks, solving social problems from the standpoint of humanistic spiritual values. The primary condition of formation of such a character is the development of the ability to love, which is born in the process of communication with a child, saturated with generous manifestations of sincere love, from its birth. Then there is a full-fledged gaming activity (“fair game”). Satisfaction the benevolent self-regulation in such a game corresponds to the emotion-motivational center of decency as an essential component of a virtuous social character, therefore, which accelerates its development. he age-related transition of the leading developmental function from communication to play does not reduce the power of sincere love for a child in terms of enriching his biophilia. A sufficient condition for a child’s full-fledged development is his cognitive activity, which requires significant mental and volitional efforts, which are most effectively motivated by the curiosity of the learning process. Students should be primarily got interested by the content of the subjects of the artistic-aesthetic cycle, because a full-fledged artistic-aesthetic activity is interesting, exciting, creative, and because their main task is precisely the education of a spiritual orientation of a personality. Self-actualization is a person’s work on himself, which powerfully develops biophilia. Personalities who are self-actualized love their work, enjoy their professional competence and self-realization, which is a significant component of biophilia. A set of self traits is developed in them, that perfectly correspond to a productive social character.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/52548
Розташовується у зібраннях:Психологія і суспільство 2023. - № 2 (88)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Москалець.PDF962.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.